Banner cycler

Stadigt ikke..

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Syntax
SUPER SAAB FREAK

Stadigt ikke..

17. okt 2004, 01:13

Ja, min Saab kører stadigt ikke. Nu fik jeg monteret ny rem, men det var heller ikke nok. Er begyndt at tro at der oprindeligt heller ikke var noget galt med vandpumpen. Det som jeg nu er blevet klar over er i vejen, er at krumtapremskiven er totalt færdig. Jeg undrede mig godt nok over den mærkelige konstruktion da jeg så den, med 2 ringe der kører frit på hinanden.. Da jeg så fandt ud af at der skulle have været en gummiring som mellemstykke kunne jeg godt regne ud det var forkert :

http://0x3e42a035.adsl.cybercity.dk/Saab/IMG_0252.JPG

Som det kan ses er gummiet totalt væk.

Så nu skal jeg have fundet mig sådan et nyt hjul, håber der er nogen i DK som har det på lager, MH parts eller asbjørns auto f.eks. for det er snart ved at være kritisk at jeg får en bil at køre i. Tager mig 3 timer hver vej til arbejde, og koster 200kr per dag med offentlige transportmidler..

Jeg har jo så også fundet ud af at det ikke sådan lige er at skifte hjulet, da der sidder en kæmpe 30mm bolt der skal skrues af, og for at kunne det overhovedet, skal motoren låses, så den ikke bare drejer med rundt. I min Haynes står der at man skal stikke en skruetrækker ind ved gearkassen et sted, men kan ikke helt følge hvad de mener. Nogle der har prøvet dette før på en med automatgear? Bolten skal vel drejes mod uret for at komme af? Jeg læste et sted på nettet noget om at man kunne sætte sin nøgle på bolten, sætte den i klemme, og så hurtigt lige køre med starteren. Lyder lidt drastisk synes jeg. Nogle gode fif?

Der er også noget med at der sidder en krumtapspakning inde bagved, som det er en god ide at skifte ved samme lejlighed. Men jeg synes ikke der i Haynes står noget om at tappe olien af, det skal man vel når det er en pakning til olien?

Pyh, håber den snart komme ud at futte :)

krfogh
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

17. okt 2004, 06:02

Hej Torben!
Det lyder til du er kommet på overarbejde. Jeg har for nyelig løsnet sådan en bolt, og den sad altså rigtig godt fast!! Jeg brugte min momentnøgle og et lang rør... Jeg har sådan en remskive liggende du kan få for 150 hvis det har interesse, og hvis det bliver nødvendigt kan jeg da godt sende dne til dig...
Lad mig lige høre om det har din interesse.
Mvh Kristoffer
krfogh@hotmail.com
Kristoffer
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't :)
Syntax
SUPER SAAB FREAK

17. okt 2004, 11:33

Hej Kristoffer!

Hvilken stand er den i den remskive? For hvis den er i fin stand er jeg meget interesseret (har nok ikke lyst til at skulle foretage opreationen igen foreløbigt :)). Hvor bor du henne? Jeg er jo desværre ikke så mobil uden bil, så medmindre du er fra Herning/Viborg/Randers/Hadsund området, så ville det være prima hvis du kunne sende den :)

Mvh Alex (ved ikke hvor du har "Torben" fra ;))
Syntax
SUPER SAAB FREAK

17. okt 2004, 15:38

I øvrigt, Kristoffer, hvad brugte du til at låse motoren med? Min plan er at købe en 30mm top, og så ellers bruge forlængere til jeg når uden for skærmen, og der sætte en nøgle med et langt vandrør på, så burde jeg da få et eller andet til at bevæge sig. Synes bare det virker lidt mystisk at stikke en skruetrækker ind, som Haynes beskriver, for min vurdering vil da være at det er skruetrækkeren der først giver op, hvis ikke det er bolten. Og så har jeg da nok først problemer!
Brugeravatar
marcel
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

17. okt 2004, 17:12

(en skam du bor så langt væk - ellers ku' du ha' lånt min dieselAudi til at "futte rundt i".
Den kan man komme LANGT i for 200 kr, og den står og keder sig - men på sjælland!)
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
Syntax
SUPER SAAB FREAK

17. okt 2004, 17:32

Hej Marcel, ja det er da en skam, for ellers et meget generøst tilbud!
Da jeg skulle på arbejde i dag, og busser passer rigtig elendigt om søndagen, har jeg lejet en Toyota Previa 2.4 varevogn af min nabo. Han skal have 200kr + benzin, og den er altså tørstig sådan en 2.4l motor der skal køre 300km. Det er jo ligefør det bliver en underskudsforretning for mig at tage på arbejde i min weekend...
Men det skal nok ordne sig alt sammen, skal bare liiige have fat i den remskive, og så have den skiftet - SÅ er der nok ikke mere galt :)
krfogh
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

18. okt 2004, 14:50

Hej Syntax! (og ikke Torben - bemærk tidspunktet på mit reply!)
Undskyld jeg ikke har meldt tilbage før, jeg har haft nattevagt hele weekenden.
Remskiven er i orden! I mine øjne er den klar til at sætte på og så futte videre ;-)
Jeg mener jeg gjorde netop det, at sætte en skruetrækker ind. Der skulle en del til, men den kom til sidst...det var og lidt af et hovedbrud for mig, men man må stå model til meget!
Hvor kommer du fra i landet?

Mvh Kristoffer
Kristoffer
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't :)

Tilbage til "Modern Forum"