Banner cycler

Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

7. feb 2022, 19:14

Byder på endnu en omgang af de mystiske fejl/mangler -
som her denne gang består af 1.stk:

#240 Imolarød
Saab 9000 2.0T
Årgang 1998 "Classic"
Udstødning/krog bag er ikke incl.
Car.1+1.jpg
Lycka till....... :mrgreen:
(Som de siger over i det svenske)


Brugeravatar
Carlsson
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 881
Tilmeldt: 19. maj 2013, 21:50

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

7. feb 2022, 19:40

Skjønt, en 9000, så behøver man ikke at prøve at vække nogle af de gamle grå hjerneceller til live.
Jeg har nogle kvalificerede gæt på de 5 fejl:

1) Dørlåsen på førerdøren mangler
2) Der mangler noget af det bageste håndtag
3) Bagskærmen går bag om baglygten
4) Den bør have stænklapper ved baghjulene, denne har dem ved forhjulene (ikke standard).
5) Den højtsiddende baglygte mangler

Af de +3 fejl har jeg da også et par gæt:
1) Den har Aero fælge
2) Den er ikke min :lol:
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
Brugeravatar
Esbenw
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 402
Tilmeldt: 14. okt 2009, 16:58

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

7. feb 2022, 20:07

Der mangler et blinklys ved forskærmen
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4504
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

8. feb 2022, 02:31

Fælgene er 15" med synlige bolthuller og dermed standard på den model og årgang, ikke mindst.

For mig ser det ud til, at sideskørtet går "ud i ét" med hhv. for- og bagskærm (eller snyder billedet?).

Ellers de samme ting som nævnt her.

/Henrik
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

8. feb 2022, 21:22

Carlsson skrev: Skjønt, en 9000, så behøver man ikke at prøve at vække nogle af de gamle grå hjerneceller til live.
Jeg har nogle kvalificerede gæt på de 5 fejl:

1) Dørlåsen på førerdøren mangler
2) Der mangler noget af det bageste håndtag
3) Bagskærmen går bag om baglygten

Carlsson skrev: 4) Den bør have stænklapper ved baghjulene, denne har dem ved forhjulene (ikke standard). X

Det var slet ikke std til A50/Aero og ville man have det fortil uden at "ødelægge" stænklapperne -
ja så måtte man pænt "skære" lidt af det inderste på skærmkantslisten :roll:
S-liste.jpg
(Dog ikke noget der kunne ses bagefter)

Carlsson skrev: 5) Den højtsiddende baglygte mangler

Carlsson skrev: Af de +3 fejl har jeg da også et par gæt:
1) Den har Aero fælge X


Dette er standard fælgen "3-Spoke" Art nr: 499108957 til just 9K "Classic" som hf-eco-power også skriver i sit svar



Carlsson skrev: 2) Den er ikke min :lol:


:o Ups, så skulle vi altså have haft +4 fejl i denne omgang :mrgreen: :wink:
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

8. feb 2022, 21:26

Esbenw skrev: Der mangler et blinklys ved forskærmen


Det gør der lige netop :wink:
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

8. feb 2022, 21:33

hf-eco-power skrev: Fælgene er 15" med synlige bolthuller og dermed standard på den model og årgang, ikke mindst.

For mig ser det ud til, at sideskørtet går "ud i ét" med hhv. for- og bagskærm (eller snyder billedet?).

Ellers de samme ting som nævnt her.

/Henrik


:lol: Ja det gør det da og det er jo også meningen :wink:
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

8. feb 2022, 21:42

:shock: Det var da noget af et "giftigt" 9K panel vi har her :lol: :mrgreen:

Igen sjovt at noget jeg troede skulle være "svært" finde er fundet -
og så vice versa :mrgreen:

Men sådan her ser status ud:
1- Dørlåsen på førerdøren mangler
2- Der mangler noget af det bageste håndtag
3- Bagskærmen går bag om baglygten
4- Den højtsiddende baglygte mangler
5- Der mangler et blinklys ved forskærmen
6- Sideskørtet går "ud i ét" med hhv. for- og bagskærm.

