Forsikringspræmier!
Redaktør: Bestyrelsen
- marcel
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hej Forum
I tråden "Vægt på registreringsattesten" blev der også lige nævnt at
vægten kunne influere på forsikringspræmien, og at det kunne være vanskeligt at få forsikret en Turbo.
Det får mig til at starte en ny tråd om netop forsikringer.
Hvad betaler "vi" for vores Turbo'er? Og er det generelt vanskeligt at få dem forsikret?
Da jeg kørte rundt med den lilla 9K'er (med turbo) til en række forhandlere for at få lidt dokumentation til brug for T&S' værdiansættelse, så sagde min lokale SAAB-forhandler i Birkerød at bilen var så godt som usælgelig! Med andre ord: Hvis jeg købte den, så måtte jeg ikke regne med at kunne sælge den igen, men skulle selv køre den ned. For turboen gjorde den primært interessant for de "unge knægte" - og de ville ikke kunne få bilen forsikret!
Se, det er så ikke mit problem, for det er længe siden jeg var ung (men derfor er en turbo nu altså også skæg for ældre mænd i gamle biler..)
Men til sagen:
Jeg gi'r 1.840 kr. i kvartalet med en selvrisiko på 8.318 kr (så det skal helst være nogle andres skyld...) hos Danske Forsikring.
Pristrinnet er angivet til 12, hvad det så end betyder.
Ingen friskade eller andre dikkedarer - jo, autohjælp.
Bilen er i praksis uden tyverisikring, da der ikke er startspærre. Til gengæld en stor flot gul ratlås (og fjernede turboskilte!)
Topsikring - hvor Audien er forsikret - ville slet ikke tegne med kasko, fordi jeg ikke havde min familieforsikring der. Men da jeg også har den hos Danske forsikring, så var der ikke bøvl med dem.
(Topsikring straks opsagt! Omsætter også Audiens salgsværdi en 3-4 gange årligt i forsikringspræmie...)
Kommentarer? Kan prisen handles ned? (Det er lidt dyrt for bil nr 2...)
Mvh
Marcel
I tråden "Vægt på registreringsattesten" blev der også lige nævnt at
vægten kunne influere på forsikringspræmien, og at det kunne være vanskeligt at få forsikret en Turbo.
Det får mig til at starte en ny tråd om netop forsikringer.
Hvad betaler "vi" for vores Turbo'er? Og er det generelt vanskeligt at få dem forsikret?
Da jeg kørte rundt med den lilla 9K'er (med turbo) til en række forhandlere for at få lidt dokumentation til brug for T&S' værdiansættelse, så sagde min lokale SAAB-forhandler i Birkerød at bilen var så godt som usælgelig! Med andre ord: Hvis jeg købte den, så måtte jeg ikke regne med at kunne sælge den igen, men skulle selv køre den ned. For turboen gjorde den primært interessant for de "unge knægte" - og de ville ikke kunne få bilen forsikret!
Se, det er så ikke mit problem, for det er længe siden jeg var ung (men derfor er en turbo nu altså også skæg for ældre mænd i gamle biler..)
Men til sagen:
Jeg gi'r 1.840 kr. i kvartalet med en selvrisiko på 8.318 kr (så det skal helst være nogle andres skyld...) hos Danske Forsikring.
Pristrinnet er angivet til 12, hvad det så end betyder.
Ingen friskade eller andre dikkedarer - jo, autohjælp.
Bilen er i praksis uden tyverisikring, da der ikke er startspærre. Til gengæld en stor flot gul ratlås (og fjernede turboskilte!)
Topsikring - hvor Audien er forsikret - ville slet ikke tegne med kasko, fordi jeg ikke havde min familieforsikring der. Men da jeg også har den hos Danske forsikring, så var der ikke bøvl med dem.
(Topsikring straks opsagt! Omsætter også Audiens salgsværdi en 3-4 gange årligt i forsikringspræmie...)
Kommentarer? Kan prisen handles ned? (Det er lidt dyrt for bil nr 2...)
Mvh
Marcel
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Jeg gi'r Kr. 6.800,- om året for min 9000 CS 2,3T. Jeg har 6.500,- i selvrisiko, friskade d.v.s. glasskade og ingen stigning ved skader. Jeg har 5 års ancennitet.
M.v.h.
