24. mar 2018, 11:12
Vinter tid er hamster tid.
Som i planlægning og indkøb af dele.
Når man venter på varmere og bedre vejr.
I første omgang blev det til nye bremse åg, og støvplader til forbremserne, og et sæt bremseskiver og klodser for. opgradering til Viggen bremser.
Næste indkøb blev nogle ekstra instrumenter.
Et olietryks ur, en udstødnings temperatur måler, og en Wideband blandings måler.
Viktige inputs når man selv forsøger sig med at forøge effekten.
Placeringen af urene er stadig i planlægnings stadiet. Foreløbigt er olie tryks manometret tiltænkt i midten af instrument border, intrigeret i blændpladen til solsensor, og alarm diode.
De 2 andre ure kommer nok over bakspejlet intrigeret i pladen der holder kabine lyset.
Svært at beskrive, men det betyder en del glasfiber arbejde.
Og så blev det til lidt lyd opdatering.
Et 6.5" komponent sæt højtalere. Diskant i instrument bordet, og mellem tonerne i fordørene, delfiltrene, hvor den originale forstærker er placeret, det gør monteringen en del nemmere.
Næste udvidelse er også klar, en subwoofer i reservehjulet, en 4 kanals forstærker i venstre side af bagagerummet, elantennen fjernes, sammen med baghøjtalerne. Div. kabler er indkøbt, og det blev en større udskrivning.
Mangler en antenne løsning, en ting ligger fast den kommer til at sidde på taget.
Men skal det være en Viggen antenne eller en Hajfinne antenne ?
Og skal det være en ren Fm antenne, eller en Dab-Fm eller en Dab-Fm-Gps antenne?
Valgmulighederne er mange, og særdeles forvirrende.
Bagagerums problematikken.
1. jeg skal finde en 16" fælg hjul, da mit nuværende reserve hjul okka passer med de nye forbremser, og jeg nægter et nødhjul..
Hvilket betyder at bagagerums gulvet skal hæves., det bliver nok nogle lægter og nogle 12 mm krydsfiner plader, betrukket med tæpper der matcher.
Og der skal laves en plade der dækker forstærkeren i venstre side.
Selve subwoofer kabinettet bliver støbt i beton, det skal bare prøves
Ekstra lyddæmpning, Hvor kan det betale sig at gøre det ?
Fordørene er vel indlysende da de er adskilt for montering af højtalere.
MVH
Morten