vi er i gang med at lave dørsider i min bros aero flere billeder og mere tekst kommer snart
Projekt dørsider i 900 aero årgang 88
Redaktør: Bestyrelsen
- dB-snedkeren
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Bliver du fornærmet hvis man ikke kan li' det? Synes det er sjov idé med højttalerplaceringen og Saab-mærket synligt gennem stoffet, men behøver de to elektronik-dimser at sidde så synligt? Smag og behag er heldigvis forskelligt, jeg synes nu engang at elektronik er pænest når man ikke kan se det!
Men jeg er også en sær snegl, der har hele huset fuldt af gammelt B&O (ikke det nye, da jeg er en fattigrøv), og er særdeles glad for mine gamle Beovision-fjernsyn med jalousi-låge - så kan man rulle lågen for når man slukker, så man slipper for at se på den "tomme" skærm....
Men jeg er også en sær snegl, der har hele huset fuldt af gammelt B&O (ikke det nye, da jeg er en fattigrøv), og er særdeles glad for mine gamle Beovision-fjernsyn med jalousi-låge - så kan man rulle lågen for når man slukker, så man slipper for at se på den "tomme" skærm....
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- Andersen
- SAAB FREAK
hej .. JA det er bare alm. PU-skum som man plejer at bruge som almen håndværker.. der er blevet brugt til at lave formen og derefter spartlet op med polyester.. så det bliver hårdt.. jeg er igang med den anden side nu..dejligt nok.. det tager alligevel noget tid at lave... men jeg synes selv det bliver godt.. kan ikke forstå at højtaler placeringen er "mærkelig" Peter.. det er vendt op mod føreren og har et rum og spille i. skal lige tænke på der er monteret 4" af samme model i rummene i foruden..
Saab 9-5 Estate 2003
Saab 900 Aero 1988
Saab 9000 CS 1995
Jakob Andersen
6500 Vojens
Sønderjylland
Saab 900 Aero 1988
Saab 9000 CS 1995
Jakob Andersen
6500 Vojens
Sønderjylland
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Er du sikker på at du har læst mit indlæg rigtigt? Jeg kalder da ikke højttalerpalceringen "mærkelig" ???? Jeg kalder det en "sjov idé", hvilket jeg da synes er noget andet og bedre. Det er de to forstærkere/delefiltre (eller-hvad-det-nu-er) jeg synes er æstetisk uheldige - dét står jeg ved.
Jeg er ikke ét sekund i tvivl om at lyden bliver bedre end de originale højttalere. Har selv bygget højttalere, dog ikke til bilen. Er musiker, og er afhængig af god lyd for at kunne passe både studier og arbejde, men hverken bil eller hjem behøver ligne et lydstudie af den grund.
Jeg er ikke ét sekund i tvivl om at lyden bliver bedre end de originale højttalere. Har selv bygget højttalere, dog ikke til bilen. Er musiker, og er afhængig af god lyd for at kunne passe både studier og arbejde, men hverken bil eller hjem behøver ligne et lydstudie af den grund.
- cremen
- SUPER SAAB FREAK
ja vil også lige kommenterer dit projekt.
fed placering af højtalerne, det må lyde godt, og da højtaleren sidder så tæt på dørhængslet kommer der ikke alt for stor pres på hængslet, men de der "elektronikdimser" synes jeg er unødig ekstra pres på hængslerne (begge mine døre hænger, og der er ikke højtalere i (endnu)), har du forstærket hængslerne?
hvad sker der med farven på læderet i en "mørk" bil ?, men ok der er smag og behag
Søren Stone
fed placering af højtalerne, det må lyde godt, og da højtaleren sidder så tæt på dørhængslet kommer der ikke alt for stor pres på hængslet, men de der "elektronikdimser" synes jeg er unødig ekstra pres på hængslerne (begge mine døre hænger, og der er ikke højtalere i (endnu)), har du forstærket hængslerne?
hvad sker der med farven på læderet i en "mørk" bil ?, men ok der er smag og behag
Søren Stone
- kokker
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt:
jeg går selv med tanken om at lave noget i samme stil !
jeg tror bare ikke at jeg vil ha delfilterene synlige..... og hvis de skal , skal de da sidde i bagage rummet sammen med alt det andet lir !!