Jeg gi'r Kr. 6.800,- om året for min 9000 CS 2,3T. Jeg har 6.500,- i selvrisiko, friskade d.v.s. glasskade og ingen stigning ved skader. Jeg har 5 års ancennitet.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- per
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Det med turbobilerne lyder som rent vrøvl fra forhandlerside.
Jeg tilhører, som dig, den gamle garde. og kører rundt i en 9-3 2,0T Jubii 185hk /Aero look etc. fra dec. 2002(lækker bil).
Prisen er ca. kr. 7.800/år i FDB forsikring - super elite for(kun for de gamle >50!), fuld kasko uden selvrisiko, ingen stigning v. skader og med friskade for glas.
Jeg havde før en 9-3 2,0i og prisen på forsikringen var den samme. Dvs. ingen forskel, uagtet T'eren er en hel del dyrere i anskaffelse.
Mvh.,
Per
Det med turbobilerne lyder som rent vrøvl fra forhandlerside.
Jeg tilhører, som dig, den gamle garde. og kører rundt i en 9-3 2,0T Jubii 185hk /Aero look etc. fra dec. 2002(lækker bil).
Prisen er ca. kr. 7.800/år i FDB forsikring - super elite for(kun for de gamle >50!), fuld kasko uden selvrisiko, ingen stigning v. skader og med friskade for glas.
Jeg havde før en 9-3 2,0i og prisen på forsikringen var den samme. Dvs. ingen forskel, uagtet T'eren er en hel del dyrere i anskaffelse.
Mvh.,
Per
#101 - En to tur bo -----
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
- nillerviborg
- SUPER SAAB FREAK
Jeg skal gi 6400 / årligt med 3500 i selvrisiko, trinsikring og glasskade... - Ligeledes ved Danske Forsikring.
Til forskel fra dig har jeg så 3 firmaet forsikret mit alles, så der var lidt mere og handle med...
- Og det er en 900T16, ikke en 9000
Jeg skal gi 6400 / årligt med 3500 i selvrisiko, trinsikring og glasskade... - Ligeledes ved Danske Forsikring.
Til forskel fra dig har jeg så 3 firmaet forsikret mit alles, så der var lidt mere og handle med...
- Og det er en 900T16, ikke en 9000
Flaaa li'glaaa hvad du si'r...
- jeg synes morfarbilen er feeee nok...!
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Min 900t8 fra '83 koster 5780 årligt i ansvar, ingen kasko. Har tre års ancienitet (til april, men er således igang med mit tredje år som ejer). Startede med 10420 i ansvar...
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- PeterZ
Det var dyrt !!!
Jeg giver knap 4.500 kr helårligt inklusive transportordning (Fastpris, selvrisiko på alt ca. 4.000)
Det er er 9000 CST 2,3-170
Det er Tryg forsikring gennem min fagforening.
/Peter
Det var dyrt !!!
Jeg giver knap 4.500 kr helårligt inklusive transportordning (Fastpris, selvrisiko på alt ca. 4.000)
Det er er 9000 CST 2,3-170
Det er Tryg forsikring gennem min fagforening.
/Peter
/Peter
2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 35+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5
2009 9-5 Griffin, Estate, Aut., Hirsch
2015 Suzuki Swift
Sidste 35+ år, tæt på 100% selvmekanikker.
Tidligere:
MB E320, 2xBMW540i og BMW530XI
SAAB: 3x99, 3xOG900, 2x9000, OG9-3 og OG9-5
- Christina
- SUPER SAAB FREAK
Det er normalt meget DYRERE at forsikre sin turbo dyt. Især som ung knægt! No wonder... (Undskyld, ku ik dy mig!)
At det sku være direkte umuligt ved jeg nu ikke. Det kan være, Top ikke ville tegne forsikringen fordi de ville have noget andet sikring på dig hos dem selv.
Der er vist ikke andet at sige, end at det er smart at samle sine forsikringer et og samme sted. OGSÅ selvom det måske er dyrere det ene sted, tænk på, man også får rabatten ved at samle ET sted.Og så går det måske op.
Jeg tror, det med Familiens Basisforsikring handler om, at de vil have, du skal udvise stabilitet, og ikke bare er en "hjernedød, ung mand bag rattet". (Ikke ment på dig, skærer bare lidt ud i pap her.)
Og husk så lige på, at Danske Forsikring er et selskab i Topdanmark!!!
Mvh.
Christina - Topdanmark
At det sku være direkte umuligt ved jeg nu ikke. Det kan være, Top ikke ville tegne forsikringen fordi de ville have noget andet sikring på dig hos dem selv.
