900T16 fra ´87 med nyrenoveret motor med åbent luftfilter monteret i ve. forskærm, 2,1 insug , 9000ic med rør fra originale ic og rør af samme diameter. 2,3 top, 3 tommer batteribøj- med 2,25" original udstødning resten af vejen uden kat. 3 bars benzintrykstregulator, røde 431 dyser og chip fra Mats. Turboen er vandkølet TE05-12b6. APC fra Speedparts med mod´s af R42 og R138.
Jeg havde i starten problemer med stigende glt som beskrevet i en anden tråd. Det problem er løst nu, hvor jeg har anskaffet mig en Forge Wastegateactuator. Glt er 100% stabilt lige ved overkanten af 0,5 bar. Jeg har også skiftet til en bedre BOV.
Problemet er nu, at ladetrykket synker alt for meget med stigende omdr. tal. Den holder 1,3 bar ved 3000 omdr. 1,1 bar ved 4000 omdr. 0,9 bar ved 5000 omdr. og bare 0,7 bar ved 6000 omdr. med min egen APC.
Jeg har prøvet en anden box med Anders Olsens nye mod. Billedet var næsten det samme - dog holdt den ca 0,8 bar ved 6000 omdr. så lidt bedre var det da.
Jeg ved turboen er lille, men der kører en vild og voldsom 900T16 rundt i Silkeborg som holder1,2+ bar ved 6000 omdr. Og der er nogle Svenskere med næsten samme konfig. som mig der har haft 1,1 bar ved 6000 omdr. med samme turbo- så det burde ikke være det!
Den Tændingsbanker ikke - der er monteret velfungerende diode.
Hvorfor i H...... falder den 0,5-0,6 bar i ladetryk?????
1)Jeg tænker selv på udstødningen - er det for småt med 2,25" efter batteribøj???Dyrt at skifte,- hvis det ikke er det!
2)Er rørene fra ic´en for små (der er jo noget langt ud til den frontmonterede ic)???
3)Bilen har lamdasonde -Der burde være benzin nok til 250 +hk med de røde dyser, men bilen har nok bare omkring 190-200hk med det ladetryk - kan det spille ind??
4) Nogle gode forslag? Jeg er selv ved at løbe tør
Mvh Svante