Mangler gør 2 fejl :)
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1642
Tilmeldt: 15. jun 2010, 07:15

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

8. feb 2022, 21:56

Jeg "syntes" der er noget galt med dørhåndtaget indvendigt passagersiden.

Om det er fordi det ikke er synligt på billedet pga reflektion eller skygge er jeg i tvivl om.

Men mit bud er endnu en dørhåntagsfejl på billedet.

Jeg er heldigvis ikke bange for at gætte forkert. :lol:
Mvh. Thomas
9-3 TS Aero Cabriolet 2005, "hverdagsbilen"
9-3 2006SC Hirsch aut,
99 Turbo, akaciegrøn 2-dørs 1980
Brugeravatar
Carlsson
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 881
Tilmeldt: 19. maj 2013, 21:50

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

8. feb 2022, 23:47

1) Plastik fætteren som farer op og ned når man låser døren mangler i passagersiden.
2) Listen som sidder mellem bagskærmen og taget mangler, eller måske er den malet rød så man ikke kan se den.
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4504
Tilmeldt: 8. aug 2005, 23:31

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

9. feb 2022, 02:36

Listen mellem bagskærm og tag ser ud til at være et godt bud. Man bør kunne se gummitætningen mere tydeligt, end tilfældet er her :?

Jeg synes, der er noget omkring det udv. højre sidespejl: Er der visket noget væk, evt. den nederste del ind mod døren (befæstigelse). En 9000 har jo - i lighed med søstermodellen Lancia Thema sidespejle med 2 "arme" og vent.hul i midten (svævende type).

Hvad med det indv. bakspejl: Kan det passe, at omskifterpalen til nedblændefunktionen er fjernet (den er lidt tricky)?

/Henrik
Brugeravatar
Carlsson
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 881
Tilmeldt: 19. maj 2013, 21:50

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

9. feb 2022, 13:14

hf-eco-power skrev:
9. feb 2022, 02:36

Jeg synes, der er noget omkring det udv. højre sidespejl: Er der visket noget væk, evt. den nederste del ind mod døren (befæstigelse).

Kan det passe, at omskifterpalen til nedblændefunktionen er fjernet (den er lidt tricky)?

Jeg tænkte på det venstre spejl, men kan ikke rigtigt se hvad der er galt med plastik afdækningen foran spejlet.
På min er afdækningen samme farve som rudelisten og det virker da også mest naturligt:
Spejl.png
Spejl.png (48.34 KiB) Vist 9567 gange

Og ja, palen bør da tydeligt kunne ses fra den vinkel:
Pal.png
Pal.png (99.35 KiB) Vist 9565 gange
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

9. feb 2022, 21:49

Carlsson skrev: 1) Plastik fætteren som farer op og ned når man låser døren mangler i passagersiden. X

2) Listen som sidder mellem bagskærmen og taget mangler, eller måske er den malet rød så man ikke kan se den. X


De 2 ting må tilskrive den "vinkel" bilen er fotograferet på -
er ikke bland de fejl jeg står bag.... :roll:
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

9. feb 2022, 22:33

hf-eco-power skrev: Listen mellem bagskærm og tag ser ud til at være et godt bud. Man bør kunne se gummitætningen mere tydeligt, end tilfældet er her :?
Sport E skrev:
Carlsson skrev: 1) Plastik fætteren som farer op og ned når man låser døren mangler i passagersiden. X

2) Listen som sidder mellem bagskærmen og taget mangler, eller måske er den malet rød så man ikke kan se den. X


De 2 ting må tilskrive den "vinkel" bilen er fotograferet på -
er ikke bland de fejl jeg står bag.... :roll:




hf-eco-power skrev: Jeg synes, der er noget omkring det udv. højre sidespejl: Er der visket noget væk, evt. den nederste del ind mod døren (befæstigelse).
En 9000 har jo - i lighed med søstermodellen Lancia Thema sidespejle med 2 "arme" og vent.hul i midten (svævende type). X



Jeg prøver størst muligt, før at jeg lægger en ny omgang op -
at se/granske det aktuelle billede "igennem" her på siden.
Dette for om jeg nu også har fået lavet noget måske lidt for småt/svært og evt for at se hvordan -
det tager sig ud i den størrelse det kommer op på her.