Der er vist ikke andet at sige, end at det er smart at samle sine forsikringer et og samme sted. OGSÅ selvom det måske er dyrere det ene sted, tænk på, man også får rabatten ved at samle ET sted.Og så går det måske op.
Jeg tror, det med Familiens Basisforsikring handler om, at de vil have, du skal udvise stabilitet, og ikke bare er en "hjernedød, ung mand bag rattet". (Ikke ment på dig, skærer bare lidt ud i pap her.)
Og husk så lige på, at Danske Forsikring er et selskab i Topdanmark!!!
Mvh.
Christina - Topdanmark
- marcel
ja - derfor var det også så pudsigt at få så vidt forskellig behandling hos de to "ens" selskaber. I øvrigt gik det også HELT galt senere, for den flinke dame fra "Danske" ville sende forsikringspapirerne til afhentning hos deres afdeling i Lyngby med adresse på Jernbanepladsen. Så jeg troppede pænt op i Danske Banks filial der, men ingen papirer! De fik så ordnet nogle nye - men senere viste det sig at de var sendt til Topsikrings kontor lige ved siden af.....Men det ku' jeg jo ikke gætte...
Forsikringen er nok også lidt dyrere her med de lave postnumre.
Til gengæld er der jo langt bedre PLADS til at køre ræs i Jylland...
Mvh
Marcel
(Birkerødforhandleren sagde nu heller ikke det var umuligt at forsikre en turbo. Kun at det ikke ville være til en overkommelig pris...Og med de mere end 10.000 årligt vi har hørt om - alene i ansvar - så er der jo noget om snakken...)
Forsikringen er nok også lidt dyrere her med de lave postnumre.
Til gengæld er der jo langt bedre PLADS til at køre ræs i Jylland...
Mvh
Marcel
(Birkerødforhandleren sagde nu heller ikke det var umuligt at forsikre en turbo. Kun at det ikke ville være til en overkommelig pris...Og med de mere end 10.000 årligt vi har hørt om - alene i ansvar - så er der jo noget om snakken...)
Senest rettet af marcel 22. sep 2004, 00:37, rettet i alt 1 gang.
- Saab-daniel

- Kontakt:
Jeg er kunde i Alka efter at have været på køre-kurset "respekt for fart", hvilket kvalificerede mig til stort set halv pris! Ikke at kurset gav noget, og specielt deres noget fordømmende holdning der blev udvist efter at have spurgt til, hvor hurtigt vi havde prøvet at køre var en kedelig tendens... Men man kan vel ikke forvente andet, though luck... Jeg er 22, så forventede også en høj præmie... Indtil videre har jeg været en god kunde, så er også faldet til det halve... Syntes bare det er dårligt, at en gammel bil fra '83 skulle koste så meget... Det er endda uden at mit anhænger-træk er forsikret, så jeg kører aldrig med noget på krogen, stortset...
Daniel.
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- marcel
Nu du afslører din forsikringsidentitet - kan du så sige noget om hvordan bilens nypris influerer på præmiestørrelsen?
Daniel brokker sig over at sku' gi' så meget for en gammel bil, og min er sat til nypris 500.000 - Jo tak, men I ville jo aldrig genopbygge den for mere end højst 50-75 alligevel med 17 år på bagen - uanset dens fine stand. Vel?
(Nej - det er ikke ment personligt . . og jeg er ALTID blevet godt behandlet hos Topsikring med Audien. Kan desværre ikke prale med skadefri kørsel!)
Mvh
Marcel
Nu du afslører din forsikringsidentitet - kan du så sige noget om hvordan bilens nypris influerer på præmiestørrelsen?
Daniel brokker sig over at sku' gi' så meget for en gammel bil, og min er sat til nypris 500.000 - Jo tak, men I ville jo aldrig genopbygge den for mere end højst 50-75 alligevel med 17 år på bagen - uanset dens fine stand. Vel?
(Nej - det er ikke ment personligt . . og jeg er ALTID blevet godt behandlet hos Topsikring med Audien. Kan desværre ikke prale med skadefri kørsel!)
