Banner cycler

made in China Made by trolls or Ping & Pong

Det tidl. SAAB krise forum, som nu indikerer at nyt fra SAAB Spyker kan postes her samt viden om SAAB Spykers nye tiltag kan deles med andre. Gæster på siden kan også skrive her.

Redaktør: Bestyrelsen

tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

12. sep 2009, 20:35

NEJ NEJ NEJ... hvordan hulen kan Christian, bryste sig af, og få en enorm godwill, ved at rede SAAB på svenske hænder - han må forhåbentlig få en dårlig smag i munden (det HAR jeg)

Sakset fra www.fyens.dk
Det kinesiske bilfirma BAIC går ind som delejere af den svenske sportsbilproducent Koenigsegg Group, som dermed får råd til at købe den konkurstruede svenske bilproducent Saab.

Det oplyser Christian von Koenigsegg, der ejer bilfirmaet af samme navn.

.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
Ydegaard
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

12. sep 2009, 21:09

Synes det er svært at drage nogen konklusioner. Hvis de bare er med som økonomiske bagmænd så er der vel ikke noget at brokke sig over. Hvis de skal levere stumper og ingeniører; så er jeg enig, så er det dårligt nyt!
SAW
EXTREME SAAB FREAK

12. sep 2009, 21:53

Det er godt nyt - i hvert fald sådan som det er præsenteret. alt produktion og udvikling kommer til at ligge i Trolhättan. BAIC bliver kun mindretalsejere - og de er ikke de værste kinesere at få med om bord - de laver jo trods alt tyske kvalitetsbiler nu. Saab har brug for at få forbedret adgang tiil det kinesiske marked. Fakta er at det ser mere lyst ud end detr ha rgjort læge.. selvom i vi ikke er i mål endnu..

se mere på saabunited.com
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

12. sep 2009, 22:16

Det er nemlig rigtigt.

Så længe der er svensk flertal og beslutningsret er det ligegyldigt hvor pengene kommer fra.
De skal så bare lave nogle penge der gør at aktionærerne bliver hængende i det lange løb og uden at de kræver mere indflydelse

BAIC giver adgang til Kina med verdens hurtigst ekspanderende bilmarked.
Og dermed en mulighed for at sælge flere biler

Som det ser ud nu er pengene til at handlen kan effektueres til stede.
Det er første prioritet.

Så kan der altid klynkes senere hvis det skulle vise sig at Koenigsegg Group versionen af Saab ikke er rentabelt og derfor må lukke eller blive et hult brand bygget hvor-som-helst i verden.

Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Grenaa
SAAB NET NYBEGYNDER

13. sep 2009, 08:55

Ja kinesere er de værste at have om bord i båden, er selv gift med en :-)

Men at tro at de kan åbne døren til det kinesiske marked er nok skudt lidt højt, som det er idag
bliver alle køretøjer som er produceret uden for Kina pålagt en straftold, derfor har mange af
de "store" mærker idag oprettet fabrikker i Kina. De modeller som bliver produceret der
er næsten på højde med dem der bliver produceret andre steder. F.eks. bliver der produceret en
BMW 5'serie som er i lang model, den har samme kvalitet som det der bliver lavet i Bayern dog laver de ikke de lange modeller.

Men om nogle få år vil der formodentlig også blive produceret SAAB i Kina på licens.
tono

13. sep 2009, 12:48

China bil kvalitet ER IKKE PT på højde BASTA !!!!!!!

Chinese manufacturers are hoping to buy up technology that will help them catch up to world standards [/
Christoph Stuermer, automotive analyst at IHS Global Insight.

The agreement announced on Wednesday will see Saab’s new owners form a joint venture with BAIC to sell and later produce the brand in China. BAIC will probably also use some of Saab’s technology in its own cars, a person close to the deal said.

http://www.ft.com/cms/s/0/2313c6c8-9d6c ... abdc0.html

- Viden flugt - SAAB bygget i China er IKKE en SAAB
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

13. sep 2009, 14:17

Nej det er der da heller ingen der har sagt:

Men det er kun et spørgsmål om tid og kvalitetskontrol.

Er det kun SAAB bygget i Trollhättan der er SAAB?
Så er der allerede røget et par modeller ud af programmet for flere år siden
Inkl. NG9-3 og NG9-5 der var planlagt til at blive bygget i Russelheim samt et par Cab modeller af tidligere årgange der bliver bygget i Graz
Motorerne kommer jo alligevel fra Tyskland idag.

