Jeg har allerede fået mange gode svar på alle mine ubehjælpsomme spørgsmål - tak for det, der er flere hvor de kommer fra!
For at kunne betale tilbage med noget viden, tænkte jeg, at jeg ville tilbyde up to date information om import af bil fra Sverige. Det har jeg selv lige været igennem, og jeg undersøgte alt omkring det, da jeg ikke kendte dette forum, og derfor ikke kunne spørge jer.
Så hvis du ikke lige kan overskue alle detaljerne, så skriv endelig og spørg, så svarer jeg gerne hvis jeg kan.
Vidste i f.eks. at man på Vägvärkets hjemmeside kan taste bilens svenske registreringsnummer ind, og få oplysninger om bla. antal ejere, om den er importeret fra tyskland (vigtigt da man jo som bekendt gerne må dreje på tælleren dernede i Region Süd!), hvem der ejer den, eller om den er efterlyst af politiet eller købt på kredit.
Det er også muligt nu at indlevere nummerplader på motorkontoret i DK, som så automatisk afregistrere fartøjet i Sverige.
Fandt også en vejer i Nordhavnen i København hvor man kan spare lidt penge for en vejeseddel på bilen (kræves for alle importerede biler).
Måske er alt dette old news, men hvis ikke så skriv endelig eller spørg her.
Hej då!