Jeg har lige lidt erfaring til jer fra i aftes!
Jeg har fået fat i et elrude sæt, med kontakter og rude hejs og motor mm. Det er let nok at montere selv rude hejset og det burde heller ikke være noget problem med det elektriske del! Jeg havde afprøvet begge motor inden jeg startede. Men da jeg havde fået føre siden monteret med rudehejs og trykket ledninger osv., så kunne jeg ikke få lortet til at køre. Jeg mange ting bl.a. at adskille stikket flere gang, så kunne jeg se at de ledninger, som kom ud ved motoren , ikke havde samme farve som de ledninger inde ved kontakten. Så jeg tog sæde og midter konsol ud og træk nye ledninger på kontakten og op til det kæmpe multi stik under instrumentbordet, for jeg havde en mistanke om at det måske var samlet forkert fra fabrikken! Men det hjalp sku heller ikke. NÅ så tog ledning for ledning og flugte hvilken vej de gik og det var der, jeg så at nogle af ledningerne, gik om mod bagsædet! Så jeg fik flået bagsædet op og så 2 mutil stik, som bare hæng uden noget i. Det ene viste jeg godt hvad var til, det er til et relæ til kabinelys forsinker. Det havde jeg pillet af iforbindelse med alarm montering. Det andet stik viste sig at have forbindelse til de ledninger, som gik op til elrude kontakterne.
Jeg fandt så ud af at i dette multi stik, kunne der sidder et relæ, som kunne få elruderne til at lukke automatisk fx. når man trykker på knappen til alarmen. Sådan et relæ havde jeg jo selvfølgelig ikke kl. 22 om aftenen. Så jeg fik fat i et lednings diagram og der i kunne jeg se at der bare skulle en lus imellem den sorte ledning i midten af stikket og ud til den ledning som er rød/hvid! Så virkede lortet
Så nu mangler jeg bare at montere rude hejset i højre side og så bilen samlet igen.