Der er vist nok en tråd med fif om skift af bremseklodser
men nu kan jeg ikke finde den.
Jeg skal skifte klodserne foran på min 9000
-og det skulle vist ikke være så farlig svært....eller?
Jeg mener jeg stødte på et indlæg hvor der blev skrevet noget om at udlufte .. eller noget i den retning..
Men kan man ikke bare skifte klodserne og så køre
-eller er der andet der lige skal huskes/tjeckes osv.
Mange af de venlige hilsner
David
Skift af Bremseklodser - udluftning?
Redaktør: Bestyrelsen
- Arne-Irmer
- SUPER SAAB FREAK
Hvis du ikke har haft slangerne afmonteret, er der vel ikke nogen grund til at lufte ud.
Hilsen Arne
Hilsen Arne
- Nikolaj
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
bare samel det som det gamle så skulle der ikke være nogle ben i det
kaliberen skal skruges med ure og så trykkes ind med en tang pas på de gummi ringe omkring kaliberen
ps jeg hved ikke om det er det samme som op min men så danne gør jeg
jeg hved ikke meget om 9000
kaliberen skal skruges med ure og så trykkes ind med en tang pas på de gummi ringe omkring kaliberen
ps jeg hved ikke om det er det samme som op min men så danne gør jeg
jeg hved ikke meget om 9000
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Man skal ikke skrue stemplet i kalibere på en 9000 ( for bremser), det skal " bare" trykkes retur men det er jo en god ide at udsk. bremsevæsken samtidig ( men hvis man ikke ved hvad man laver skal man holde snitterne væk fra bremserne )
Man skal ikke skrue stemplet i kalibere på en 9000 ( for bremser), det skal " bare" trykkes retur men det er jo en god ide at udsk. bremsevæsken samtidig ( men hvis man ikke ved hvad man laver skal man holde snitterne væk fra bremserne )
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
- LasseB-T8
- ULTRA SAAB FREAK
Ved ikk lig hvordan det er på 9000, men altså det tager ikk lang tid at skifte bremsekoldser, (ca. 7min er der afsat til en Peugeot 406 hehe
) du kan udlufte bremserne hvis du synes pedalen virker underlig fjedrene...Og huske så at lufte ud med det hjul der længst væk fra hovedcylinder... dvs. Højre baghul, venstre baghjul, højre forhjul og så venstre forhjul til sidst;)
MVH
MVH