Mvh
Marcel
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
- Saab-daniel

- Kontakt:
Der har du ret Marcel, og den kan lave mere skade på andre end der selv sker på saab'en (spørg mig hvordan jeg ved det), men syntes stadigvæk, at der forekommer mærkeligt, at en kammerat der fik kørekort 2 år senere end jeg (omend 2 år ældre end jeg) kunne få en 150 hk citröen BX 16v i mindre forsikring end jeg? Fordi den kun hed "16v" og ikke "turbo" som min... Mener de forskellige betegnelser de fleste firmaer bruger er ude af trit med udviklingen... Bliver en tænkt golf 2 Turbodiesel så lige så dyr som min saab, blot fordi de begge har turbo? Ved godt der er stor forskel på en saab og en golf (heldigvis
), men det er også blot for at trække linierne skarpt op...
Daniel.
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- nillerviborg
- SUPER SAAB FREAK
Pueha Ja, det kunne være rart med lidt insiderviden til det næste projekt, eller hvis nu man skulle skifte konebilen ud...
- Kan du komme med nogen fif / modeller der er nemme at ha med og gøre??
Lars / Viborg - Top-kunde via Danske Forsikring...
Pueha Ja, det kunne være rart med lidt insiderviden til det næste projekt, eller hvis nu man skulle skifte konebilen ud...
- Kan du komme med nogen fif / modeller der er nemme at ha med og gøre??
Lars / Viborg - Top-kunde via Danske Forsikring...
- TurboAnd
- EXTREME SAAB FREAK
Har ikke kasko på min 900 8v turbo, kan ikke betale sig for en bil der koster 20.000,-. Alm. Brand hvor jeg har div. indbo mm, ville ikke give mig en ansvars forsikring på bilen, før jeg blev over 30!! Da jeg sagde at det ligesom er lovpligtigt at have en ansvarsforsikring, og at Alm. brand var mit selvskab, måtte de ligesom kunne gøre noget. Dommen lød på 18.000,- o, året! og regions chefen skulle sige god for det.
Resultatet var at jeg ringede til GF-forsikring, hvor ansvar bliver regnet efter bilens vægt men det kræver man har haft kørekort i et par år eller 4... betaler pt. 3000 årligt i ansvar, med autohjælp og div. forsikrings klub abonnementer og stats afgift.
Resultatet var at jeg ringede til GF-forsikring, hvor ansvar bliver regnet efter bilens vægt men det kræver man har haft kørekort i et par år eller 4... betaler pt. 3000 årligt i ansvar, med autohjælp og div. forsikrings klub abonnementer og stats afgift.
Anders
-
GæstGæ
Hos Bauta koster en 9000-turbo 7.500,- pr. år m. kasko (incl.træk, autohjælp), elitebilist.
Selvrisiko 2.160. (www.bauta.dk)
Men det kræver at man selv (eller konen) er i deres fagforening...
Mvh.
Selvrisiko 2.160. (www.bauta.dk)
Men det kræver at man selv (eller konen) er i deres fagforening...
Mvh.
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Nyprisen på din bil er/var ikke 500.000,- Kan du få dem overbevist om dét, er jeg sikker på at din præmie vil falde. Min blev sat et lille stykke under 500.000,- af forsikringen, hvilket jeg skyndte mig at sige lød meget rigtigt, hvilket bevirkede at forsikringen blev ca. 1.500,- billigere om året.
M.v.h.
Nyprisen på din bil er/var ikke 500.000,- Kan du få dem overbevist om dét, er jeg sikker på at din præmie vil falde. Min blev sat et lille stykke under 500.000,- af forsikringen, hvilket jeg skyndte mig at sige lød meget rigtigt, hvilket bevirkede at forsikringen blev ca. 1.500,- billigere om året.
M.v.h.
- nillerviborg
- SUPER SAAB FREAK
da jeg forsikrede previa'en, fik jeg at vide, at den mindste gruppe hed 0-500.000,-...
- Så det er ikke sikkert det betyder noget...
Lars / Viborg
- Så det er ikke sikkert det betyder noget...
Lars / Viborg
-
GæstGæ
Dit tænkte eksempel med Golf2 Turbodiesel vs Saab turbo er ikke helt ved siden af...
En af mine venner oplevede problemer med at få forsikret en varevogn turbodiesel for forsikringsselskabet så at det var en turbo med stor 2,0 eller 2,2l motor og var derfor ikke så vild med det... men men de ved så åbenbart ikke at de mange kræfter var beregnet til at fragte gods
og ikke til at fræse op ad Strandvejen...