Åbenbart er der så alligevel kommet nogle "smuttere" med, så som højre sidespejl og den der "tagliste" bag.... :roll:
Jeg måtte så lige hente det org billede i sin helhed og kan dermed godt forklare hvad der "galt" der med spejl.
Det er ganske enkelt en kombination af buskene, men også den røde farve på bygningen i baggrunden -
som gør at der ikke bliver "lys" igennem, så man kan se de 2 "arme" :wink:


Carlsson skrev: Jeg tænkte på det venstre spejl, men kan ikke rigtigt se hvad der er galt med plastik afdækningen foran spejlet.
På min er afdækningen samme farve som rudelisten og det virker da også mest naturligt:

Spejl.png

Og ja, palen bør da tydeligt kunne ses fra den vinkel:

Pal.png

Igen kan jeg kun sige at det er den "vinkel" bilen er fotograferet på.
Når jeg åbner det org billede her kan man godt se det, men igen ikke 100% just p g a den "vinkel"


hf-eco-power skrev: Hvad med det indv. bakspejl: Kan det passe, at omskifterpalen til nedblændefunktionen er fjernet (den er lidt tricky)? X

/Henrik

Den er tricky, men desværre ikke bland de tiltænkte fejl her -
måske har den allerede stået i den "position" :?:
Jeg kørte ikke altid så meget rundt i alle bilerne jeg havde på "besøg" -
så det er ikke noget jeg har tænkt så videre meget på..... :roll:
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

9. feb 2022, 22:40

tknage skrev: Jeg "syntes" der er noget galt med dørhåndtaget indvendigt passagersiden.

Om det er fordi det ikke er synligt på billedet pga reflektion eller skygge er jeg i tvivl om.

Men mit bud er endnu en dørhåntagsfejl på billedet.

Jeg er heldigvis ikke bange for at gætte forkert. :lol:

And...... We have a winner here 👌
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

9. feb 2022, 22:43

Status som det tager sig ud:
1- Dørlåsen på førerdøren mangler
2- Der mangler noget af det bageste håndtag
3- Bagskærmen går bag om baglygten
4- Den højtsiddende baglygte mangler
5- Der mangler et blinklys ved forskærmen
6- Sideskørtet går "ud i ét" med hhv. for- og bagskærm.
7- Dørhåndtaget indvendigt passagersiden.

Mangler gør så 1 stk fejl :)
Brugeravatar
Carlsson
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 881
Tilmeldt: 19. maj 2013, 21:50

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

10. feb 2022, 00:12

1) Der mangler et stykke af den bageste bremseskive.
2) Der er ingen rust i forskærmen.
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

10. feb 2022, 20:53

Carlsson skrev: 1) Der mangler et stykke af den bageste bremseskive. X

2) Der er ingen rust i forskærmen. X


Det kan du tro at der er -
men #240 Imolarød er god til at "skjule" det på billeder :roll:
Brugeravatar
Esbenw
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 402
Tilmeldt: 14. okt 2009, 16:58

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

11. feb 2022, 18:45

De er som altid ret umulige at finde de sidste fejl :roll:

Mangler bremselyset oppe på bagklappen?
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

11. feb 2022, 19:20

Esbenw skrev: De er som altid ret umulige at finde de sidste fejl :roll:

Mangler bremselyset oppe på bagklappen?



Det gør den, står derfor også på "listen" som fundet fejl nr:4 :)
Sport E skrev: Status som det tager sig ud:
1- Dørlåsen på førerdøren mangler
2- Der mangler noget af det bageste håndtag
3- Bagskærmen går bag om baglygten
4- Den højtsiddende baglygte mangler
5- Der mangler et blinklys ved forskærmen
6- Sideskørtet går "ud i ét" med hhv. for- og bagskærm.
7- Dørhåndtaget indvendigt passagersiden.

