Banner cycler

suk, suk - hvor er foråret???

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Anders_Møller
ULTRA SAAB FREAK

suk, suk - hvor er foråret???

13. mar 2005, 22:00

Nu har jeg sgu snart fået nok - jeg er i den ulykkelige situation, at min (eneste) SAAB er opstaldet for vinteren - min cab skal jo ikke ha' salt og møgvejr.

MARTS ER FORÅRSMÅNED I KALENDEREN - OG SÅ BLIVER DET BARE VED MED AT SNE !!!!

....og nu kan jeg snart ikke vente mere 8)

/Forårshilsner...

Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

13. mar 2005, 22:02

Nej, jeg sidder egentligt også og fryser tæerne... Skal da have vasket og pudset bilen, det er så surt at være nød til at sidde inde og se på det!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
peterkj
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

13. mar 2005, 23:52

Ja min saab står også og fryser og venter på bedre vejr.
Men lad os nu være lidt positive.
Hvornår har man sidst kunne køre på bobslæde i en hel måned i træk :-)

Vi er vel alle drengerøve.
Brugeravatar
Saab-daniel
Kontakt:

14. mar 2005, 00:06

Hehe, enig... Jeg har fundet ud af, at sådan en saab faktisk godt kan drifte lidt over alle 4 hjul hvis man lige drejer skarpt nok, hehe... Det er nu sjovt... Men når jeg så kommer ud på hovedgaden og ser alt den slemme salt, bliver jeg bitter... Rust rust rust, det magter jeg ikke :)
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

SAW
EXTREME SAAB FREAK

14. mar 2005, 00:20

Salt sux!
Brugeravatar
Saab-daniel
Kontakt:

14. mar 2005, 00:27

Salt hører til i havet og på køkkenbordet...
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

14. mar 2005, 08:58

Enig Daniel ... her burde vi (osse) lære af svenskerne !!!

Peter
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

14. mar 2005, 10:08

Ak ja, selv i Sverige bruger man nu om dage enorme mængder af salt, desværre. Trafiksäkerhetsverket har nemlig solgt noget de kalder "nul-visionen" til politikerne, essensen af det er at ethvert dødsfald på landevejene i princippet kunne have været forhindret - uanset om årsagen er føreren, bilen eller noget andet. Det har medført at man i forårs- og efterårssæsonen (sydpå er det hele året) pøser masser af salt på vejene, idet man mener at spare menneskeliv herved. Altså samme argumentation som i Danmark.

At bilerne ruster og at miljøet tager skade af saltet synes ikke at imponere beslutningstagerne, det eneste man kan glæde sig over er at det i de nordlige egne, i lange perioder, er for koldt til at salte.

Det er efter min mening en nedadgående spiral, idet man ved at salte vejene vænner folk til at kunne køre hurtigere end ellers, og sløver deres agtpågivenhed overfor vejens friktion - og derved bliver endnu mere afhængig af at salte! Se bare hvor galt det er gået i Danmark i så henseende. Med risiko for mavesurhed, så synes landet at være befolket af gamle kællinger, der hyler op ved den mindste sne i luften. Se bare hvordan medierne går amok når der ligger 10 cm. sne på motorvejene. Lastbilerne (hvis chauffører ved Gud burde vide bedre!) sidder fast og blokerer vejene, og alle fjolserne uden vinterdæk glider hjælpeløst omkring med 30 km/t og generer os andre. Hvis jeg hermed har fornærmet nogen - ja, så er det bare ærgerligt...

For slet ikke at omtale den fejlagtige påstand, at vinterdæk er overflødige! Dette blev bragt til torvs af adskillige medier nogen tid siden, og var baseret på det selvfølgelige faktum at brede sommerdæk sagtens kan have kortere bremselængder om vinteren (på is- og snefri vej, vel at mærke). Og hvad skal man så med vinterdæk(?), lød argumentet. Tænk engang, at trykke sådan noget sludder.

Véd ikke hvordan man gør i Jylland, men alle steder i Nordsjælland jeg har boet salter man massivt på alle veje. Jeg bor nu ved en lille sognevej i Ringe Kommune på Fyn. Her har man en (lidt) bedre politik: Kun hovedvejene saltes, bivejene ryddes for sne og gruses (altså ligesom i dele af Norge og Sverige), og så må man ellers klare sig selv. Det indebærer at vinterdæk er absolut nødvendige, og at det til tider er helt vidunderligt, spejl-hamrende glat. Tænk engang, folk klarer sig alligevel. Og man kan faktisk køre en tur - en lillebitte én - uden at få salt i understellet.
jcdk
SAAB FREAK

14. mar 2005, 11:06

Enig-enig
Jeg bor i Gjern kommune i jylland og de har en rimelig fornuftig indstilling til det med salt, men det er nok ovre når nu vi bliver lagt sammen med en større kommune Silkeborg de sparer ikke på saltet,
Hvorfor bruger man ikke urea det er mig bekendt ikke så skadeligt, og prismæssigt er det det samma hvis vi piller afgiften af ureaen.
Mvh. Jørgen
Brugeravatar
kesr
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

14. mar 2005, 11:20

Sådan er de desværre ikke i Kbh. På min lille ensrettede gade saltede de i torsdags. I torsdags, hvad tænkte de på, der faldt vel knap en 1/4 cm sne.

Men jeg ved jo godt hvad de tænker på: $

Entreprenøren bliver jo betalt godt af kommunen, så det gælder om at få lagt nogle km bag sig.

vh
Kai
Øffe
EXTREME SAAB FREAK

14. mar 2005, 14:35

Jeg arbejde i Schweiz for nogle år siden. Selv i det lille saltfri alpeland bruges der tonsvis af salt. Det der med at ALLE Schweizer-biler er rustfri er den største skrøne i (bil-)mands minde :lol:

Man kan så til gengæld få fede slæder til ingen penge............var ved at købe en perfekt, original, cremehvid Daimler Double Six fra 1983 med fuld servicebog til CHF3.500 (ca. 16.000 dKr).

Mvh.
Øffe

Tilbage til "Modern Forum"