Det er ikke så tit at forsikringsselskaberne direkte nægter det med mindre at du måske allerede har været ude for et uheld, men så siger de blot nej indirekte ved at opkræve 20.000 kr. årligt for ansvar alene...
mvh
Troels
Dit tænkte eksempel med Golf2 Turbodiesel vs Saab turbo er ikke helt ved siden af...
En af mine venner oplevede problemer med at få forsikret en varevogn turbodiesel for forsikringsselskabet så at det var en turbo med stor 2,0 eller 2,2l motor og var derfor ikke så vild med det... men men de ved så åbenbart ikke at de mange kræfter var beregnet til at fragte gods
Det er ikke så tit at forsikringsselskaberne direkte nægter det med mindre at du måske allerede har været ude for et uheld, men så siger de blot nej indirekte ved at opkræve 20.000 kr. årligt for ansvar alene...
mvh
Troels
- Zodiac
Hvordan gør man det? Har lige fået forsikret min 9000 CS 2,3T '92 hos danske forsikring med 7 års ancinnitet til 14400 (3300 i selvrisiko). Måske skal det i parantes bemærkes at jeg er 24...9000Turbo skrev:Hej Marcel.
M.v.h.
9-5 '04
- Saab-daniel

- Kontakt:
Eller det VED jeg det er... Mine forældres koster langt mindre... Tror du skal over 25 før det begynder at være bare nogenlunde rimeligt!
Daniel
Eller det VED jeg det er... Mine forældres koster langt mindre... Tror du skal over 25 før det begynder at være bare nogenlunde rimeligt!
Daniel
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Kodeordet hér er nok "Danske Forsikring". Mig bekendt har Danske Bank og dertil hørende selskaber aldrig været blandt de billigste på markedet - tværtimod.
Jeg tror du skal ringe rundt og høre. Evt. er der mulighed gennem din fagforening for at få det billigere. Selv har jeg det gennem Tjenestemændene - en underafdeling af Tryg.
Generelt er mindre selskaber mere villige til at forhandle - evt. hvis man flytter hele puljen. En anden mulighed er at skifte bank, og så tegne forsikring gennem den nye bank. Nu vil nogle så sige at:"Jeg har været kunde i 20 år og en formiddag, og er godt tilfreds med min bank". Men hvis jeg kunne spare 5 - 7.000,- ved at skifte bank/forsikring, så ville jeg sgutte være tilfreds.
M.v.h.
Kodeordet hér er nok "Danske Forsikring". Mig bekendt har Danske Bank og dertil hørende selskaber aldrig været blandt de billigste på markedet - tværtimod.
Jeg tror du skal ringe rundt og høre. Evt. er der mulighed gennem din fagforening for at få det billigere. Selv har jeg det gennem Tjenestemændene - en underafdeling af Tryg.
Generelt er mindre selskaber mere villige til at forhandle - evt. hvis man flytter hele puljen. En anden mulighed er at skifte bank, og så tegne forsikring gennem den nye bank. Nu vil nogle så sige at:"Jeg har været kunde i 20 år og en formiddag, og er godt tilfreds med min bank". Men hvis jeg kunne spare 5 - 7.000,- ved at skifte bank/forsikring, så ville jeg sgutte være tilfreds.
M.v.h.
- Zodiac
Desværre... Har ringet rundt en hel formiddag. Danske forsikring var det bedste jeg kunne få. Er desværre ikke i nogen forening der kan hjælpe mig. Alle de muligheder jeg har siger fra når de hører om 200hk.
Når jeg bliver 25 tager jeg en rundtur igen.
Desværre... Har ringet rundt en hel formiddag. Danske forsikring var det bedste jeg kunne få. Er desværre ikke i nogen forening der kan hjælpe mig. Alle de muligheder jeg har siger fra når de hører om 200hk.
Når jeg bliver 25 tager jeg en rundtur igen.
9-5 '04
- turbosøren
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg betaler 7500,- kr. før diverse rabatter, for min 97´9000 LPT hos Nykredit! Med friskade, selvrisiko på 7500 kr.. Men jeg betaler det samme for min GM900 2,3, næsten samme vægt og samme HK, så der er ikke turboen som gør den dyere!
- mikkelpoulstrup
- SUPER SAAB FREAK
Min ansvarsforsikring gav jeg 4000 for, da jeg havde min Saab. Bilen var en 9000 turbo. Det var vægten de fastsatte prisen efter.
