Banner cycler

Luft filter

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
LasseB-T8
ULTRA SAAB FREAK

Luft filter

1. sep 2004, 00:52

Hejsa

Kan nogen fortælle mig, om dette luft filter kan monteres umildbart på en 900 T8... det skulle være et universal filter http://www.bilgalleri.dk/uploads/30321.jpg?817897 det skulel have en diameter på 7 cm.!!

MVH
lasse

Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

1. sep 2004, 01:46

hej lasse

det tror jeg ikke den kan for hvis du vil have den direkte på din luftmængde måler så skal den være 110 mm hvis jeg ikke husker helt galt. så jeg ville købe en K&N indsats og så bore lidt flere store huller i filterkassen.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Gæst

1. sep 2004, 09:23

Okai tak for det Jacob, det bliver så løsningen... Ses i weekenden!!
PeterM
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

1. sep 2004, 09:24

Hej Jakob.
På 900aero.com har jeg set et forslag om at lave en ekstra lufttilførsel til luftfilterkassen, som ender nede ved kofangeren og derfor tilfører mere kold luft. Samtidig borer de en masse huller i filterkassen. Jeg synes det er en god ide med et ekstra koldtluftindtag, men at man så borer huller i kassen bagefter, det må da alt andet lige betyde at den suger en masse varm luft fra motorrummet i stedet for at udnytte den kolde luft??? Desuden må en eventuel "RAM-AIR" effekt ved høj hastighed gå tabt, da der jo ikke kan opbygges overtryk i kassen, hvis denne er hullet. Hvad mener du om det? Jeg har nemlig oså tænkt mig at prøve at få lidt mere luft (helst kold) ind, men jeg ved ikke rigtig om jeg skal bore de huller...
M.v.h. Peter
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

1. sep 2004, 17:13

hej peter og lasse

det er en rigtig god ide med noget kold luft op til filtret, men man må ikke lave overtryk eller RAM-AIR. for luft mængde målerne kan ikke tåler overtryk de skal selv suge luften især din peter for glødetrådene går til hvis der blæses direkte ind i måleren. så derfor skal man lave nogle huller hvor evt. over tryk kan komme ud.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

1. sep 2004, 19:51

Jeg vil gi' Jakob ret. Men man kan vel bare bore hullerne i den ene side, ud mod venstre inderskærm, så trækker den jo ikke luften direkte ved siden af blokken, men fra luften, som kommer igennem IC'en
MVH Lars Kristensen
Gæst

2. sep 2004, 12:26

Tak Jakob! Se, det var jo rigtig godt at vide, inden jeg fik brændt min luftmængdemåler af :roll: Så må jeg jo nok hellere gå efter schweitzer-ost modellen... :)
Peter

Tilbage til "Modern Forum"