Mangler gør så 1 stk fejl :)
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

13. feb 2022, 12:05

I morgen aften afsløres så den sidste fejl :arrow:
SGT
SAAB-MANIAC
Indlæg: 3821
Tilmeldt: 3. jun 2004, 19:53

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

13. feb 2022, 14:47

Listen på for og bagdør er ubrudt
SAAB är bra!
9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil
9-5 2.0t Sedan 2001 metal, vinterbil
9-5 2.0t Sedan 1999 sølv, nysynet
9-5 2.0t Estate 2005 metal, nysynet
Brugeravatar
Carlsson
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 881
Tilmeldt: 19. maj 2013, 21:50

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

13. feb 2022, 19:00

SGT skrev:
13. feb 2022, 14:47
Listen på for og bagdør er ubrudt
Fandens, nu havde jeg lige bestilt tid hos Louis Nielsen...
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

14. feb 2022, 21:15

SGT skrev: Listen på for og bagdør er ubrudt


Lige netop 👍

Troede faktisk at denne "fejl" skulle blive fundet bland de første og det høje bremselys -
bland de sidste, men nej nej..... :lol:
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

14. feb 2022, 21:19

Carlsson skrev:
SGT skrev: Listen på for og bagdør er ubrudt
Fandens, nu havde jeg lige bestilt tid hos Louis Nielsen...
😆 😂 👍
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

14. feb 2022, 21:24

:) Det bringer os så ved vejs ende på denne omgang -
her med billede på de rigtige svar:
Car.1-Svar.jpg

Som var følgende:
1- Dørlåsen på førerdøren mangler
2- Der mangler noget af det bageste håndtag
3- Bagskærmen går bag om baglygten
4- Den højtsiddende baglygte mangler
5- Der mangler et blinklys ved forskærmen
6- Sideskørtet går "ud i ét" med hhv. for- og bagskærm.
7- Dørhåndtaget indvendigt passagersiden.
8- Listen på for og bagdør er ubrudt .

Bra jobbat 👍
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

14. feb 2022, 22:11

Glemte det helt, men der blev jo faktisk lavet lidt "garagetråd" her med just denne tøs :)

Der skal "scrolles ned" til til 7. April 2020
viewtopic.php?f=4&t=28538&start=50
Brugeravatar
Esbenw
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 402
Tilmeldt: 14. okt 2009, 16:58

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

19. feb 2022, 07:38

Sjovt lige at gense denne garage tråd, jeg formoder at det er lidt tid siden de (900 og 9000) blev lavet. Er de stadig kørende?
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Find 5. (+3) fejl (SAAB 9000)

20. feb 2022, 00:58

Esbenw skrev: Sjovt lige at gense denne garage tråd,

Jo, bare synd at de fleste billeder fra før 2020 er så godt som borte -
sjovt nok, så er der lige nogle få omkring 29 Juli 2015 21:25 der har "overlevet" :roll:

Esbenw skrev: jeg formoder at det er lidt tid siden de (900 og 9000) blev lavet.

Den #219 Talladegarød OG 900 havde jeg lidt før tiden med den tråd -
men ellers stemmer det fint nok tidsmæssigt :)

Esbenw skrev: Er de stadig kørende?

:D Det var jo et godt spørgsmål, så måtte da lige lave en lille "check" på det :D

#219 Talladegarød ved jeg jo godt har skiftet ejer 17.12.2016 -
da "A" istedet for handlede sig en 1'ejers 2007 NG 9-3 Sc 2.8T Aero i mint. cond, med lige rundt 99.500 Km på "uret" 8)
Men, jeg kan da se den har samme ejer siden da, senest synet med 378.082 Km og som på svenske manér, i dag er "Avställd"
Her et lidt ældre billede på den tøs fra før tråden her på SKD:
A.jpg


"Rassel" ved jeg derimod ikke meget om, end han vist nok solgte ud da det blev til firmabil for hans del....
Jeg har ikke har haft kontakt med "N" i nogle år, kan heller ej ikke huske nr. plade -
samt at de billeder ligger på en USB, et helt andet sted godt gemt :oops:

Den "Danske" 9K kan jeg godt se da den stadievæk har de samme plader på og -
den er skam i trafik, senest synet som "Betinget godkendt" 18-08-2021 med 406.000 Km på "uret" :D

Tilbage til "Off Topic !!!"