Banner cycler

Salget af SAAB er aflyst !

Det tidl. SAAB krise forum, som nu indikerer at nyt fra SAAB Spyker kan postes her samt viden om SAAB Spykers nye tiltag kan deles med andre. Gæster på siden kan også skrive her.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

30. nov 2009, 13:29

Udledning er jeg ret bekymret om. Derfor har jeg en UDEN kat..... :lol:

De værste stinkbomber er klart diesel og brændeovne. føj...

Næ en OG 900 på oktan 100 det er sagen.... :wink:

Saab går den gale vej. Jeg skal ikke have 2 tons vogn !!!
Få bilen ned på 1000 kg. Så kræver det ikke en moster motor !!

Kom med nogle eksotiske materialer og lav vægt....... Så er 200 HK længe fint..

Det kan godt være Og900saab er gode med trianglerne, men forhjulstræk giver problemer med retningsstabiliteten og styrtøjet....

4x4 er sagen men det vejer og sluger benz...

SAAB: Byg en lille KVALITETS bil. Der signaler og er kvalitet og velbygget... med Alu, kulfiber og magnesium.

Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

30. nov 2009, 15:59

Viking skrev:

Forhjulstræk giver problemer med retningsstabiliteten og styrtøjet....

Den skal du længere ud på landet med og får aldrig overbevist en hardcore SAAB-mand om dette..
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO

30. nov 2009, 16:55

viking skrev: SAAB: Byg en lille KVALITETS bil. Der signaler og er kvalitet og velbygget... med Alu, kulfiber og magnesium.
Det har de skam også gjort - den hed Saab 9-1 (den nye opel corsa)... der blev lækket billeder af den på nettet.. Men, nej :cry:

Derudover hjælper det jo ikke med en lille potte, når man skal have 3 børn, klap- og barnevogn og katten med... det vil kræve mindst 3 små biler (og vi er kun to med kørekort :roll: )

Forurening... dette er også noget vås... min forrige Saab forurenede under det halve af hvad den måtte... m. "pedal to the metal"... mens min øko-opel trækker den lige til grænsen !!!

Hvorfor skal man ikke betale afgift af det bilen faktisk forurener? ...og ikke det der stå på en gammel lap papir fra før den gang dette havde nogen betydning... så kunne man også "øko-tune" sin bil til at være mere miljøvenlig... dette vil også betyde noget i klima-regnskabet. Men, det er jo ikke det den skat har til formål... ellers havde vi nok også haft bio-brændsler i tanken !!!

Og sidst... hvad er det galt med en 2L turbo motor og bio-ethanol :twisted:
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Brugeravatar
viking

1. dec 2009, 11:45

Der er ikke noget galt i a saab bygger en tanks som volvo V70.
Der kommer jo den nye "flødebolle" NG9-5...

MEN de mangler noget lille men godt. Det er den vej bilmarket går pt.

I 70 var bilerne rigtigt store, så kom oile krisen mv.
Så blev de små og voksede op gennem 80erne.

I det nye årtusinde er de nærmest eksploderet i vægt og størrelse. 1,8 - 2,0 tons for en fam. bil :shock: De skulle vel konkurerrer med SUV bilerne. :shock:

I dag er disse 4x4 biler politisk ukorrekte at have.
Finans krisen har stoppet bil salget af store fam. biler og det er de små der sælger...

Fiat 500, Mini, mf. Det er det størrelses segment saab mangler en bil i.

Volvo har prøvet med C30 men den er stadig tung og gumpet

Ang. priser : Bare se hvad en mini koster !!!
Brugeravatar
jens
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:

5. dec 2009, 16:37

Saab vil aldrig kunne bygge en lille bil der er konkurrence dygtig. Jeg tror mere man skal satse på en familiebil, måske endda MPV, der viser noget nytænkning i Materialevalg og design. Vi burde lave en lobby, som sørger for at Danmark smider pengene efter Grippen jagere (som kan flyve), i stedet for Amerikansk tankespind. På den måde kan flyene holde liv i bilerne, endnu engang. Dernæst kan der laves uderleverandøraftaler i DK for milliarder. Der må sgu da være nogen herinde der kender nogen på Chritiansborg som vi kan lokke i baghold. Når han så siger nej, træder resten af os frem (evt. med en trækaksel i hånden) og så spørger vi igen :-)
Ang. Volvo C30, synes jeg at Volvo har gjort det helt rigtige. Den skulle have linier der kunne spores tilbage til P1800 og det synes jeg de er sluppet fra med respekten fra folket i behold. De har set stort på (læs skidt hul i), funktionalitet og familier med barnevogne og andet skrammel, de kan jo købe en V70. Design frem for det funktionelle, hvilket må være en ren overskudshandling. Det kan igen virke lidt vildt, da de jo også hænger med røven i vandskorpen :-)
Brugeravatar
9-3carsten
SUPER SAAB FREAK

5. dec 2009, 23:41

Tja, det kunne være fristende med koblingen mellem Gripen og bilerne. Men nu er Gripen ikke ligefrem oppe imod Amerikansk tankespin, som du skriver, Jens. Den Grippen version, der i givet fald ville være på tale er nemlig ikke flyvende endnu. Der er tale om en Next Generation Gripen, der end ikke har fløjet endnu. Den amerikanske kandidat er meget langt fremme, og har fløjet adskillige hundrede timer nu. NG Gripen vil blive et formidabelt fly, hvis de altså vælger at udvikle den. Og den er et bevis på at Svenskerne kan noget med teknik - uanset om vi taler fly eller biler. I dag har bilfabrikken Saab jo intet til fælles med flyfabrikken Saab - desværre.
Der er kun én ting, der hjælper Saab. Og det er at vi griber til læderet og køber NYE Saab biler, og det er jo rimelig dyrt - men meget billigere end at købe Audi og BMW. Jeg gjorde det selv i foråret, og har bestemt ikke fortrudt købet af min 9-3 1.8t. Denne fantastiske bil ligger køremæssigt meget tættere op ad Saab ånden end NG900 typen gør.

Tilbage til "Saab-Spyker News"