men hva der er sikkert også nogle der syntes jeg er skør, da mit bagage rum er flydt med Forstærkerer og Computer og en masse andet dingeldangel
men det skal jeg nok ligge billeder op af når jeg får min 7" touch skærm monteret
Kokker(ja ja jeg er jo computernørd!!)
jeg går selv med tanken om at lave noget i samme stil !
jeg tror bare ikke at jeg vil ha delfilterene synlige..... og hvis de skal , skal de da sidde i bagage rummet sammen med alt det andet lir !!
men hva der er sikkert også nogle der syntes jeg er skør, da mit bagage rum er flydt med Forstærkerer og Computer og en masse andet dingeldangel
men det skal jeg nok ligge billeder op af når jeg får min 7" touch skærm monteret
Kokker(ja ja jeg er jo computernørd!!)
Senest rettet af kokker 7. apr 2005, 14:44, rettet i alt 1 gang.
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Dragen, det er vist nærmest et nyt emne, under "købes", syntes du ikke?
Dragens indlæg er flyttet til "købes"her: index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1920
Daniel.
Dragens indlæg er flyttet til "købes"her: index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1920
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- 900LTT
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det ser skam godt ud det med højtalerne i dørene må jeg sige.
Jeg kunne godt tænke mig og høre om det bliver en engansfremstilling eller man måske kunne få nogle priser vedr. sådan et par dørsider med højtalere og det hele?
Hvor mange tommer/watt er højtalerne på?
Om delefilterene skal være synlige.. jah det må jo være en smagssag.
Men prøv da at "smække" et par priser op herinde, for det kunne sikkert vække interesse.
Martin
Jeg kunne godt tænke mig og høre om det bliver en engansfremstilling eller man måske kunne få nogle priser vedr. sådan et par dørsider med højtalere og det hele?
Hvor mange tommer/watt er højtalerne på?
Om delefilterene skal være synlige.. jah det må jo være en smagssag.
Men prøv da at "smække" et par priser op herinde, for det kunne sikkert vække interesse.
Martin
- Andersen
- SAAB FREAK
Hej Drenge .. tak for ros og kritik.. hvis jeg kan komme med til garage træf den 16. så kan i jo se/høre dem i levende live..
til 900LTT: Det behøves ikke at være en engangsfremstilling...men det tager tid skal jeg hilse og sige...
enheden der er monteret er en 6,5 tommer hertz "HSK 165" på 200watt til 1895kr inklusiv tweeter og delefilter...også har jeg brugt for ca. 300kr mat. per. side tror jeg ca.. hvis det er noget der skal producerae kan vi godt finde ud af en samlet pris..
til kokker: ja det er blevet diskuteret lidt med min placering af delefilterne.. men jeg synes bare det ville være en skam og gemme dem helt af vejen.. og din ide med at montere dem i bagage rummet bliver bare en smule dyrt i kabler tror jeg.. hvis du skal tre gange ud i døren fra bagage.. tror du ikke eller havde du ikke gennemtænkt det.. jeg kan fortælle dig at jeg har brugt ca. 30m til min montering..
til 900LTT: Det behøves ikke at være en engangsfremstilling...men det tager tid skal jeg hilse og sige...
enheden der er monteret er en 6,5 tommer hertz "HSK 165" på 200watt til 1895kr inklusiv tweeter og delefilter...også har jeg brugt for ca. 300kr mat. per. side tror jeg ca.. hvis det er noget der skal producerae kan vi godt finde ud af en samlet pris..
til kokker: ja det er blevet diskuteret lidt med min placering af delefilterne.. men jeg synes bare det ville være en skam og gemme dem helt af vejen.. og din ide med at montere dem i bagage rummet bliver bare en smule dyrt i kabler tror jeg.. hvis du skal tre gange ud i døren fra bagage.. tror du ikke eller havde du ikke gennemtænkt det.. jeg kan fortælle dig at jeg har brugt ca. 30m til min montering..
Saab 9-5 Estate 2003
Saab 900 Aero 1988
Saab 9000 CS 1995
Jakob Andersen
6500 Vojens
Sønderjylland
Saab 900 Aero 1988
Saab 9000 CS 1995
Jakob Andersen
6500 Vojens
Sønderjylland