6. aug 2009, 20:51
Europas forenede stater, har sagt at de vil have 20 procent af deres energibehov dækket af vedvarende, energi, i år 2020 heriblandt vindkraft, (Vi fra siemens i brande siger tak for tilliden). Så hvis ellers SAAB kommer på banen et par år inden, med deres Maxi-ellert, så kan vi jo til den tid købe, en ny brugt elbil, og når man så tæller refelkspælene langs vejen, så kan man glæde sig over at op af hver 5., er mælkebøtten lidt grønnere end af de andre.
Jeg så på topgear, James, var i californien, og tste en co2 neutral bil. Jeg kan ikke huske hvad den hed. Kører kører, hen til tanken, på med koblingen til brint-tanken, brintmotor driver dynamo, der så laver el, til bilens el-motor. Den havde faktisk glimrende præstationer, og var en rummelig familiebil. Men den bil i hele verden, der er den mest miliø-venlige, set over hele dens levetid, det er en........ (fanfare)....... Land Rover. Yes Baby, set på hele bilen levetid, de recurser der går i at lave bilen, er den faktisk mere miliøvenlig end duskebarnet Yoyota Prius - Æd den, risgumler. Priusen er så dyr, at producere, og har en forventet samlet levetid, der gør at den gamle Landrøver, overhaler den, fordi den er så såresimpelt og billig at bygge, og holder så længe, (det er hen ved 90 procent af alle der kør den dag i dag), at det er langt under de recurser den koster at bygge Priuser og kører i dem, og bygge nye i det samme tidsrum. Jeg er ked af tanken omkring Atom-kraft. Ja, jeg kan sagtens se alle fordelene, sikkert nemt, masser af energi, osv. Men der er bare et eller andet der siger mig at det nok ikke bliver det vi kommer til at satse på i lille Danimarcia. Løsningen på energiproblemet, er at lagre strøm, den dag det kan gøres nemt og billigt, i små enheder, så skal vi bare have nogle 3,6 Megawatt møller op ude ved vestkysten, og så direkte i nettet og ud til bilerne. Så kan Fuskerene sku komme op og kikke på møller mens de bader i vesterhavet.
Men det er jo bare min mening... :mrcool Nu når vi snakker grøn energi, kan vi så ikke få en smily med et peacetegn.