Banner cycler

Trækkrog

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

jenshald
SAAB FREAK

Trækkrog

27. aug 2004, 21:30

Min nye SAAB 2,3CSET 1997 har ikke trækkrog. Har nogen af Jer erfaring i at købe og montere en ny SAAB aftagelig trækkrog.

På forhånd tak for svar

Jens Hald

Jeg er bekendt med at syn er unødvendig når bilen er under 8 år, men der skal foreligge en anmeldelse på motorkontoret fra et momsregistreret værksted

Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

28. aug 2004, 05:07

Hej Jens.

Jeg har netop monteret aftageligt træk på min. Det er dog et Monoflex (Brenderup). Selve monteringen tager en eftermiddags tid, og der er en meget fin vejledning med. M.h.t. stik og ledninger, købte jeg et originalt kit fra Saab - koster ca. 400,- I bagagerummet v. venstre baglygte ligger der et multistik klar, lige til at benytte. :)

Det der for mit vedkommende var det største problem, var at få den skide bagkofanger af - tog i sig selv en hel eftermiddag. :(

Skriv gerne, hvis du har spørgsmål, eller brug for råd.

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Gæst

28. aug 2004, 11:46

tak, det lyser fint. Det projekt kaster jeg mig ud i.

Købes Monofleks fra Brenderup hos trailerforhandleren og er Monofleks identisk (i praksis), med det produkt SAAB markedsfører. ?

Kan du give et hint vedrørende afmontering af bagkofanger ?
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

28. aug 2004, 11:51

Monofleks er et firma seperat fra brenderup. De har været ét firma engang men ikke mere!
MVH Lars Kristensen
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:

28. aug 2004, 13:57

Ja det er ikke noget problem at montere det . Men hvad med syn det snakker i ikke noget om.Hvis bilen er under 8 år kan man hvis man er momsregistret som autoreparationsværksted eller detailhander med biler eller campingvogne og har se nr monterer træk uden bilen skal til syn (mo83).Køb et originalt træk det er det pæneste nu hvor du har brugt penge på sådan en dejlig bil .wwwautoanders.dk
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:

28. aug 2004, 14:02

Jeg glemte at sige at der er osse nogle regler omkring hvad den må trække det bestemmer dit køre kort.www.slettet grundet GDPR.....dk
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

28. aug 2004, 16:49

Hej Jens.

Trækket vil kunne købes hos enhver bil- eller trailerforhandler, eller biludstyrsforretning. Det er dog nok bestillingsvare. M.h.t. om det er identisk, så nej. Det originale er produceret af et andet svensk firma (Monoflex er også svensk). Men kapaciteten er den samme - 1800 kg.

slettet grundet GDPR.... mener at et originalt er pænere. Jeg er haft begge dele og mener ikke at det ene er pænere end det andet. Mit kan ses herunder.

Billede

Og uden kappe
Billede

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum

Tilbage til "Modern Forum"