Hej Forum ..
Jeg har været så heldig, at få lov til købe en ældre saab 900i 16 v ,coupe, 3d .
bilen er fra 10/92 . Nysynet dec 94' uden anmærkelser.Damen som jeg overtog den fra ,havde købt den fra ny . Hun havde ikke brugt den særlig meget . 83000 km har den kørt . Bilen har stået i garage hele dens levetid, så standen på bilen er helt i top. >helt ny syntes jeg .. <
Mine Spørgsmål er :
1)Hvilke luftfilter skal jeg købe, ? (for at få mere performance , samt bedre/ roligere motorgang.)
2)Hvad kan jeg gøre, for at få den til at blive hurtigere i optrækket ..
3)Hvide side blink (en billig løsning )hvor og hvilke ?
Mvh. Mads
Køb af Saab 900 i Coupe fra 92'
Redaktør: Bestyrelsen
- 900LTT
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hej Mads og tillykke med din fine Saab.
Det var godt nok ikke meget den har kørt da - et sjældent syn.
Du mener vel 2004 i stedet for 94 ik.
Hvad har bilen så af udstyr - den har vel ABS når den er så ny?
Jeg vil anbefale at købe et luftfilter ved Saab eller kør forbi den lokale Mekonomen butik - hvor prisen enten er 119 eller 164 kr. + moms, så det er vel ikke så galt.
Jeg giver ikke en dyt for dem som siger at man kan mærke mere trækkraft når man sætter et KN indsats filter i. Man får bedre lyd og ikke andet!
Ang. at få den mere kvik. Ja så kan jeg anbefale at bruge nogle af Bell Add´s glimrende produkter. Måske har bilen du har købt ikke blevet kørt hårdt før og måske kokset en smule til ved gasspjæld og indsugning - men er kun et gæt.
Jeg kan også anbefale firmaet Abcons produkter - det er ikke så kendt igen, men det er gode sager!
Men havde din bil nu havde haft turbo, så kan der virkelig hives nogle hypper ud af motoren kan du tro.
Hvide blink ville jeg købe ved enten www.Partsforsaabs.com eller www.Speedparts.se
Kan man ikke se nogle billeder af den - hvad med at få den ind på bilgalleri.dk?
Martin
Det var godt nok ikke meget den har kørt da - et sjældent syn.
Du mener vel 2004 i stedet for 94 ik.
Hvad har bilen så af udstyr - den har vel ABS når den er så ny?
Jeg vil anbefale at købe et luftfilter ved Saab eller kør forbi den lokale Mekonomen butik - hvor prisen enten er 119 eller 164 kr. + moms, så det er vel ikke så galt.
Jeg giver ikke en dyt for dem som siger at man kan mærke mere trækkraft når man sætter et KN indsats filter i. Man får bedre lyd og ikke andet!
Ang. at få den mere kvik. Ja så kan jeg anbefale at bruge nogle af Bell Add´s glimrende produkter. Måske har bilen du har købt ikke blevet kørt hårdt før og måske kokset en smule til ved gasspjæld og indsugning - men er kun et gæt.
Jeg kan også anbefale firmaet Abcons produkter - det er ikke så kendt igen, men det er gode sager!
Men havde din bil nu havde haft turbo, så kan der virkelig hives nogle hypper ud af motoren kan du tro.
Hvide blink ville jeg købe ved enten www.Partsforsaabs.com eller www.Speedparts.se
Kan man ikke se nogle billeder af den - hvad med at få den ind på bilgalleri.dk?
Martin