Vi har fået tilladelse fra journalist Jens Overgaard og Morgenavisen Jyllands-Posten til at bringe deres artikel om højoktan-benzin. Vi håber, medlemmerne vil sætte pris på denne fyldige information. Kommentarer og personlige meninger om emnet modtages gerne.
Klik på link'et til PDF-filen.
Venlig hilsen bestyrelsen, Ole
JP Biler oktan 100
Redaktør: Bestyrelsen
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
JP Biler oktan 100
Senest rettet af Viggen 4. okt 2018, 14:45, rettet i alt 1 gang.
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: JP Biler oktan 100
En artikel fuld af misforståelser. Der er ikke mere energi i højoktan benzin. Myter og ammestuesnak..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: JP Biler oktan 100
Jeg er ikke imponeret.
På den anden side, er jeg heller ikke overrasket. De gange jeg har spurgt FDM om noget, og det er Jørgensen, der har svaret, har svarene været direkte ubrugelige.
Jeg kan ikke bruge kommentarer om hvad "almindelige" mennesker kan eller kan mærke. Er der faktuel forskel?
Hvad er forskellen?
Hvorfor er forskellen ikke værd at bemærke?
Kom med facts, gerne med det aktuelle energiindhold, og forskelle på bankefasthed.
Jørgensen (og FDM) er altid god for en sludder for en sladder, uden noget at bygge udtalelserne på.
På den anden side, er jeg heller ikke overrasket. De gange jeg har spurgt FDM om noget, og det er Jørgensen, der har svaret, har svarene været direkte ubrugelige.
Jeg kan ikke bruge kommentarer om hvad "almindelige" mennesker kan eller kan mærke. Er der faktuel forskel?
Hvad er forskellen?
Hvorfor er forskellen ikke værd at bemærke?
Kom med facts, gerne med det aktuelle energiindhold, og forskelle på bankefasthed.
Jørgensen (og FDM) er altid god for en sludder for en sladder, uden noget at bygge udtalelserne på.
Sláinte
Mick
Mick
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: JP Biler oktan 100
Det eneste die har fået fat i , og som er helt rigtigt.
Er at en motor der er bygget til oktan 95 intet vinder ved at kører på et højere oktantal.
Additiv pakker der giver mere effekt, bedre økonomi, og sv. det ligner mere at olieselskabernes pr. afdeling har været med inde over.
Men der er nok noget om snakken.
Ifølge denne artikkel.
https://videnskab.dk/sporg-videnskaben/ ... lig-benzin
MVH
Morten
Er at en motor der er bygget til oktan 95 intet vinder ved at kører på et højere oktantal.
Additiv pakker der giver mere effekt, bedre økonomi, og sv. det ligner mere at olieselskabernes pr. afdeling har været med inde over.
Men der er nok noget om snakken.
Ifølge denne artikkel.
https://videnskab.dk/sporg-videnskaben/ ... lig-benzin
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk