Jeg mener at have læst at SBI ikke kan nægte at godkende en bil, når den har været synet og indregistreret i et andet EU-land.
Og så vil jeg gerne have en oversættelse af nedenstående tekst.
----------------------------------------------------------
Kopplingen tar långt ner så den ska jag ordna på något sätt.
Ska byta förgasare samt tändstift på bilen så att motorn går jämnare i motorgången.
Det skakar lite när man kör, har hört mig för och det kan vara slitna drivaxlar eller medbringaren i växellådan men det vet jag inte exakt ännu.
Avgasröret läcker på några ställen, men bilen låter väldigt gott och den går som ett skott
Kan kolla upp om det går att få tag på något avgasrör eller dom delarna som läcker åt dig.
Min Saabkompis sa att han trodde det var lättat svänghjul på motorn, därav att den var rappare upp i varv än original samt den oroliga tomgången på motorn.
Han sa också att det inte var den Triumphmotor som jag först trodde det var, utan den bästa motorn som satt i Saab 99 och att jag verkligen inte fick byta motor i denna utan att jag skulle fixa ordning motorn tyckte han.
Bilen är ett hemmabygge men registrerad som cab och går igenom besiktningen i Sverige då bilen är gjord efter godkänd ritning.
4 stora förstärkningar i karossen:
Em balk längs var sida om bilen, en balk tvärs över baksätet och en mellan hjulhusen bak gör att bilen är väldigt stabil.
Tack vare dessa förstärkningar är gjorda har dom inte svetsat igen dörrarna utan dom går att öppna vilket är praktiskt och bra.
Här i sverige klassas den som veteranbil eftersom den är mer än 30 år gammal och därmed betalar man ingen skatt för den här, vet inte om det är samma vilkor hos er i danmark.
Den låga plastfronten på bilen har en stor spricka undertill, skall försöka laga upp denna så gott som det går.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med "kaleche på bilen", men antar att du menar om bilen har någon suflett.
Och det finns en båtsuflett till bilen, har tyvärr inget idag bättre kort på sufletten på än detta.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders ... _liten.jpg
Kan ordna mer kort på bilen efter helgen då ja har semester.
Sufletten fungerar okay när man är ute och kör, man får ta det försiktigt så att inte den lossnar när man möter lastbilar, sitter lite halvdåligt tyvärr, så helst max 80 km/tim för att vara på säkra sidan.
Den läcker in lite vatten om bilen står och det regnar på den, men det är inte så farligt.
Läcker inget när man kör bilen tack vare det övertryck som bildas inne i kupén.
Jag har fått väldigt mycket uppmärksamhet med bilen, finns förmodligen bara ett fåtal till sådan här hemmabyggen i hela sverige, så om du köper den kommer du vara garanterat ensam i Danmark
Visst kan du få mitt mobilnummer om du vill ringa mig, så kan vi prata mer.
Jag håller bilen till dig tills du har bestämt dig, så du behöver inte bestämma dig idag.
Har väldigt mycket att göra i helgen så kanske inte kan prata med dig då, men du är välkommen att ringa till veckan på min semester.
----------------------------------------------------
Billeder af bilen kan ses på http://www.garaget.org/?car=6822
MVH.
Mikkel Poulstrup