nå nu har jeg opgivet at skaffe en fjernbetjening til alarmen, har i øvrigt ladet mig fortælle at det skulle være et lortesystem.. (ia 200). så derfor, hvis nogen har erfaring med at skifte ud til et nyt system, og evt et forslag til hvilket fabrikat man skal vælge så skriv endelig. mvh
saab 9000 cd 2,3t 91´
alarm udskiftning
Redaktør: Bestyrelsen
- villads
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
ok, men ved du hvordan ledningsføringen er i forhold til den gamle? og hvor den sidder?
9KCDE2,3Taut.95.sævsjø.camp
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
- 9000cset
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg har lige afmonteret min interaldu 200 (=IA200="orig. saab alarm") alarm på min '94 9000 CSE. Alarmen gik død med mellemrum så fjernbetjeningen ikke kunne nå den, og derudover var der startproblemer som jeg tror skyldes startspærren på startmotoren. Den sidder lige over airbag'en på en CS'er, bag handskerummet eller til højre for handskerummet på biler uden airbag.
Der har man alle ledingerne til alarmmontage samlet så det burde være let at montere en ny, stabil alarm. Jeg vil dog lige gå min efter og måle om det virkelig er den der giver startproblemerne. Efter sigende kan det også være kontakter i tændingslåsen. Når bilen ikke vil "tørne" måler jeg 6-7v ved startrelæet. Startmotor er skiftet uden effekt.
Hvis du har en afbryder ved sikringsboksen kan du bare følge ledningen derfra til alarmen. Det er en grå box på ca 15x10x5 cm på min 94'er.
Hvad har du af problemer med din alarm - har du skiftet batteri i fjernbetjeningen?
mvh
Anders
Der har man alle ledingerne til alarmmontage samlet så det burde være let at montere en ny, stabil alarm. Jeg vil dog lige gå min efter og måle om det virkelig er den der giver startproblemerne. Efter sigende kan det også være kontakter i tændingslåsen. Når bilen ikke vil "tørne" måler jeg 6-7v ved startrelæet. Startmotor er skiftet uden effekt.
Hvis du har en afbryder ved sikringsboksen kan du bare følge ledningen derfra til alarmen. Det er en grå box på ca 15x10x5 cm på min 94'er.
Hvad har du af problemer med din alarm - har du skiftet batteri i fjernbetjeningen?
mvh
Anders
- 9000cset
- EXTREME SAAB FREAK
En møgirriterende ting ved den alarm (IA200) er at den selv slår til efter 20 sek. og hyler som en besat når man f.eks. efter at have tanket prøver at at komme ind i sin bil
Jeg fandt på www.stcs.nu (svenske saab turboklub) en oversigt over de tre switches (eller knapper) der sidder på alarmboxen, hvor man faktisk kan slå dette fra, ændre mellem "tutten og hylen" samt justere c-låsstyringen. Se udklip nedenfor :
mvh
Anders
IA200 "Saab alarm" :
Strömställare 1 (från kontaktstycket räknat)
Automatik aktivering av larmet, aktiverar ej centrallåset.
IN Ej aktiverad
UT Aktiverad
Strömställare 2
Centrallåsstyrningstid
IN 6 sekunder
UT 1 sekund
Strömställare 3
Larmsignal
IN Intermittent (tut tut tut tut)
UT Permanent (tuuuuuuuuuut)
OBS, Larmet skall vara strömlöst när man ändrar på kontakterna!
Det kanske inte löser ditt problem men ändå.
Jeg fandt på www.stcs.nu (svenske saab turboklub) en oversigt over de tre switches (eller knapper) der sidder på alarmboxen, hvor man faktisk kan slå dette fra, ændre mellem "tutten og hylen" samt justere c-låsstyringen. Se udklip nedenfor :
mvh
Anders
IA200 "Saab alarm" :
Strömställare 1 (från kontaktstycket räknat)
Automatik aktivering av larmet, aktiverar ej centrallåset.
IN Ej aktiverad
UT Aktiverad
Strömställare 2
Centrallåsstyrningstid
IN 6 sekunder
UT 1 sekund
Strömställare 3
Larmsignal
IN Intermittent (tut tut tut tut)
UT Permanent (tuuuuuuuuuut)
OBS, Larmet skall vara strömlöst när man ändrar på kontakterna!
Det kanske inte löser ditt problem men ändå.
- villads
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
jeg har faktisk ikke nogen problemer med alarmen udover at jeg ikke kan skaffe fjernbetjeningen... altså dvs at jeg har ên fjernbetjening som er ved at falde fra hinanden, og gerne skulle have to. Jeg er meget irreteret over at skulle skifte et system der virker perfekt ud, bare fordi man ikke kan skaffe fjernbetjeningen.
9KCDE2,3Taut.95.sævsjø.camp
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
919kCD2,3Tmeget ballade