Banner cycler

Cabriolet- Modeloversigt.

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 589
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Cabriolet- Modeloversigt.

3. feb 2009, 10:40

Hej.
Jeg har studeret den af Jacob Kanstrup udarbejdede Cabriolet-Modeloversigt (flot arbejde ) I den forbindelse har jeg et spørgsmål. Jeg er den glade ejer af en OG 900 T CAB automatik fremstillet i oktober måned 1986 i Finland, så i henhold til Modeloversigten, så må den være en af de første 379 stk. der blev solgt i U.S.A. Er det korrekt forstået ?
Venlig hilsen.
Kurt. :D


Jan
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 922
Tilmeldt: 13. jan 2004, 23:36

Cabriolet- Modeloversigt.

3. feb 2009, 10:49

Hej Kurt

Har den lige front er det en af de første, har den skrå front er det en 1987

Mvh
Jan
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.


http://www.saab-brochuresamling.dk
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6838
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Cabriolet- Modeloversigt.

3. feb 2009, 22:59

Kurt: din bør være af modelårgang 87. Oplys dit stelnummer så kan vi hurtigt få det afklaret.
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Jan
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 922
Tilmeldt: 13. jan 2004, 23:36

Cabriolet- Modeloversigt.

4. feb 2009, 10:26

Hej Kurt

Er også ret sikker på at din er en 1987 model, (der har vist været en 1986 til salg her i DK)

Her er et billede af en 1986, samt lidt historie
http://images.google.dk/imgres?imgurl=h ... 0%26sa%3DN

Håber linket virker, det er noget langt :shock:

Mvh
Jan
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.


http://www.saab-brochuresamling.dk
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 589
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Cabriolet- Modeloversigt.

4. feb 2009, 10:26

Hej.
Min CAB har følgende stel nr. YS3AT76L3H7006621.
Tak for hjælpen.
Kurt.
Jan
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:
Indlæg: 922
Tilmeldt: 13. jan 2004, 23:36

Cabriolet- Modeloversigt.

4. feb 2009, 10:29

Undskyld jensen, det var jo din ide

Stelnummer: YS3AT76L3H7006621
Fabrikant: Saab Automobile AB
Produkt linje: SAAB 900
Karrosseri type: 2-dørs Cabriolet(CV)
Gearkasse: 3-gear Automat
Motor type: B202 16V turbo med intercooler
Model år: 1987
Samlet på (fabrik): Nystad, Finland
Serie nummer: 006621
Kontrol symbol: Godkendt
Ekstra info : Ingen
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.


http://www.saab-brochuresamling.dk
Brugeravatar
Kanstrup
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 200
Tilmeldt: 7. jun 2008, 17:26

4. feb 2009, 11:53

Jan nævner i sit indlæg en 1986-model med den "lige front".

Keld Asbjørn i Silkeborg har i sin tid importeret den og fik - efter en lang og hård kamp - endeligt indregireret den på danske nummerplader. Den skulle, såvidt jeg ved, være den eneste danske 1986-model.

Hvor bilen befinder sig nu, ved jeg ikke. Men jeg er blevet fortalt, at den er set parkeret i en indkørsel til en Strandvejs-villa i København.

En anden sjov historie: I 5. sæson af comedy-serien "Klovn" optræder en dansk indregistreret hvid 1989 cab i det afsnit, der hedder "Troldmanden fra Frederiksberg".
Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13193
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

4. feb 2009, 12:08

Der stod en MY86 Sølv hos SAAB i Birkerød for 1 1/2 år siden....

Den var totalt træt, ramponeret ,med død klud, buler alle steder og flænsede sæder..

Men det var modellen med de firkantede kofangerer..

Unik med ikke lige just super køn...

En cab skal være rød eller gul :-)

Saab convertible, now an automotive icon around the world :lol: (det ved vi da godt)
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

4. feb 2009, 12:24

arhhh, den skal da være metallic blågrøn ;-)

p.s. ved ikke hvad farven hedder på min her, nogen der ved det ???

Billede
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13193
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

4. feb 2009, 12:31

MY 91 kunne leveres i følgende farver :

1991 153 Cirrus White
1991 170 Black
1991 176 Ant Grey (matt) Metallic
1991 198 Ambasador Blue
1991 213 Rhodon Red
1991 214 Cherry Red
1991 219 Talladega Red
1991 220 Iridium Blue Metallic Clearcoat
1991 226 Berryl Green Metallic Clearcoat
1991 227 Citrin Beige Metallic Clearcoat
1991 228 Platana Grey Metallic Clearcoat
1991 230 Scarabe Green Metallic Clearcoat


Så det er nok "Baryl" grøn

Passer fint med denne farve :

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Beryl09.jpg
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13193
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

4. feb 2009, 12:39

Min yndlings farve for saab er : Citrin Beige Metallic ( den har jeg aldrig set OG CAB i ) eller også Talladega Red med 5-6 lag klar lak...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Indlæg: 6094
Tilmeldt: 31. okt 2004, 18:16

4. feb 2009, 13:01

viking skrev:Min yndlings farve for saab er : Citrin Beige Metallic ( den har jeg aldrig set OG CAB i ) eller også Talladega Red med 5-6 lag klar lak...
citrin, er det den her?

Billede
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
westphal
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 589
Tilmeldt: 18. jan 2004, 13:36

Cabriolet- Modeloversigt.

4. feb 2009, 15:38

Tak Jan.
M.v.h.
Kurt.
Brugeravatar
Jensen
Administrator
Indlæg: 6838
Tilmeldt: 5. okt 2004, 20:57

Cabriolet- Modeloversigt.

4. feb 2009, 17:07

Den er da vist hjemmefusketbygget den i dragens indlæg...
Men meget pæn alligevel
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99

Tilbage til "Cabriolet Forum"