http://0x3e42a035.adsl.cybercity.dk/Saab/IMG_0252.JPG
Som det kan ses er gummiet totalt væk.
Så nu skal jeg have fundet mig sådan et nyt hjul, håber der er nogen i DK som har det på lager, MH parts eller asbjørns auto f.eks. for det er snart ved at være kritisk at jeg får en bil at køre i. Tager mig 3 timer hver vej til arbejde, og koster 200kr per dag med offentlige transportmidler..
Jeg har jo så også fundet ud af at det ikke sådan lige er at skifte hjulet, da der sidder en kæmpe 30mm bolt der skal skrues af, og for at kunne det overhovedet, skal motoren låses, så den ikke bare drejer med rundt. I min Haynes står der at man skal stikke en skruetrækker ind ved gearkassen et sted, men kan ikke helt følge hvad de mener. Nogle der har prøvet dette før på en med automatgear? Bolten skal vel drejes mod uret for at komme af? Jeg læste et sted på nettet noget om at man kunne sætte sin nøgle på bolten, sætte den i klemme, og så hurtigt lige køre med starteren. Lyder lidt drastisk synes jeg. Nogle gode fif?
Der er også noget med at der sidder en krumtapspakning inde bagved, som det er en god ide at skifte ved samme lejlighed. Men jeg synes ikke der i Haynes står noget om at tappe olien af, det skal man vel når det er en pakning til olien?
Pyh, håber den snart komme ud at futte