Banner cycler

Test af Volvo C70 og Saab 9-3 cab fra pleasure.dk

Det tidl. SAAB krise forum, som nu indikerer at nyt fra SAAB Spyker kan postes her samt viden om SAAB Spykers nye tiltag kan deles med andre. Gæster på siden kan også skrive her.

Redaktør: Bestyrelsen

Carzzzer
SUPER SAAB FREAK

Test af Volvo C70 og Saab 9-3 cab fra pleasure.dk

19. sep 2011, 16:03

Lidt off-topic, måske... og så alligevel ikke :)

"Jeg har netop parkeret den splinternye Saab 9-3 Cabriolet nær et gadehjørne på Amager. Imens jeg er ved at slå den fuldautomatiske kaleche op, stopper en modkørende mand i en ældre Citroën Xantia ved siden af mig og ruller vinduet ned. Jeg forbereder mig på at blive konfronteret med janteloven.

»Hvor er det godt, at der stadig er nogen, der støtter Saab,« siger manden blot og kører væk igen, inden jeg når at bekende, at jeg har smykket mig med en testbils lånte fjer."

Læs hele testen her: http://pleasure.dk/bilen/artikel/208450 ... fyrig.html

/Carsten
SAAB 9-3 2.0T Arc Convertible US 2004
Eat - Sleep - Boost
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

19. sep 2011, 21:36

SAAB kærlighed er allevegne. :D

Den anden dag gik jeg og nussede med konens Og900 i indkørslen. Min 99 '69 stod ude på gaden, for at levne plads til at båden skulle ud af indkørslen og i vandet i Dragør.

- En ældre mand kom forbi og vi faldt i snak om ordentligt vogntøj. Han spurgte da om jeg ville ha hans værkstedhåndbog til 99'eren. Jeg takkede ja, og tænkte at der kom sgu nok en Haynes og det var vel OK og pænt af ham. Dem har jeg et par stykker af til 99.

Et par dage senere lå dette digre værk i postkassen. Rigtige hardcoredrenge bruger vel originallitteratur:

Billede

- Med diagrammer i farver og hvad har vi:

Billede

Her bliver man ikke bedt om at køre på værksted for at servicere en sk*de motor "B" vandpumpe.. :sunglasses

Han har sat sit navn i den, og dateret den 13/5-79. Joee, tiden går. :(

Der er mange SAAB-elskere derude, som desværre i dag kører i fedtspillerbiler, men aldrig glemte det aldeles behagelige Svenske bekendskab.. :D (Som rusten tog, længe før det blev slidt op..)
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

19. sep 2011, 22:03

Hæ hæ. Møder også en del "entusiaster" på min vej. Fx. på de herlige små møder vi holder ude ved Ørnereden, hvor 'almindelige' mennesker også kommer ud for at gå aftentur. Manden, som regel middelaldrende, kommer hen og siger han også engang har kørt Saab og syntes godt om dem osv. Så går han hen til sin fedtspillerbil hvor lillemor og svigermor venter. Så står man tilbage og tænker hvad fanden der er sket med ham. Manden er kommet under tøflen, kastreret og hans højtalere står ude i garagen, hvis de ikke er smidt ud.
Mvh. Thomas
9-3 TS Aero Cabriolet 2005, "hverdagsbilen"
9-3 2006SC Hirsch aut,
99 Turbo, akaciegrøn 2-dørs 1980
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

19. sep 2011, 22:50

Arrghh, man er så vel også selv ramt. :oops:

Jeg er ikke under tøflen ret meget, er absolut ikke kastreret, men Marantzen, TEAC'en, Rega-ploven og Arcam CD-spillen står i den lille garage. De fuldmægtige JBL L-300 Studio Monitors, møbler i sig selv, står hos storebror. Der sidder noget kønsløst B&O med de der glasdøre som kører til siden, og en B&O forstærker på gulvet, som ikke opfører sig ordentligt, i stuen. :roll:

Men jeg har kun flyttet mig i SAAB siden jeg var 18 og fik tunnelsyn når jeg braldrede totakteren af fra standstille. Det har ingen kunnet lave om på.. :sunglasses

- Så det er ikke nok at anerkende en SAAB-ejer. Køv dog selv en.. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

20. sep 2011, 07:44

... Så er jeg da oprigtigt glad for at mine JBL 4412 studio monitors har fået lov at blive i stuen. Ingen kastration her, endnu da... :lol:

/Peter

(som i lighed med Edwins har matriklen fyldt med ældre Saab'er)
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
viking

20. sep 2011, 08:49

De gamle manualer er fornøjelig læsning. Dem bruger jeg til til aften læsning...

Man skal vel falde i søvn med ro i sindet :tihi

Saab manger en lille moderne velbygget bil der kan rulle langt/l

Den skal nok komme, hvis "væsnerne" vil det vel...

En stor fornøjelse med de ældre saab: Udskiftning af forlygte pære tager nul tid...
Det kan gøres ude på landevejen.....

Tilbage til "Saab-Spyker News"