Banner cycler

Klippekort

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

Klippekort

19. aug 2005, 22:22

Ja så er der endnu en gang blevet noget at tænke over i trafikken efter den første august

http://www.sikkertrafik.dk/1a3000a

Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
David
EXTREME SAAB FREAK

19. aug 2005, 23:30

Så ka de lære det!
-dem der ikke ka tænke i trafikken.
SAAB 9000 2.0 - 1996
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

20. aug 2005, 11:28

... men for os ejere af turbo-Saab'er som sagtens kan "tænke i trafikken" men blot mener at de danske hastighedsgrænser er alt for restriktive, er livet blevet lidt mindre sjovt ...
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

20. aug 2005, 12:23

Ja nemlig ja Peter :-(
MVH Lars Kristensen
Aresdk
SAAB-MANIAC

20. aug 2005, 12:40

Selvom jeg elsker at strække højre fod så hilser jeg klippekortet velkomment.

Det kan, forhåbentligt, lære de lidt ældre bilister at køre ordentlig også, såsom afstand, vigepligter og så meget andet som jeg anser for værende 200-"myliarder" gange mere farligt end at køre 20 km/t for hurtigt på motorvejen.

Jeg så gerne at alt det politi vi har på motorvejen blev fjernet, og kom ind i byen istedet for samt fjernelse af alle ATK'er fra de strategisk placerede steder.
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
troels
SAAB-PSYCHO

20. aug 2005, 18:33

Byder da også klippekortet velkomment og ja jeg kører da også forstærkt ind i mellem, men det eneste bilister har respekt for er selve kørekortet og ikke om man får en bøde på 10.000 kr., så klippekortet skal nok begynde at give effekt.

Mener også at de bilister der absolut skal køre i midterste spor på motorvejen er meget farligere end dem der kører 130 kmt der hvor man kun må køre 110 kmt. Samt alle de bilister der ligger helt oppe i bagkofangeren som ikke kan nå at reagere hvis der sker en katastrofe...

mvh
Troels
troels
SAAB-PSYCHO

20. aug 2005, 19:04

Ekstrabladets artikel om hvor hårdt det er med orienterende køreprøve som man skal op til efter de 3 hak i kortet (2 hak for nye bilister)...

"
Kørekort-chok: Dumpet med et brag

Kun én bilist bestod, da vi sendte ti til teoriprøve

Af Claus Jessen - 12:00 - 20. aug. 2005

1. september bliver det nye klippekort-system indført i Danmark. Det betyder, at du maksimalt må få tre klip i kørekortet i løbet af tre år. Hvis du får mere, skal du op til en kontrollerende køreprøve i både teori og kørsel.

Hvis du har haft kørekort i mindre end tre år, må du kun få to klip.

Ekstra Bladet sendte ti personer i forskellige aldre til 'kontrollerende køreprøve' i teori hos Launys Køreskole i Esbjerg for at se, om de overhovedet har en chance for at bestå uden forberedelse og uden at tage dyre lektioner hos en kørelærer.

Der blev i den grad pustet og stønnet til køreprøven, som kun én bestod. Og det var kun med nød og næppe, at hun slap gennem nåleøjet.

Resten af forsamlingen gik ned på tælling.

En chokeret flok
Kørelærer Launy Rudebeck Lassen lod de ti test-personer gennemgå en af de køreprøver, som hans elever får umiddelbart før, de skal op til den rigtige køreprøve.

- Prøven ligger tæt op ad den kontrollerende køreprøve, som politiet afholder. Denne her prøve er kun middelsvær, bedyrede kørelæreren.

Alligevel var det en slagen og stærkt chokeret flok, der efter en halv times køreprøve måtte erkende, at store dele af deres teoretiske viden om de trafikale forhold i Danmark er nærmest ikke-eksisterende.

For at bestå skal man ud fra 25 lysbilleder svare på, hvad der er den rigtige adfærd i de givne situationer, og man må højst have fem fejl. 45-årige sygeplejerske Lene Jessen var den eneste, der bestod - med netop fem fejl.

'Hvad er forskellen på vognbaneskift og indfletninger', lød det fra et hjørne.

'Ham vil jeg sgu' ikke holde tilbage for. Han kører jo over for rødt lys', kom det fra en anden deltager.

'Nå, så nu må man altså godt parkere foran en brandhane. Det måtte man ikke for 40 år siden. Der er da ikke noget at sige til, at samfundet er ved at brase helt sammen', lød det fra endnu en frustreret sjæl.

Det tør vi ikke
For sjovs skyld sendte vi en 'Dark Horse' ind i feltet. Lise Bjørnhardt har aldrig haft skyggen af et kørekort og har aldrig siddet bag rattet i en bil.

Den 58-årige kontorassistent klarede sig stort set lige så godt, som nogle af dem, der har kørt bil de sidste 40 år. Hun havde kun en fejl mere end 19-årige Carsten Poulsen, som fik kørekort for halvandet år siden.

Den unge bilist var da også mere end rystet efter sammenstødet med køreprøven.

Ni af deltagerne var enige om, at de aldrig ville turde at gå til den rigtige køreprøve uden først at have taget nogle lektioner hos en kørerlærer.

Den 32-årige salgssekretær Christina Beck var som den eneste parat til at stille op hos den køreprøvesagkyndige uden professionel hjælp først.

- Men jeg vil nok lige læse lidt i teoribogen først.

Det var også Christina Beck, der forud for testen som den eneste mente, at hun nok skulle bestå den.

Hun fik ti fejl...
"

mvh
Troels
Aresdk
SAAB-MANIAC

20. aug 2005, 19:10

Problemet er bare at de fejl man dumper på, på INGEN MPDE er dem som gør en til en farlig bilist. Færdselsloven har SÅ mange kringelkroge og jeg vil sq nok også dumpe hvis jeg prøvede... men ærligt talt så har jeg andet at holde styr på i min hverdag om jeg må holde 10 eller 12 meter fra et busstoppested.
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.

Tilbage til "Modern Forum"