Det var hos Alm.Brand
Det var hos Alm.Brand
- Christina
- SUPER SAAB FREAK
Til Marcel ang. det med nyprisen, så forhørte jeg mig hos en kollega (må indrømme, at auto ikke lige er mit felt, jeg sidder i pension!).
Hans svar lød på, at nyprisen egentlig ikke har relevans på en gammel bil, men at det er standard at have det med ved vurdering af præmien.
Altså, at nyprisen nævnes, men ikke bruges til noget.
Min lille nye dyt koster det samme i præmie uanset om nyprisen er 1000 kr. eller 100.000 kr..
Til Nillerviborg ang. en lille, fiks konedyt, så må jeg nok skuffe dig.
Han nævnte IKKE Saab som konebils egnet! Han nævnte Skoda og Toyota! Så må man jo vurdere, hvad der er vigtigst...
Kvalitet og hammerfedt design... Eller... En kasse på 4 hjul! *G*
Håber, det hjalp lidt. Det er som sagt ikke mit felt, men jeg slap da af med en forklaring *s*
Christina
*Som fluks kaster sig over pensionsordningerne i stedet*
Hans svar lød på, at nyprisen egentlig ikke har relevans på en gammel bil, men at det er standard at have det med ved vurdering af præmien.
Altså, at nyprisen nævnes, men ikke bruges til noget.
Min lille nye dyt koster det samme i præmie uanset om nyprisen er 1000 kr. eller 100.000 kr..
Til Nillerviborg ang. en lille, fiks konedyt, så må jeg nok skuffe dig.
Han nævnte IKKE Saab som konebils egnet! Han nævnte Skoda og Toyota! Så må man jo vurdere, hvad der er vigtigst...
Kvalitet og hammerfedt design... Eller... En kasse på 4 hjul! *G*
Håber, det hjalp lidt. Det er som sagt ikke mit felt, men jeg slap da af med en forklaring *s*
Christina
*Som fluks kaster sig over pensionsordningerne i stedet*
- per
- Kontakt:
Det med unge mennesker <25 år og 1st. gang bil er en dyr affære. Det er ikke bare biler i den "tunge" dyre ende der er dyre i forsikring.
Min søn har købt en P. 106'er der er 7 år gammel. Med fuld ansvar + kasko og kr. 7.000 i selvrisiko koster den kr. 14.700/år 1st. år og falder ca. 2.000 2. år.
Det er dyrt, men det billigste man kunne få når man er < 25år og bilen ikke skal stå i forældrenes navn.
Mvh.;
Per
Det med unge mennesker <25 år og 1st. gang bil er en dyr affære. Det er ikke bare biler i den "tunge" dyre ende der er dyre i forsikring.
Min søn har købt en P. 106'er der er 7 år gammel. Med fuld ansvar + kasko og kr. 7.000 i selvrisiko koster den kr. 14.700/år 1st. år og falder ca. 2.000 2. år.
Det er dyrt, men det billigste man kunne få når man er < 25år og bilen ikke skal stå i forældrenes navn.
Mvh.;
Per
- Saab-daniel

- Kontakt:
Ja, folk der overvejer at sætte sin første bil i forældrernes navn bør tænke sig om en gang til... Det kan virkeligt ikke betale sig, for det er ALTID dyrt første gang, og sådan skal det vel også være... Men syntes dog stadig der skal være lidt rimelighed, og det er der ikke altid...
Daniel.
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- nillerviborg
- SUPER SAAB FREAK
Toyota eller Skoda...
Hmmm... - Så må lillemor jo ha en nyere MR2 eller en Skoda RS...*SS
- Tror du osse de er på listen??
Lars / Viborg
Toyota eller Skoda...
Hmmm... - Så må lillemor jo ha en nyere MR2 eller en Skoda RS...*SS
- Tror du osse de er på listen??
Lars / Viborg
- Christina
- SUPER SAAB FREAK
Fik den her mail af en kollegakammi i auto, som er lidt mer fyldestgørende, end mit indlæg i går:
"Hvad ang. bilens nypris så skal den være under 500.000 for at undgå pristillæg. Så man har et rimelig stort råderum før prisen spiller en rolle. Ellers kommer de hele an på hvor gammel bilen er (over fem år er den billigere, over 10 år endnu billigere) og hvor mange års ancennitet man har og om der har været skader.
Vær dog opmærksom på at hvis bilen er mere end 15 år gammel og der skal tegnes kasko så skal den besigtiges af en taksator.
