Banner cycler

Til tid at passe på rusten!!

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

Til tid at passe på rusten!!

16. nov 2005, 21:46

Nu skal i jo huske at holde øje med at rusten ikke æder jeres biler stille og rolig pga salt osv! Det skal jeg love for jeg har lært, ja faktisk ved begge af vores biler.
Laila's som jeg købte i sommers, har jeg jo brugt ufattelig meget tid på at få svejset op pga rust. Bilen så fin nok ud med det blotte øje, men da jeg først kommer under bilen, ja så endte det med jeg lavede ny front/bund på den + meget mere! Der er også 4 døre som skal laves!
Bilen har ikke været undervogns behandlet i mange år, men skaderne har jeg lavet nu og den bliver snart undervognsbehandlet, så den kan holde i mange år endnu :D

På min var det gamle undervogns behandling blevet så tør, at det begyndte at adskilde sig fra vogn bunden, så der kunne opstå rust i bunden!
For at få styr på det, fik jeg hjælp af undervogns troldmanden Niels "Morpheus" Han gjorde det over 2 gange!
Første gang fik han bilen og han rensede hele undervognen af for løse dele, og så fik undervogn et KÆMPE bad med tynd undervogns behandling. Det skulle sidder der i noget tid, for at det kunne trænge rigtig godt ind i metallet. Efter et par måneder, tror jeg det blev til, så fik han bilen en fredag, og jeg fik den igen om søndagen. Så var bilen færdig.
Her forleden dag var jeg ved at skifte anhænger træk på den, og der så jeg hvor godt et stykke arbejde Niels havde lavet. Det er dæleme et stykket godt arbejde, det må jeg sige! Ham kan jeg varmt anbefale!
Bilen blev færdig behandlet i Støvring, som ligger imellem Hobro og Aalborg, det ligger næsten ud til motorvejen, så det er nemt at finde. Og til de priser han har, så kan det sagtens betale sig at køre langt efter det, jeg vil faktisk sige at selv dem fra Sjælland vil få meget ud af det!

Niels kører selv i mitsubishi galant, men jeg tror faktisk jeg fik ham overbevist at det skal være en turbo bil han skal have. Og måske endda en SAAB :D For den fredag han fik min bil ned, der lånte han den hjem. Det er vist nemmere hvis han selv beskriver det :D :D :D

Jeg har Niels's telefon nummer, hvis det skulle have en interesse, han er flink og rar!

MVH Lars Kristensen
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

16. nov 2005, 21:50

.. hvordan er det nu det er ???
er det ikke bedst at foretage en undervogsbehandling i juli og ikke just den første dag, hvor det saltes !!!
Der har i hvert tilfælde kørt saltvogne i gaderne i dag her hos mig.
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
Muncken
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

16. nov 2005, 22:06

Hvilken Rust?

Hvor kan man købe det? :wink:

Hehe, Kan i holde jeres fine vogne inde om vinteren, det er synd!

Vinterhilsner fra 99-piloten...

Mvh Munck
Medlemsnr.: 332

Biler min bankmand siger jeg må nøjes med:
900 SPG - Den hvide
9-5 Aero

Hvid er sku også okay...
muffi
SAAB FREAK

Niels telefonnummer

16. nov 2005, 22:07

Hej Lars,

jeg er da interesseret i at få Niels' telefonnummer. Jeg bor i København - men hvis han er billig og god så er det måske det værd at lade ham lave en undervognsbehandling.

mvh.

Thomas
morpheus
SAAB NET NYBEGYNDER

forklaring

16. nov 2005, 22:19

tono skrev:.. hvordan er det nu det er ???
er det ikke bedst at foretage en undervogsbehandling i juli og ikke just den første dag, hvor det saltes !!!
Der har i hvert tilfælde kørt saltvogne i gaderne i dag her hos mig.

hej folkens

først tak til lars for de pæne ord og joooooooooooooooo nu forstår jeg hva signaturen """fuld ladetryk til du er gud""" betyder...så rækker de skalle 109 galanten har ikke til meget,man kan nemt blive forvente,,,,,,vupti og man er ved grænsen hvis ikke man passer på :shock: :D

og jo som hovedregel skal man behandle sin bil om sommeren.nu er der latens tid på larses indlæg for vi startede processen i sommers og lavede afslutningen for et stykke tid siden....

grunden til at man siger om sommern er af flere grunde

1....for det først hvis man vælger fx nogle som ikke afrenser bilerne med damprenser men bruger trykluft i stedet er det med at gøre det inden der kommer salt på vejene..

2..dem der ikke vasker tager bilerne direkte ind fra kulden og sprøjter på en pissekold bil der er ikke optimalt...

3..en sidegevinst er også at når størstedelen af de behadlinger der bliver lavet i dk ikke er gode nok så skal man IKKE vælge at lade sin bil behandle når alle har højsæson...så falder niveuet gerne meget for at presse flere biler igennem....så kan man håbe at om sommeren når der ikke er så travlt at de evt bruger lidt længere på bilen..

4..når der er varmt i vejret får olien mere tid til at krybe ind alle steder..men vælger man et sted der afrenser skulle bilen gerne stå på tørreanlæg natten over og være varm og tør og så er det ganske okay at gøre det nu......

hvis der er flere spørgsmål er det endelig at skrive eller ringe,,,jeg kan tale om det her i timevis :wink:

mvh

morpheus
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

16. nov 2005, 22:24

Nu kan jeg jo selvfølgelig ikke finde min telefon :D Men hans email er rikkethailand@hotmail.com
Hvis du har MSN, så kan du tilføje ham under denne email! Han er online nu!
MVH Lars Kristensen
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

24. nov 2005, 20:57

Jeg vil bare lige høre om nogle har kontaktet Niels, og hvis så i har, om jeres bil har fået en tur? For jeg håber lidt på om i havde fået nogle billeder derfra, så kunne et godt tænkte mig en kopi, til min hjemmeside!
MVH Lars Kristensen

Tilbage til "Projekt Forum"