20. dec 2017, 14:26
Hej Jannek
Jeg går ud fra, at damen er kaskoforsikret, så det er "din egen" taksator, der skal taksere (det kan være en hjælp). Så skal du have hjælp fra et godt værksted, der kan finde ud af at skaffe stumper fra alternative kilder (forlygter til konens OG900 skaffede SAAB i Ribe fx til 400 kr./stk, og de var som nye). Og til min 9K skaffede de brugte døre -også førsteklasses- til en pris, som forhindrede en totalskade.
Hvis nogen her i forummet ligger inde med ekstra stumper (eller ved, hvor der ligger nogen), er man sikkert velkommen til at byde ind! Efter mine erfaringer behøver det nemlig ikke at være katalogpriserne, der er det afgørende, men den faktiske pris, en reparation kommer til at koste. Og her kan billige eller gratis stumper jo blive afgørende.
Vi har selv oplevet at få en ældre OG900 skadet, så den blev skæv (det er desværre nemmere at slå dem skæve (hvis man er uheldig) end at rette dem op igen). Her lykkedes det også værkstedet (dengang Nordals Auto) at få den genoprettet og repareret indenfor grænsen, selvom det "kun" var en ældre GLE. Så held og lykke med det, og god jul, trods alt
Mvh/NC