Banner cycler

"Eger"fælge til Cabben.

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

"Eger"fælge til Cabben.

7. mar 2009, 19:09

Nu er jeg jo ganske selektiv med fælge, og ikke mange i SAAB katalogerne falder i min smag.

Dog blev jeg forelsket da jeg så Dragens Cab på Bilgalleri.dk, med disse "eger"lignende letmetalfælge på, de klæder en Cab rigtigt godt, synes jeg. Det er egerhjul uden at være det. De er heller ikke rigtigt åbne, så de blotter de sårbare skiver for vand og skidt, som moderne "hestevognshjul" er det. Man kan blive fanget i en byge, men jeg kører i øvrigt ikke i bilen i regnvejr, så napper jeg en hårdttags-SAAB. :wink:

Nu var der sgu et sæt til salg i Den Blå for 400 spänn og to timers køretur i en skøn 2.1 Og900.

De har siddet på en 9000 og manden som solgte dem, gokkede helt ud over morens bil. Han har selv haft 2 og så 9000'eren og har nu en 9-5 og en Citrolexus Xanthia i garagen. Vi fik en god SAAB-snak og han takkede for handelen, hvorefter jeg måtte bedyre at det var jeg som takkede. Der er 3-4 mm. på dækkene, som skulle give et par somre på Cabben.

De skal have en gang fælgrens og en fransk vask og strygning, så står de som slikkede bolcher. :D

Billede

Der skal tilflyde Nikolaj her fra forumet en varm tak, for at PM'e mig om annoncens eksistens :biglove

Cabbens nuværende fælge, som absolut også er i min smag:

Billede[/URL]

(Man bemærker de tjæreløse hjulhuse, de forbliver sådan.. :wink: )

En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
troels
SAAB-PSYCHO

7. mar 2009, 19:30

Ja de ligner også dem på Kanstrup's solgte cab.

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... ic&t=14584

mvh
Troels
Nikolaj
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

7. mar 2009, 19:51

Det er da dejlig at kunne hjælpe (for en gangs skyld) ;-)

mvh Nikolaj
og900 cab ønskes ;-)
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

7. mar 2009, 19:52

Ja, det er unægteligt en elegant fælg, denne Crosspoke...og hvilket fund til de penge!!! Der har du vist skudt en vis, eksotisk fugl :o

Snavsede er de da, bevares, men umiddelbart fuldstændigt intakte og dejlig fri for grimme kantskader og deslige. Sæt et par timer af, smøg ærmerne op, frem med børste, svamp, varmt vand, syreholdig fælgrens og forsegler til den afsluttende finish/beskyttelse, og du skal se løjer 8) Det kommer vi andre vel forhåbentligt også til i form af et billede eller 2, når forårskådheden for alvor sætter i gang! :roll:

Har set en cab for nylig med de yderst sjældne 6½X16" Crosspoke med den højglanspolerede fælgkant. MUMS, så bliver det ikke meget bedre :biglove
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

7. mar 2009, 20:45

Det er sgu nogle lækre sommersandaler du der har fået til sommerbilen... De er fede :-)
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
Peter
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

7. mar 2009, 21:24

hf-eco-power skrev:
Har set en cab for nylig med de yderst sjældne 6½X16" Crosspoke med den højglanspolerede fælgkant. MUMS, så bliver det ikke meget bedre :biglove
Det er netop 16" Cross Spokes på billedet af Smedegaards cabriolet - dét billede som Edwins så på bilgalleriet. Disse fælge bor nu hjemme hos mig, nemlig...
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Brugeravatar
Kanstrup
ULTRA SAAB FREAK

10. mar 2009, 11:21

Flotte fælge - Tillykke med dem. Det kommer til at se godt ud. :D

Jeg troede ellers, at du var stor tilhænger af de originale fælge Edwins ? Det er vist dem, der kaldes "Sunburst - 15 spoke".

De fælge, som jeg har kørt med på den sorte Cab, er et sæt BBS-fælge. Næsten helt mage til dem, som vores svenske ven Bernt Tornefjell har til sin prototype Cab 1983. Til centernavet satte jeg en sort tekst med "Saab".

Min nye fælge er et sæt Aero 16" x 6,5 med den polerede "læbe". Netop renoverede og malede, og fremstår som da de kom fra fabrikken. Glæder mig til at få dem på. Denne fælg er en klassisker.

Super oversigt på:
http://jpowell.tripod.com/saab-wheels/index.html
Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

10. mar 2009, 12:47

Ja, jeg har Sunburst på hverdagsbilen og er da glad for dem også. Ret, Henrik, fælgene jeg har købt er ganske uskadte, men der bliver som sagt lidt rengørings- og pudsearbejde, men de er det værd.

Møder man en ældre SAAB med sådanne fælge, ved man med sikkerhed at det ikke er min:

Billede

(Er der faste ringe på sådanne fælge, eller er der lidt luft i dem? :roll: )

Billede :wink:

Med lem nr. 262
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

10. mar 2009, 17:15

Næsten helt mage til dem, som vores svenske ven Bernt Tornefjell har til sin prototype Cab 1983. Til centernavet satte jeg en sort tekst med "Saab".
Og som også er manden der har fået sat gang i tilpasningerne af Toppola'en så den kan komme på nyere Saaber.

http://www.toppola.com/

Bemærk venligst den nydelige farve på Aero'en :bigsmile

Mvh
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
viking

10. mar 2009, 19:54

Var det ikke de fælge den tidlige topmodel af 9k kom med i 80 erne ?
Prøvede en demo 9-5 med hestevognsfælgende, resultat : føj for en ubehag og støj...
Giv mig ballon dæk til en hver tid.

Min sonett har også "gamle" høje dæk og den ruller om en hjørne som snoren rundt om en stang tennis pind....
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

10. mar 2009, 21:42

Viking, den vil svinge endnu bedre med disse fladremme spændt rundt om fælgene, men tag nyrebælte på og tamponer i ørerne, hvis det bløder lidt når bilens hjul rammer ujævnheder.. :wink:

Med lem nr. 262

Tilbage til "Cabriolet Forum"