2. okt 2018, 16:51
Det er jo gode nyheder. Det var på høje tid. Vejene er fuld af deres 2-hjuls kæmpestøjende lortebunker. Det er særligt slemt med 1- og 2 cyl. motorcykler. Det er jo "mode". Storebror er MC freak. Han er en voksen mand, 62 år. Han har en 6 cyl. række Honda CBX 1000. Den er ganske stille, den summer bare lidt. Ret sprød. Han har en Suzuki M1800 Intruder. (1800 cc.) 2 cyl. V. Den har fri udstødning. Den støjer satme, så man tror at det er løgn. Han kalder den "Færgen". Jeg har været efter ham pga. hans støjende store MC: Hvorfor han du lavet din færge så støjende? Svaret var at det er "cool". Jeg har kaldt den en støjsender og bulderbasse. Han synes ikke at det sjovt.
Jeg er hjerneskadet. Jeg er overfølsom for høj støj. Det har givet mig Hyperacusis. Hvad er egentlig Hyperacusis?
http://prodoktor.dk/hyperacusis/
Hjernen kan ikke justere lydfølsomhed. Det svarer til "gain"potmeteret på en elektrisk guitar. Hjernen skruer selv op/ned for lydfølsomhed. Det sker automatisk. Viljen bestemmer ikke.
Der er støjbestemmelser for flystøj. Man taler om Stage 1 og Stage 2. 1 og 2 er forbudt i Europa, Nordamerika, Australien, Japan og Israel. Man kun hører/ses Stage 3 i Danmark.
Der bliver dejligt stille i DK om vinteren. Deres rådne MC's er opstaldede. Tak.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262