Hej Alle
Står for at skulle ordne nogle ting på bilen, og vil lige høre om der er nogen af jer der har et fif i den forbindelse.
1: Temperaturen står meget lavt. Skifter thermostaten ud. Det ser ud til at den er lidt sværere at komme til end i en klassisk 900 - har i nogle råd?
2: Skal have skiftet nogle instrumentlyspærer. Har skiftet disse før på 9000 uden airbag - men denne er med airbag. Er der nogen risiko ved at løfte 'topdækslet'?
3: Fartpiloten virker ikke. Ved tryk på kontakten står der 'Cruice' i displayet, men den holder ikke hastigheden. Nogen gode forslag til fejlfinding? Der skulle være nogle slanger ved pedalerne, vil lige se om der kan være hoppet en af.
Mvh,
Morten
P.S. Denne her har IKKE krom-lister, jf. tidligere debatindlæg. De er sorte hele vejen rundt.
Tips til 9000CSE 2,0T
Redaktør: Bestyrelsen
- Flyet
- SUPER SAAB FREAK
Halløj.. jeg kan ihvertfald sige at du trygt kan løfte toppen på dit instrumentbord! jeg netop gjort det uden probs, på min cse.. jeg har skiftet SAMTLIGE pærer i hele bordet.. pyhh.. dyrt, men sikke et blus der er på!!
Din airbag lampe (tsc eller såen noget lignende) vil lyse, men det er vist bare en tur på værksted og på med en tech2 tester.. så er den slukket!!
Er jeg gal på den må nogen jo lige rette mig!!
Ellers er det nemt det hele.. SAAB´n er liiige til at skrue på må man sige.... go´fornøjelse
Din airbag lampe (tsc eller såen noget lignende) vil lyse, men det er vist bare en tur på værksted og på med en tech2 tester.. så er den slukket!!
Er jeg gal på den må nogen jo lige rette mig!!
Ellers er det nemt det hele.. SAAB´n er liiige til at skrue på må man sige.... go´fornøjelse
Mvh.
Jan
Jan
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
temperaturen står som rel lavt i 9000 96/ 98 der er en fejl i uret. jeg en tech 2 tester www.slettet grundet GDPR.....dk
- Zodiac
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Morten
Efterskrift:
Har lige haft fat i saab. De vil have 2700 + moms for sådn et par "visere"!!! Kan jeg måle direkte på sensoren om temperaturen er ok? Nogen der ved hvor den sidder, og hvad der skal måles?
Nyt ur til temp måling, CSE
Nogen der ved hvad prisen er på sådn et ur? ...eller har et liggende?slettet grundet GDPR.... skrev:temperaturen står som rel lavt i 9000 96/ 98 der er en fejl i uret. jeg en tech 2 tester www.slettet grundet GDPR.....dk
Mvh,
Morten
Efterskrift:
Har lige haft fat i saab. De vil have 2700 + moms for sådn et par "visere"!!! Kan jeg måle direkte på sensoren om temperaturen er ok? Nogen der ved hvor den sidder, og hvad der skal måles?
-
GæstGæ
Hvis du skal skifte termostaten er det en god ide at lægge plastic eller lignende henover koblingshuset, da der ellers er risiko for at der kommer kølevand derned og laver ravage. Jeg har skiftet termostat før. Den kostede en hund, og det tog en time at gøre. Det er måske værd at prøve, om ikke andet, så i forbindelse med fejlfinding - så er det en mindre fejlkilde...
Mvh Kristoffer
Mvh Kristoffer