Og så er Cadillac BLS en SAAB for den bliver/blev bygget på fabrikken i Trollhättan.

Man kunne jo også bare lukke Saab her og nu uden at se hvad det bliver til.

Det er den holdning den svenske stat har.
Bilproduktion i Sverige er urentabelt, lad dem dø her og nu.
Det er så også grunden til at man har været nødsaget til at finde andre investorer.

Mvh

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
tono

13. sep 2009, 19:51

.. Jo der er:

*..en har samme kvalitet som det der bliver lavet i Bayern..#

Og jeg tror godt du ved hvad jeg mener med SAAB khrisdk
Grenaa
SAAB NET NYBEGYNDER

13. sep 2009, 20:17

Ja, kinesiske biler skal opdeles i flere niveauer, dem som bliver produceret i det dyre segment, med hjælp og kvaltetskontrol af store vestlige koncerner,
BMW har indført høje krav på deres fabrik i Kina med kvalitetskontrol på højde med det i Bayern, de kan nemlig ikke tåle at deres brand laver noget krap
bare fordi det bliver lavet i Kina. Formodentlig bliver hovedparten af PC'er og mobiltelefoner idag produceret i Kina

Desværre er der også modeller til det kinesiske marked som ikke er noget at prale af, nærmest tværtimod. Dog er de på højde med det som
resten europa kørte i for 25 - 30 år siden. Ikke at jeg ville ønske at vi i Danamrk ville få revl og krat ind over grænsen. Husk det er ikke mere end 25 år
siden at Skoda leverede 105 modellen og se hvordan set ser ud idag hvor de er under VW

Risikoen for at vi vil blive overfyldt med discount modeller vil ikke være ret stor, hjemmemarked vokser med knap 20% pr. år.
Min kone kommer fra en lille by med kun 600.000 indbyggere det er vel det samme som stor Århus i Danmark.
Jeg er klar til at købe en kinesisk produceret SAAB i Kina hvis kvaliteten er som i Sverige.
Brugeravatar
E30NA
SAAB NET NYBEGYNDER
Kontakt:

13. sep 2009, 20:59

Jeg gad godt og vide hvad det kommer til og betyde for SAAB´s model program. Mon ikke Koenigsegg laver en rimmelig heftig top model, for at vise hvem der har overtaget SAAB efter GM?
Billede
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

13. sep 2009, 23:22

tono skrev:Og jeg tror godt du ved hvad jeg mener med SAAB khrisdk
Nej det er jo det jeg ikke kan se:

Nu har jeg i meget lang tid hørt om at SAAB er mærket hvor de individuelle løsninger, de tekniske genistreger og gennemtænkt deign var det der definerede SAAB.

Alt det som man har kritiseret GM for at pille ud af mærket for at komme SAAB i deres egen pølsemaskine, så man kunne spare penge og rationalisere på en fælles platform og fælles dele.
Som det tydeligt ses på den let oppustede NG9-5 der er temmeligt meget Insignia, og på den Cadillac BLS som stort set kun adskiller sig fra NG9-3 på karrosseri faconen.

Der er så nu en køber der ønsker at overtage SAAB, en køber som selv bygger supersportsvogne og temmeligt sikkert har sine egne ideer om hvordan man bygger den perfekte SAAB.
Og jeg er da også temmeligt sikker på at det er nogle andre tanker der gøres hos Koenigsegg end det var hos GM.
Hvilket nok giver en mulighed for at alle de gamle SAAB dyder kan komme i sving igen.

Det betyder vel også at det, bortset fra at Saab Fabrikken er en af de mest rationelle i verden og derfor smartest at benytte, vel er ideerne og kvaliteten der tæller, ikke hvor den bliver bygget?

Det er derfor jeg spørger.

Er SAAB ideerne og løsningerne som jeg hele tiden har hørt fra Anti-GM folkene, eller er SAAB produktionsstedet.
Så vidt jeg ved er de modeller der er rullet ud af Trollhättan i de sidste mange år ikke blevet modtaget med kyshånd hos dem der mener at OG900 (eller måske 96) var den sidste rigtige SAAB.

Mvh

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

14. sep 2009, 08:47

Saab dele og biler bygget af arbejder til 5-20 kr/time.. (china)

Jubii, jeg kører i en luksus bil, da jeg har råd til slavearbejder der forgifter kloden totalt....

Derfor skal de jo koste ekstra !!!!!!. Da de er "premium brand" (my bare butt)

Så kan man lige så godt købe opel insignia (det er jo samme motor mv) , Den kan da leveres i en pæn wagon udgave nu. Den bliver i det mindste bygget til lønninger folk kan leve af (og leve med).

