Hej alle i SAAB freaks.
Det har været et slemt år. Forestil jer at køre rundt i en gammel WW transporter 2.4D uden turbo eller nogen som helst komfort, og samtidig se sin baby holde med en havareret motor uden plader osv.
1 år er gået, og nu har jeg endelig tid og finanser, til at gå i gang med vel nok mit største projekt, hvad biler angår.
Donorbilen er købt, en CD 2.3t.
Min garage er gjort klar.
CS'erens motor er næsten klar til at hive ud.
Så resten af denne herlige lange weekend skulle forhåbentlig være nok til at blive færdig.
Nå! der plejer jo altid at dukke uventede forhindringer op, men så kan man vel få nogle godt råd af jer, håber jeg
Hilsen
Arne
Motorskift 2.3 turbo CS
Redaktør: Bestyrelsen
- Arne-Irmer
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Tak skal du have.
Ja. Jeg skal jo også til syn når jeg er klar.
Bremser osv. skal jo også have en tur. 1år i en uopvarmet garage sætter sine spor.
Ja. Jeg skal jo også til syn når jeg er klar.
Bremser osv. skal jo også have en tur. 1år i en uopvarmet garage sætter sine spor.
- turbo-søren
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Arne.
Hvilken årg. samt type (170hk el. 200hk) skal du udføre "jobbet" på/tage stumper fra?
Mvh. Søren
Hvilken årg. samt type (170hk el. 200hk) skal du udføre "jobbet" på/tage stumper fra?
Mvh. Søren
- Arne-Irmer
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Hej Søren.
Donorbil er en 2.3t cd 200hk fra 91.
Patienten er en 2.3t cd 200hk fra 92.
Motor samt gearkasse og måske drivaksler skal med over.
MVH. Arne
Donorbil er en 2.3t cd 200hk fra 91.
Patienten er en 2.3t cd 200hk fra 92.
Motor samt gearkasse og måske drivaksler skal med over.
MVH. Arne
- Arne-Irmer
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Yes.
Motoren er nu ude af "patienten".
I morgen går det løs på donoren.
Eneste problem i dag var en knækket bolt på servopumpen.
Arne
Motoren er nu ude af "patienten".
I morgen går det løs på donoren.
Eneste problem i dag var en knækket bolt på servopumpen.
Arne
-
Gæ
Indlæg
Hej igen.
Næsten færdig.
Mangler kun at prøvekøre (skal lige have fat i prøveplader).
Jeg må sige at det nok var godt, at jeg ikke var under tidspres.
Det tager bare sin tid at skifte motor når man ikke har prøvet det før.
Det er stort set gået godt, men har taget meget længere tid end jeg havde regnet med.
Hvis nogen er interesseret har jeg nu en 9000 CD 91'er under ophug.
Arne
Næsten færdig.
Mangler kun at prøvekøre (skal lige have fat i prøveplader).
Jeg må sige at det nok var godt, at jeg ikke var under tidspres.
Det tager bare sin tid at skifte motor når man ikke har prøvet det før.
Det er stort set gået godt, men har taget meget længere tid end jeg havde regnet med.
Hvis nogen er interesseret har jeg nu en 9000 CD 91'er under ophug.
Arne
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Der står "Amager" i hans profil, cv7000
Men dejligt at høre, at du har fået styr på skuden, Arne, så glæder vi os til at høre, hvordan den kører nu!
Daniel.
Men dejligt at høre, at du har fået styr på skuden, Arne, så glæder vi os til at høre, hvordan den kører nu!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- cv7000
- SAAB FREAK
- Kontakt:
- villads
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
hej arne.. ikke for at slå skår i glæden, men nu har du vel husket at få en med skiftet balanceakselhjul ik!?!?
9KCDE2,3Taut.95.sævsjø.camp
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
- villads
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
hej arne. hvad skal du have for 2 indsprøjtningsdysser samt den skumle vaccumslange der går fra indsugningen ved turboen til ventildækseludluftningen?
9KCDE2,3Taut.95.sævsjø.camp
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
- villads
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
ok men det må vel kunne afgørers ud fra part-nummeret?!?
9KCDE2,3Taut.95.sævsjø.camp
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
- Arne-Irmer
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Ja det er rigtigt at jeg bor på Amager, Tårnby for at være mere præcis.
Bilen under ophug er en CD 2.3t 1991 med TCS, klimaanlæg, bordeux plys sæder, bordeux instrumentpanel/dørbeklædning.
Motor og gearkasse er taget til min egen.
Turboen var defekt.
Fælge, stål samt dårlige dæk.
Fejl på TCS.
Ang. kæder og tandhjul så har jeg ikke checket dem, der kommer ikke raslelyde derfra.
Motoren har godt nok kørt lige omkring 200K.
Jeg kørte en tur op til . slettet grundet GDPR . som lyttede på den. NÅ! jeg håber at de er skiftet.
Jeg har ikke prøvekørt min CS endnu.
Hilsen Arne
Bilen under ophug er en CD 2.3t 1991 med TCS, klimaanlæg, bordeux plys sæder, bordeux instrumentpanel/dørbeklædning.
Motor og gearkasse er taget til min egen.
Turboen var defekt.
Fælge, stål samt dårlige dæk.
Fejl på TCS.
Ang. kæder og tandhjul så har jeg ikke checket dem, der kommer ikke raslelyde derfra.
Motoren har godt nok kørt lige omkring 200K.
Jeg kørte en tur op til . slettet grundet GDPR . som lyttede på den. NÅ! jeg håber at de er skiftet.
Jeg har ikke prøvekørt min CS endnu.
Hilsen Arne
- Arne-Irmer
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Skal til syn fredag om en uge.
Mangler kun at skift venstre tankbånd.
Er det en normal fejl på 9K?
Arne
Mangler kun at skift venstre tankbånd.
Er det en normal fejl på 9K?
Arne
- turbo-søren
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Hej Arne.
Helt normalt, jeg har en årg. 95 hvor jeg lige har skiftet begge tankbånd på. Og den har endda været undervognsbehandlet.
Mvh .Søren
Helt normalt, jeg har en årg. 95 hvor jeg lige har skiftet begge tankbånd på. Og den har endda været undervognsbehandlet.
Mvh .Søren
- Arne-Irmer
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Prøvekørsel
Ja! så har jeg endelig været på en længere prøvekørsel.
Eneste egentlige problem var at koblingen drillede lidt.
Den var rimelig hård, arbejder nærmest i ryk især på retur, og hvis man træder den helt i bund kan den sætte sig fast.
Måske skal jeg bare udlufte en gang til, ellers er det måske hovedcylinderen som er lidt træg hrrrrm. ( måske begge dele)
Jeg kan huske at koblingen, så længe jeg har haft den, altid har været noget hård at træde ned. (er det normalt for 9K )
Arne
Eneste egentlige problem var at koblingen drillede lidt.
Den var rimelig hård, arbejder nærmest i ryk især på retur, og hvis man træder den helt i bund kan den sætte sig fast.
Måske skal jeg bare udlufte en gang til, ellers er det måske hovedcylinderen som er lidt træg hrrrrm. ( måske begge dele)
Jeg kan huske at koblingen, så længe jeg har haft den, altid har været noget hård at træde ned. (er det normalt for 9K )
Arne
- Arne-Irmer
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Koblingen er fikset
Fejl: Slavecylinder har ikke haft godt af at stå stille et år.
Så en kombination af motion/og smørelse ( triflow) på ydersiden af stemplet og problemet var løst.
Så er der "kun" synet tilbage i morgen tidlig
MVH
Arne
Fejl: Slavecylinder har ikke haft godt af at stå stille et år.
Så en kombination af motion/og smørelse ( triflow) på ydersiden af stemplet og problemet var løst.
Så er der "kun" synet tilbage i morgen tidlig
MVH
Arne
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Pøj pøj med det Arne! Meld lige tilbage hvordan det gik!
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/