Og hvilken bil er at foretrække? Uh, det er jo svært.
Det kommer både an på hvor meget man kræver af sin bil ang. motorstr., HK og mærke og hvor meget anc. man har.
For en stor dyr BMW kan godt være billigere i forsikring end en lille Fiat punto hvis ejeren eller brugeren er nybegynder.
Men nu siger du jo kone-bil så jeg går ud fra at det er en bil nr. 2.
Så kan man bare overføre anc. fra manden og så er man automatisk på samme niveau som ham.
Men det der er godt at kigge efter er motorstr. (vælg en så lille som man nu kan leve med - og uden turbo), mærke (her går vi ud fra en bil-mærke-tarif på 10 trin som er billigst som 1'er) hvor man skal undgå de dyre mærker som BMW, Audi, Mercedes osv for de er gerne højrisikobiler som er dyere og som tit kræver special tyverisikring (sattelitovervågning osv.) og selvfølgelig alderen."
Christina
"Hvad ang. bilens nypris så skal den være under 500.000 for at undgå pristillæg. Så man har et rimelig stort råderum før prisen spiller en rolle. Ellers kommer de hele an på hvor gammel bilen er (over fem år er den billigere, over 10 år endnu billigere) og hvor mange års ancennitet man har og om der har været skader.
Vær dog opmærksom på at hvis bilen er mere end 15 år gammel og der skal tegnes kasko så skal den besigtiges af en taksator.
Og hvilken bil er at foretrække? Uh, det er jo svært.
Det kommer både an på hvor meget man kræver af sin bil ang. motorstr., HK og mærke og hvor meget anc. man har.
For en stor dyr BMW kan godt være billigere i forsikring end en lille Fiat punto hvis ejeren eller brugeren er nybegynder.
Men nu siger du jo kone-bil så jeg går ud fra at det er en bil nr. 2.
Så kan man bare overføre anc. fra manden og så er man automatisk på samme niveau som ham.
Men det der er godt at kigge efter er motorstr. (vælg en så lille som man nu kan leve med - og uden turbo), mærke (her går vi ud fra en bil-mærke-tarif på 10 trin som er billigst som 1'er) hvor man skal undgå de dyre mærker som BMW, Audi, Mercedes osv for de er gerne højrisikobiler som er dyere og som tit kræver special tyverisikring (sattelitovervågning osv.) og selvfølgelig alderen."
Christina
- Syntax
- SUPER SAAB FREAK
Ja, jeg blev opfordret af Marcel til at fortælle om min nyfundne forsikring. Det vist egentlig ikke fordi jeg har fået det voldsomt billigt i forhold til andre, men synes selv det er meget billigt i forhold til at jeg kun har haft forsikret i eget navn 1 eneste år. Tidligere gav jeg 10000 i kasko for en øko-honda civic, og det var det absolut billigste jeg kunne finde som en ny billist. Nu fik jeg snakket med GF-forsikring, og skal betale med samlerabat lige under 6000 for Saab'en, dog kun ansvar. Faktisk fik jeg også de andre forsikringer billigt, så alt i alt kommer jeg til at betale det halve i forsikring i forhold til tidligere. Det er noget der kan mærkes 
Jeg tror det kommer en del an på hvem man snakker med, de fleste andre steder har det enten været umuligt at forsikre en turbo-bil, eller også hedder det 12000 i ansvar. Men ham jeg snakkede med lød til at tage bilen som en rimeligt almindelig bil, og virkede ikke til at studse over den har turbo. Tror det er vigtigt det er en som ikke tror alt der hedder turbo er en en sportsvogn.
I øvrigt kan jeg fortælle at jeg er 27.
Jeg tror det kommer en del an på hvem man snakker med, de fleste andre steder har det enten været umuligt at forsikre en turbo-bil, eller også hedder det 12000 i ansvar. Men ham jeg snakkede med lød til at tage bilen som en rimeligt almindelig bil, og virkede ikke til at studse over den har turbo. Tror det er vigtigt det er en som ikke tror alt der hedder turbo er en en sportsvogn.
I øvrigt kan jeg fortælle at jeg er 27.
- per
- Kontakt:
Turbo er ganske rigtigt ikke noget man nødvendigvis relaterer til en sportsvogn. Det er blot effektiv udnyttelse af en mindre motor!! ..Nå.
Per
Per