har en saab 93 fra 2005 19 tdi 150 hk model linaer med ecu i højer for hjørne og ikke ecu på udstødnings manifolden.
har haft lade problemer i lang tid. har fået nyt batteri og ny generator Bosch og problemet er ikke ændret problemet er at den kun vil lade når den enten har ny generator eller nyt batteri ved godt det tyder på lednings net og har købt et komplet diagram der kan jeg se at de 2 terminaler i stikket på generatoren der hedder
F og L eller på andre typer 1 og 2 der skal gå en gul/blå fra F og en blå fra L til ( BB9for gul/blå og B16 for blå i ecuen " motorstyrengien") her har egeren før lavet noget fusk med at lodde en hvid ledning på og jeg kan ikke måle nogen forbindelse fra den på loddet ledning til de 2 klemmer på ecuen. kan ikke finde noget diagram på direkte funktion på de 2 signaler men er nok et på den ene + signal til at på byggende ladning og et svagstrøms signal på den andet der bliver omsat til Combus i ecuen til lade lampe mm,
er der nogen der kender til problemet og er det bare at trække 2 nye ledninger fra ecuen til generatoren mvh jan
problem med min saab
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: problem med min saab
Det diagram du har er for en benzinmotor
Diagrammet for en diesel ser således ud MVH
Morten
Diagrammet for en diesel ser således ud MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk