Banner cycler

9-5 Aero PPC upgrade info.

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

labr_dk
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

9-5 Aero PPC upgrade info.

27. apr 2005, 22:05

Jeg ville blot lige tilføje en enkelt tråd med information omkring PPC Tuningen fra BSR.

Kører lige nu i en standard 9-5 aero ('00 sedan).

Jeg købte for 14 dage siden Stage 1 samt en PPC kasse fra BSR (www.bsrab.se).

Brugsanvisningen var ikke helt i top, men kender man til almindelige windows-PC-er, så er det ikke noget problem i praksis.

Standardprogrammet til Stage 1 virkede dog ikke, da min er importeret fra Tyskland.

Downloadede bilens originale styringsprogram via PPC-en (Read Car) og web-en til BSR, og har nu modtaget en ny fil, som jeg skal installere på fredag.

Faktisk er der kun 1 ting, som ikke fremgår specielt tydeligt.
Man skal sørge for ALTID at have sin software firewall slukket på sin PC, når man kommunikerer med BSR (upload eller download).

Mere info, når jeg har installeret Stage 1 (260Hk, 400Nm).

mvh
Lars

Livet begynder ved én bar; navnet på min bar er 9-5 aero '00 :-)
per
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

28. apr 2005, 17:50

Hej Lars
Spændende at høre om. Nu er vi et par stykker med PPC!

Problemet med firewall og pop up blockere er velkendt, og næsten generelt med den type systemer, som virker via browser pluck in etc. Man skal stort set altid disable denne beskyttelse for ikke at få kommunikationsproblemer.

BSR skal altid have std. profilen oploaded inden den tunede profil kan fungere. Det er din sikring for, at du har std. profilen på din PPC, samt at den er hos BSR. Ellers har du et mega stort problem den dag en profil load fra PPC evt. går i udu under processen.

Mvh.,
Per
#101 - En to tur bo -----

P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
labr_dk
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

28. apr 2005, 18:06

Jeg kan så tilføje, at jeg i dag har installeret den nye software (Stage 1).
Ventilator sikring demonteret, PPC i, download software, 20 minutters ventetid, ventilator-sikring i og PRESTO.

Testkørsel var perfekt. 98 Blyfri i tanken og efter lidt adaption, så var den der.
Meget mere levende speeder-respons, betydeligt kraftigere mellemacceleration og trækker bare hele vejen til begrænseren slår til (kun testet i 2. og 3. endnu - he he).

Og med de nye dæmpere og fjedre så er det bare svært at tørre grinet af ;-)

mvh
Lars
Livet begynder ved én bar; navnet på min bar er 9-5 aero '00 :-)

Tilbage til "Modern Forum"