Banner cycler

3" udst på og900 Cab :-)

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

3" udst på og900 Cab :-)

29. mar 2009, 11:46

Min udstødning har pruttet mere og mere på det sidste og i går pillede jeg den så af for at erfare den er gennemhullet ved gearkasse beslaget.....

Jeg har længe ligget inde med en JT 3" udstødning jeg havde på min gamle T8 og tænkte at den kunne jeg da lige spænde på Cab'en... 3"eren er uden katalysator, men det kunne jo nok løses inden syn om 1,5 år.. Jeg skruede således dette voldsomt store rør, med en dæmper man kan se lige igennem, på bilen og var klar til en prøvetur....

Kors i skuret hvor er bilen usmagelig nu.... Det larmer helt uacceptabelt med sådan en 3" på... Under prøveturen kom jeg sådan til at grine og gik og små lo en time efter turen.. Det var sgu pinligt at lyde som en voldstunet tosse når nu resten er helt standard :-)

3" kan jeg følgelig ikke anbefale på en Cab... Det var ok på den lukkede 5-dørs, men ikke til åben bil :-) :-)

Det ender nok med en standard igen...


Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:
Indlæg: 6968
Tilmeldt: 28. maj 2004, 17:01

3" udst på og900 Cab :-)

29. mar 2009, 14:42

:lol: har netop haft lidt af samme oplevelse. En dag efter aflevering af teoristen i SFO'en holdt jeg for rødt midt i morgentrafikken foran Valby station. Et lille prut lød bagfra og så var der ellers fri udblæsning lige efter kattens mellemrør :( Sikke en forbandet larm. Når den holdt i tomgang opretholdt den en dyb fiskekutter agtig pludren til min gode tilfredshed men så snart den højre pedal blev berørt blev pludren til pest for chauffør og alle andre i mange hundred meters omkreds. Jeg fik hurtigt købt en anden potte og med fin hjælp fra en ven som havde en lift ledig en søndag fik vi den monteret, trods at monteringssættet leveret med til potten var tilhørende en mercedes :( Heldigvis har enkelte downtown værksteder åbent på en søndag kl. 18 så vi fik hentet clamps og så blev den monteret.

Bagefter har jeg tit tænkt hvor rædselsfuldt den larm må være til daglig. Enkelte topgøglede biler med standard opsæt ses i det tjøwenhavnske by billede helt uden potter på eller hvor der er fri udflæsning gennem bagerste potte....en øredøvende larm :(

/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
henrik-vedel
SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg: 26
Tilmeldt: 4. apr 2005, 12:01

3" udst på og900 Cab :-)

2. apr 2009, 20:05

Jeg havde også en 3" fra JT på såvel min '88 (uden kat) samt '90 med kat - alt for meget larm (selv efter jeg fik en ekstra potte på) :-(
På min '98 har jeg en fuld rustfri fra NordicUhr - har haft den i 8 år nu og får mange positive kommentarer... dyb rumlen uden at larme - og når der så trædes.. :-)

Spørg evt . slettet grundet GDPR . hvad han synes... - han plejer at køre rundt i den når den er til service :-D

På min nye '06 TID har jeg bestilt den fra Hirsch... glæder mig som den lille dreng jeg er :-D
Mellow Yellow / Nordic Uhr cab '98 :-)
9-3 Tid Hirsch cab '06
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
HURRA en Monte Carlo 1991 er på vej :-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
9000 2,3 cse '96 - vinterbil.. solgt :-(
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13193
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

3" udst på og900 Cab :-)

4. apr 2009, 13:55

Jeg skulle skifte sidste år på min. og valgte orginalt fra saab ( søborg ) De var vældig flinke, gav saab klub dk rabat og skaffede også det orginal ovale halerør bilen er født med. Desuden er non cat modellen født med den lang tynde potte under maven af bilen. ourginale har ikke denne type !! hvilket giver bulder og larm...

Saab Søborg have tidl. en stak af hale rør, men der var ikke salg idem og GM trak dem hjem og de blev proppet i metal pressen !!!!.

Den flinke mand nåede at gemme et stk. . og det sidder på min cab nu.

Der er meget gods i det orginale ( det vejer en "krig" ) Nemt at få hjem med en cab, Det kunne ligge ud over hatten på vej hjem...

En cab skal være stille med lige anelse af lidt brum.....
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:
Indlæg: 2618
Tilmeldt: 19. feb 2004, 21:09

3" udst på og900 Cab :-)

4. apr 2009, 15:38

Jeg har lige monteret 2½'' på min cab. Ingen larm, kun en dejlig brummen :-)
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann



Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!

Tilbage til "Cabriolet Forum"