Et super fin eks. :

Min OG-CAB fik ny vandpumpe sidste år. Det var den orginale der stadig så på blokken. MEN 21 år gammel , så ville jeg lige skifte den , så der ikke blev problemer med utætheder mv.

Orginal saab pumpe : 795 kr inkl moms 157 kr for svensk "uorginal". Fin kvalitet med stål løber....

Min P107 er nu 2,2 år gammel og vandpumpe gav op efter 50.000 km. Den satte sig i lejet og sprang poly v remmen:
Resultat : Ny peugeot vandpumpe 1052+moms=1315 kr !!!! For made in China JUBIIII kort levetid og høj pris........

Alt i alt med arbejdsløn : 3500 for et defekt kina leje....

Længe leve min finske OG-CAB 900 saab.

Bygget under gode forhold med kvalitets stumper.....
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

14. sep 2009, 09:22

Det vil så sige at kravet for at blive kaldt en ordentlig SAAB er at de selv skal udvikle det hele, at alle dele skal være europæiske og at de skal være bygget i Europa/Sverige
Det var bare det jeg ville vide.

Mvh

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking

14. sep 2009, 11:38

Den kunne sagtens bygges i USA til dette marked. Ligesom BMW gør det mv....

Men ja. En ægte saab er udviklet i Sverige med EU stumper....

Bygget i tyskland ala opel , nej vel.... Så køb da en opel , hvis de skal have samme motor mv.....

Det er derfor man kalder de de seneste saab for "rene" GM.

Ikke udviklet af trolle. Med GM-Saab afviklet af USA trolle !!!

Derfor burde min nummer plade på cab-en være "B4 GM" :twisted:
tono

14. sep 2009, 13:17

Der står "GM free" på siden af min TTer - bør kanske skrive "Chinese free" på den resterende vognpark - se trådens overskrift

By trolls or Ping & Pong - tja jeg HAR valgt
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

14. sep 2009, 13:35

Hehe..Ja du ku' oss bare købe et andet Bilmærke og skrive "Sweden Free".

Så hvis nu alle fremtidige Saabs bliver genialt gode biler, men bygget i Kina, så vil du købe en anden europæisk bil?

OK, det er fint med mig..Hvis jeg skifter fra Saab bliver det til Subaru..den er "Europe Free"

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC

14. sep 2009, 13:42

khrisdk skrev:Hehe..Ja du ku' oss bare købe et andet Bilmærke og skrive "Sweden Free".

Så hvis nu alle fremtidige Saabs bliver genialt gode biler, men bygget i Kina, så vil du købe en anden europæisk bil?

OK, det er fint med mig..Hvis jeg skifter fra Saab bliver det til Subaru..den er "Europe Free"
FULDSTÆNDIG ENIG.
det kan vist ikke udtrykkes bedre :wink: og subaru laver da osse fede biler.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..
Brugeravatar
viking

14. sep 2009, 13:59

Subaru skulle bare parres med Alfa eller Audi A5 design.

Det er totalt *fede" biler. Super velbygget. Lang lang holdbarhed. (Bedre end saab) MEN designet er fælt.....
De ligner noget der løgn...

Synd at saab 9-2 helt stoppede.

Så kunne der komme saab pæne biler med subaru teknik....

http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-2X

Hvis saab havde gået sammen med et japser firma ville jeg ikke være så nervøs....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
svenT16
SAAB-MANIAC

14. sep 2009, 14:14

viking skrev:Subaru skulle bare parres med Alfa eller Audi A5 design.

Det er totalt *fede" biler. Super velbygget. Lang lang holdbarhed. (Bedre end saab) MEN designet er fælt.....
De ligner noget der løgn...

Synd at saab 9-2 helt stoppede.

Så kunne der komme saab pæne biler med subaru teknik....

http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-2X

Hvis saab havde gået sammen med et japser firma ville jeg ikke være så nervøs....
jeg var i florida i sommeren, og med min super SAAB radar skimtede jeg en saab i øjenkrogen, til min store overraskelse en 9-2. ikke en grim bil...,.
min mening om audi er at sammenligne den med en billig whisky. den nye model er huiy og når den får et face lift, eller den nye model ser den fine bil nu pludselig gammel ud. som en billig whisky. masser af nye oplevelser og indtryk efter 3 sek er smagen væk.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95

med-lem nr 115 skd..

Tilbage til "Saab-Spyker News"