Hej!
Jeg kan ikke finde ud af hvilket forum jeg skal poste i, så jeg gør det her.
Jeg har en Saab 9-5 2.0T Linear årg. 2004 Manuel
Den har kørt cirka 330.000 km.
Jeg har det problem at den bliver varm når jeg holder stille i tomgang --> altså blæserne til køling starter ikke.
Kølevandstemperatur viseren virker inde i instrumentet og der siger den at temperaturen er fin (lige midt i)
Men har jeg tester på, så er temperaturen oppe og ramme 100-103 grader.
Motorkøleblæsere starter ikke, og det gør A/C heller ikke når den startes fra kabinen.
Trækker jeg kølevandstemperatur sensoren ud af stikket, så stater begge blæsere (Så de virker fint)
men de starter ikke selv når motoren bliver varm
Hvad kan mit problem være? ¨
Mvh. Andreas
Saab 9-5 bliver varm ved tomgang
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
100 grader er ikke for varmt, det er lige her omkring at blæserne starter på laveste trin.
Højeste hastighed opnås ved omkring 113 grader.
Punkt 1 afmonter begge batteri kabler fra batteriet og før dem sammen i ca 30 sekunder.
Det kaldes for et hard reset.
Kør en tur , og se om det ikke afhjælper problemet.
Hvis ikke så prøv at skifte de 3 relæer på billedet her. Eller få lavet en komplet fejlkode udlæsning med en TEC II, og en parameter udlæsning på kølevands temp sensoren.
At A/C ikke virker kan være fordi køleventilatorene har en fejl, eller mange andre sensorer har en fejl, det mest almindelige er at den mangler kølemiddel.
MVH
Morten
Højeste hastighed opnås ved omkring 113 grader.
Punkt 1 afmonter begge batteri kabler fra batteriet og før dem sammen i ca 30 sekunder.
Det kaldes for et hard reset.
Kør en tur , og se om det ikke afhjælper problemet.
Hvis ikke så prøv at skifte de 3 relæer på billedet her. Eller få lavet en komplet fejlkode udlæsning med en TEC II, og en parameter udlæsning på kølevands temp sensoren.
At A/C ikke virker kan være fordi køleventilatorene har en fejl, eller mange andre sensorer har en fejl, det mest almindelige er at den mangler kølemiddel.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk