Hejsa.
Kun for info:
På søndag deltager jeg i min gamle SAAB TT i årets Hillclimb ved Vejle - gratis adgang, se evt http://www.munkebjerghillclimb.dk/
Peter
Hillclimb
Redaktør: Bestyrelsen
- tono
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Jeg må indrømme, at jeg ikke er medlem i klubben, men er det evt. sådan at klubben ligger inde med steamers elign - så skal jeg gerne "udsmykke" SAABen med en reklame for www.saabklubdanmark.dk
Peter
Jeg må indrømme, at jeg ikke er medlem i klubben, men er det evt. sådan at klubben ligger inde med steamers elign - så skal jeg gerne "udsmykke" SAABen med en reklame for www.saabklubdanmark.dk
Peter
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
- tono
... den er "skrigende grøn"... jeg kan selvklart male det med hvid skyggekalk til drivhuse, men jeg mener det måske ville tjene klkubben bedst, hvis det ser "rigtigt" ud - evt som steamers... (farven ses på min beratning af ferieturen til Sverige- se denne tråd )
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Måske det var en ide at få nummerplade-holderen på, som det mindste? Tror desværre ikke rigtigt vi har streamers, men kan ikke huske det... Og få dig så i øvrigt lige meldt ind 
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- tono
Jeg kender til klubbens nummerpladeholdere, men jeg troede måske klubben osse havde steamers til eks bagrude eller lign
MHT klubmedlelmskab - jeg er aldeles klubløs (ud over DASU) men jeg sætter meget stor pris på både saabklundanmark og saabklubben.se.
Jeg burde måske høre hjemme under V4 klubben eller TT klubben, men jeg mener helt klart, at saabklubdanmark er langt at foretrække, skønt det her mest handkler om 900, 9000 osv. - jeg har dog altid fået fin respons på mine tråd ang. 96er
Jeg håber saabklubdanmark har samme holding til vi "snyltende" klubløse som det frermgår på http://www.saabklubben.com/ubbthreads/ubbthreads.php:
OBS! Genom samtal med Saab-entusiaster i sommar har jag förstått att det på sina håll råder en missuppfattning om att man måste vara medlem i Saabklubben för att kunna registrera sig på Anslagstavlan. Det är fel. Det finns ingen koppling mellan medlemskap i Saabklubben och Anslagstavlan. Men vi välkommnar förstås nya medlemmar i Saabklubben!!
Jeg køre som sagt Hillclimb på søndag, åbenbart desværre uden reklame for klubben - se tråden så kom og kik, der er fri adgang og forhåbentlig fint vejr
Peter
Jeg kender til klubbens nummerpladeholdere, men jeg troede måske klubben osse havde steamers til eks bagrude eller lign
MHT klubmedlelmskab - jeg er aldeles klubløs (ud over DASU) men jeg sætter meget stor pris på både saabklundanmark og saabklubben.se.
Jeg burde måske høre hjemme under V4 klubben eller TT klubben, men jeg mener helt klart, at saabklubdanmark er langt at foretrække, skønt det her mest handkler om 900, 9000 osv. - jeg har dog altid fået fin respons på mine tråd ang. 96er
Jeg håber saabklubdanmark har samme holding til vi "snyltende" klubløse som det frermgår på http://www.saabklubben.com/ubbthreads/ubbthreads.php:
OBS! Genom samtal med Saab-entusiaster i sommar har jag förstått att det på sina håll råder en missuppfattning om att man måste vara medlem i Saabklubben för att kunna registrera sig på Anslagstavlan. Det är fel. Det finns ingen koppling mellan medlemskap i Saabklubben och Anslagstavlan. Men vi välkommnar förstås nya medlemmar i Saabklubben!!
Jeg køre som sagt Hillclimb på søndag, åbenbart desværre uden reklame for klubben - se tråden så kom og kik, der er fri adgang og forhåbentlig fint vejr
Peter
- tono
.. så er jeg kommet hjem... dog uden sølvtøj. ydelse/effekt forhold med godt 1 til 20 kunne som ventet ikke hamle op med noget UNDER 1 til 4 - med kanon fine 3 heat (jeg kom ikke i finalen) - osse sjovt, at hilse på de to fynske SAABfolk, Rene og Øffe.
- rene
- SAAB-PSYCHO
Jep...Øffe og jeg fik lige hilst på tono, og set hans fine 96...
En supergod dag med historisk race, som nok overraskede mig mere en jeg havde regnet med...de gir sgu gas i de gamle slæder..
En 2-takter har nok heller ikke de bedste vilkår op ad bakke, og slet ikke hvis den skal køre mod eks AC-Cobra, Lotus Seven, og andre fuldblodsracere...
Jeg har forøvrigt et par billeder af din bil som jeg kan sende dig hvis du vil...
En supergod dag med historisk race, som nok overraskede mig mere en jeg havde regnet med...de gir sgu gas i de gamle slæder..
En 2-takter har nok heller ikke de bedste vilkår op ad bakke, og slet ikke hvis den skal køre mod eks AC-Cobra, Lotus Seven, og andre fuldblodsracere...
Jeg har forøvrigt et par billeder af din bil som jeg kan sende dig hvis du vil...
Vacuum sucks!!...

- tono
... jo tak... meget gerne bell@sol.dk - evt en enkelt her på siden !!!!
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Nej sgu, vi vil se alle billederne her på siden!!! 
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- LarsT
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Det var bare alletiders at være til Hill Climb idag
Flotte klassiske biler, kanonfed motorlyd, og der blev bare gået
til den. Det var første gang jeg så det; men absolut ikke sidste.
Jeg prøver at linke til lidt billeder derfra, som jeg tog fra
startområdet:

I forgrunden AC Cobra 4,7L V8, bagved Tono's flotte SAAB 96 fra 1961.

Lotus Le Mans & Fiat Abarth

? forrest, Lotus 7 i baggrunden

Det var bare alletiders at være til Hill Climb idag
Flotte klassiske biler, kanonfed motorlyd, og der blev bare gået
til den. Det var første gang jeg så det; men absolut ikke sidste.
Jeg prøver at linke til lidt billeder derfra, som jeg tog fra
startområdet:

I forgrunden AC Cobra 4,7L V8, bagved Tono's flotte SAAB 96 fra 1961.

Lotus Le Mans & Fiat Abarth

? forrest, Lotus 7 i baggrunden

Saab 9000 CS 2.3 Turbo S , årg.1992 , 400000 km
- Aresdk
- SAAB-MANIAC
Wow ... tror nok lige jeg ærgrer mig jeg ikke var med på en kigger! fede øser...
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
- rene
- SAAB-PSYCHO
Her kommer vist et billede af tono's 96'er...

Jeg skal nok lige få smidt resten af de billeder der blev gode ind...den røde uden navn er vist en ginetta G4, men er ikke helt sikker....
Det er heller ikke sidste gang jeg har været til hillclimb...der var pænt med action hvor vi stod...2 biler af vejen, og en lille austin som var MEGET tæt på at blive gjort meget mindre af en lotus...

Jeg skal nok lige få smidt resten af de billeder der blev gode ind...den røde uden navn er vist en ginetta G4, men er ikke helt sikker....
Det er heller ikke sidste gang jeg har været til hillclimb...der var pænt med action hvor vi stod...2 biler af vejen, og en lille austin som var MEGET tæt på at blive gjort meget mindre af en lotus...
Vacuum sucks!!...

- Øffe
- EXTREME SAAB FREAK
Ja, det var en god dag ovre på Munkebjerget med masser af race og en lille smule buler
Begge tilskadekomne biler så dog ud til at kunne rettes op igen med en smule arbejde.
Alle de flotte biler var hele turen værd. Specielt skal nævnes en Volvo 142 og en Lotus Cortina. De to biler kørte sindsygt hurtigt, og var faktisk mere underholdende en selveste Cobra'en. Den ved man jo kan køre stærkt. Og sidst men ikke mindst Tono's flotte grønne SAAB 96 fra '61. Det gik godt nok ikke forfærdentligt stærkt men det var en fornøjelse at se SAAB repræsenteret.
Minus var dog at det hele virkede lidt uorganiseret for os tilskuere og så var sikkerheden bestemt ikke i top. Rene og jeg snakkede om, at vi skulle stå bag lige netop den halmballe som den blå Citroën skubbede 10 meter ind i skoven............godt vi ikke gjorde det
Der var også en del problemer med publikummer der gik på banen ,mens der blev kørt. Heldigvis kom ingen til skade. En anden hændelse var da en Austin-Healy (tror jeg nok) pruttede op af bakken i meget langsomt tempo og blev indhentet af Otto Reedtz-Thott i en Lotus Mk. XI. Lotus'en nåede med nød og næppe og hvinende dæk udenom.
Alt i alt en god dag hvor min søn kun tissede i bukserne af spænding 3 gange................godt rene har læder i bilen
Mvh.
Øffe
Ja, det var en god dag ovre på Munkebjerget med masser af race og en lille smule buler
Alle de flotte biler var hele turen værd. Specielt skal nævnes en Volvo 142 og en Lotus Cortina. De to biler kørte sindsygt hurtigt, og var faktisk mere underholdende en selveste Cobra'en. Den ved man jo kan køre stærkt. Og sidst men ikke mindst Tono's flotte grønne SAAB 96 fra '61. Det gik godt nok ikke forfærdentligt stærkt men det var en fornøjelse at se SAAB repræsenteret.
Minus var dog at det hele virkede lidt uorganiseret for os tilskuere og så var sikkerheden bestemt ikke i top. Rene og jeg snakkede om, at vi skulle stå bag lige netop den halmballe som den blå Citroën skubbede 10 meter ind i skoven............godt vi ikke gjorde det
Der var også en del problemer med publikummer der gik på banen ,mens der blev kørt. Heldigvis kom ingen til skade. En anden hændelse var da en Austin-Healy (tror jeg nok) pruttede op af bakken i meget langsomt tempo og blev indhentet af Otto Reedtz-Thott i en Lotus Mk. XI. Lotus'en nåede med nød og næppe og hvinende dæk udenom.
Alt i alt en god dag hvor min søn kun tissede i bukserne af spænding 3 gange................godt rene har læder i bilen
Mvh.
Øffe
- tono
... der er MANGE flere billeder her: http://www.hms.dk/index.php?module=phot ... ges&fid=85 - næsten så mange, at man blir træt. En 96 V4 med 4 gear til 2006 udgaven - var det noget Solgaard - andre se min salgsannonce på 96er - et sådant løb kan køres på en endagslicens - bilenn dog kun før 1980 (det er næsten nye biler, eller sidste årgang V4)