hejsa..
Nogen der har lidt gode råd??.. vedr ventilløftere på en 9000 cs
Tror jeg har en der tikker... bilen har kørt langt, så ok
Skal jeg skifte dem inden jeg skal på bilferie?? hva koster såen noget... og hvor skal jeg købe dem... billigst, og bedst??
Hvis jeg skulle købe dem hos partsforsaabs, hva dælen hedder såen noget på engelsk mon??
På forhånd tak...
Ventilløftere
Redaktør: Bestyrelsen
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Er det en turbo du har? Men uanset, så begynd at køre på en god fuldsyntetisk 0W-40 olie. Jeg har altid sværget til Mobil1 0W-40. Den kan ofte købes i Bilka for 279 - 299,- for 4 liter.
Hvis du vælger at skifte ventiltrykkerne, har jeg 16 stk., helt nye, du kan få lov at købe billigt.
M.v.h.
Er det en turbo du har? Men uanset, så begynd at køre på en god fuldsyntetisk 0W-40 olie. Jeg har altid sværget til Mobil1 0W-40. Den kan ofte købes i Bilka for 279 - 299,- for 4 liter.
Hvis du vælger at skifte ventiltrykkerne, har jeg 16 stk., helt nye, du kan få lov at købe billigt.
M.v.h.
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Har du fundet ud af noget?
M.v.h.
Har du fundet ud af noget?
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- Flyet
- SUPER SAAB FREAK
Tak for svar, og tilbud om trykkerne
) ...
Jeg er ikke nået videre, end at jeg endnu engang, har oplevet tikkeriet var væk!! Jeg farer ud og handler en fuldsyntetisk olie idag efter fyraften.... og prøver at skifte!
Så med hensyn til trykkerne..... så vender jeg tilbavse.
Mvh og tak Flyet (kuk kuk når han er på en lånt pc)
Tak for svar, og tilbud om trykkerne
Jeg er ikke nået videre, end at jeg endnu engang, har oplevet tikkeriet var væk!! Jeg farer ud og handler en fuldsyntetisk olie idag efter fyraften.... og prøver at skifte!
Så med hensyn til trykkerne..... så vender jeg tilbavse.
Mvh og tak Flyet (kuk kuk når han er på en lånt pc)
Mvh.
Jan
Jan
- fugmann
- SAAB-PSYCHO
- Kontakt:
Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men fået fortalt at det virker. Det du skal bruge er ikke en olie, men en lille flaske, som hedder "Bell Add Service rens". Man hælder det i motoren og lader den køre i tomgang 15 minutter, hvorefter man skifter olien igen. Det kan købes hos hos "Merkonomen" for ca. 150 DKK.
Mvh/
Henrik
Mvh/
Henrik
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Bell Add laver noget udemærket injector rens. Men man skal holde sig fra overhovedet at tilsætte noget til motorolien - uanset om det er for kortere eller længere tid! Der er ingen bilfabrikanter overhovedet der anbefaler dette!
Og kører man på fuldsyntetisk olie, er der ingen problemer, da der tilsat additiver til olien, der gør at den bliver (selv-)rensende.
M.v.h.
Bell Add laver noget udemærket injector rens. Men man skal holde sig fra overhovedet at tilsætte noget til motorolien - uanset om det er for kortere eller længere tid! Der er ingen bilfabrikanter overhovedet der anbefaler dette!
Og kører man på fuldsyntetisk olie, er der ingen problemer, da der tilsat additiver til olien, der gør at den bliver (selv-)rensende.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
-
GæstGæ
Takker for hjælpen.... nej kunne nøjes med at skifte olie!!!! Bare for at gøre noget i en fart købte jeg Shell Helix Ultra 5-40 i Bilka til 250,- ... så holdt den kæft ;o) .. skønt!!!
Så 9000Turbo... gem løfterne til en anden gang... jeg slipper nok for at skifte dem.. foreløbig !!
Jubiiii...
Så 9000Turbo... gem løfterne til en anden gang... jeg slipper nok for at skifte dem.. foreløbig !!
Jubiiii...