Hejsa
Jeg har fået et problem med min T8... Den er begyndt at suse helt vildt når den får noget gas, tror måske det kan være en manifolds pakning som er gået på udstødning, den trækker heller ikke så godt som den har gjordt.. Og det er vel logisk nok hvis det er en pakning. Er der nogen som kender til dette!! Det dur jo ikke at kører rundt i en Saab turbo når den kun lige kan kører op med en Toyota corolla.. med 114 hk..
MVH
Lasse
Som bliver mobbet på arbjede i morgen...!!
Susen lyd. Måske en manifolds pakning??
Redaktør: Bestyrelsen
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
du kunne prøve at stramme udstødnings manifolden det er før set at den går lidt løs. men gør det hurtigst muligt for ellers brænder pakningen hurtigt op.
du kunne prøve at stramme udstødnings manifolden det er før set at den går lidt løs. men gør det hurtigst muligt for ellers brænder pakningen hurtigt op.
My Turbo Turns Faster Than Yours
- PeterM
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg tror nu nærmere du har en utæthed på tryk-siden af turboen. D.vs. mellem turbo og indsugning. Det kan være
-En revnet gummisammenføjning (el. løst spændebånd)
- en slange der er hoppet af indsugningsmanifold eller spjældhus
eller også kan dit EGR system spøge. Jeg har været ude for, at der pludselig lød en pssss lyd mens jeg kørte med højt ladetryk. Derefter kunne jeg ikke få ordentligt ladetryk og den susede helt vildt hver gang turboen kom op i omdr. Det viste sig at være EGR ventilen som pludselig havde åbnet en passage som ledte trykket tilbage i udst. manifolden.
Som test kan du prøve at finde EGR ventile. Den sidder på undersiden af spjældhuset. Skru røret (det med fjederen rundt om) af og sæt en prop godt fast i hullet på ventilen. Du skal også proppe røret til. Herefter kan du igen køre med normalt tryk hvis det er EGR ventilen der fejler. Hvis det er den, kan du fjerne ventilen, lukke hullet og lave en permanent lukning af hullet i udst. manifolden.
Held og lykke
Peter
Jeg tror nu nærmere du har en utæthed på tryk-siden af turboen. D.vs. mellem turbo og indsugning. Det kan være
-En revnet gummisammenføjning (el. løst spændebånd)
- en slange der er hoppet af indsugningsmanifold eller spjældhus
eller også kan dit EGR system spøge. Jeg har været ude for, at der pludselig lød en pssss lyd mens jeg kørte med højt ladetryk. Derefter kunne jeg ikke få ordentligt ladetryk og den susede helt vildt hver gang turboen kom op i omdr. Det viste sig at være EGR ventilen som pludselig havde åbnet en passage som ledte trykket tilbage i udst. manifolden.
Som test kan du prøve at finde EGR ventile. Den sidder på undersiden af spjældhuset. Skru røret (det med fjederen rundt om) af og sæt en prop godt fast i hullet på ventilen. Du skal også proppe røret til. Herefter kan du igen køre med normalt tryk hvis det er EGR ventilen der fejler. Hvis det er den, kan du fjerne ventilen, lukke hullet og lave en permanent lukning af hullet i udst. manifolden.
Held og lykke
Peter
- 9000CSu/turbo
- SAAB FREAK
Hej - Jeg har på min 9000 - uden turbo godt nok - haft en suselyd hvor den også havde lidt svært ved at holde omdr. roligt. Det viste sig at være pakningen mellem indsugningsmanifolden og topstk. der var kaput. Selve pakningen var ikke den største udskrivning.
mvh. Allan
mvh. Allan
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Lasse: Ikke for at male fanden på væggen, men det kan også være din udstødningsmanifold der er revnet, selvom det vil give en skralder-lyd fremfor en suse-lyd, du kan spørge mig, hvordan det lyder, suk...
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- LasseB-T8
- ULTRA SAAB FREAK
OKai.. den har en skraller lyd men, mener nu det kommer fra en potte som er faldet sammen, der ser ikke ud til at være revner nogen steder.. Og den var ikke løs manifolden... Hmm.. altså den er ikke 100 % død den trækker såen måske hvad der svare til 60 % af normal... Ca..
Synes heller ikke turbometret viser nok.. Den køre ikke op til kanten af det røde felt mere!!!
MVH
Lasse
Synes heller ikke turbometret viser nok.. Den køre ikke op til kanten af det røde felt mere!!!
MVH
Lasse
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
så er det sikkert fordi der er hoppet en slange af et sted. tjek alle slanger til og fra intercooler osv.
så er det sikkert fordi der er hoppet en slange af et sted. tjek alle slanger til og fra intercooler osv.
My Turbo Turns Faster Than Yours
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8