Jeg er klar over at ordet turbo er et stort ord, selvom det kun har 5 bogstaver.
Kan min ng900 s også udstyres med en turbo eller er der mere fornuft i at købe en anden bil?
Med så mange hk'er som i snakker om, så må det være virkelig en oplevelse at køre turbobil.
I givet fald, hvad vil I mene det vil koste at få det bygget om? Er der andre dele som bør skiftes ud samtidig?
Kan I komme med godt råd?
Florian.
Turbo
Redaktør: Bestyrelsen
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
det vil blive en dyr omgang at ombygge din motor til turbo. nu nævner jeg bare lige nogle af de ting som skal laves om. sænkes i kompresion, andre stempler, udstødnings manifold, motorstyringen, udstødning, køb af turbo, intercooler osv osv. der er meget at gå igang med.
jeg vil derfor også anbefale dig at købe en med turbo eller finde en motor med turbo, ledningsnet og motorstyring. men husk så bliver der noget med syns manden og evt. ham den helt slemme fra told og skat.
det vil blive en dyr omgang at ombygge din motor til turbo. nu nævner jeg bare lige nogle af de ting som skal laves om. sænkes i kompresion, andre stempler, udstødnings manifold, motorstyringen, udstødning, køb af turbo, intercooler osv osv. der er meget at gå igang med.
jeg vil derfor også anbefale dig at købe en med turbo eller finde en motor med turbo, ledningsnet og motorstyring. men husk så bliver der noget med syns manden og evt. ham den helt slemme fra told og skat.
My Turbo Turns Faster Than Yours
- per
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Helt enig med Jakob.
Det er helt klart billigere at sælge den du nu har, og købe en bil med turbo. Nu har jeg ikke haft en NG900 med sugemotor. Men jeg har haft 9-3 2.0i, og der er stort set den samme bil. Der er ændret en del hist og her, men konceptmæssigt samme bil.
Nu kører jeg rundt i en 9-3 2.0 T, og der er, præcis som Jakob nævner, meget stor forskel på motorens bestykning, karakteristik og styring. Jeg har gennem årene forsøgt som "no nørd" at sætte mig lidt ind i disse ting. Har lært en masse - bl.a. her.
Og så kan jeg anbefale dig, -hvis du ikke allerede har gjort det, at investere i en Haynes SAAB 900 (NG) manual. Dækker begge typer af NG 900. Det er en nyttig ting.
Per
Helt enig med Jakob.
Det er helt klart billigere at sælge den du nu har, og købe en bil med turbo. Nu har jeg ikke haft en NG900 med sugemotor. Men jeg har haft 9-3 2.0i, og der er stort set den samme bil. Der er ændret en del hist og her, men konceptmæssigt samme bil.
Nu kører jeg rundt i en 9-3 2.0 T, og der er, præcis som Jakob nævner, meget stor forskel på motorens bestykning, karakteristik og styring. Jeg har gennem årene forsøgt som "no nørd" at sætte mig lidt ind i disse ting. Har lært en masse - bl.a. her.
Og så kan jeg anbefale dig, -hvis du ikke allerede har gjort det, at investere i en Haynes SAAB 900 (NG) manual. Dækker begge typer af NG 900. Det er en nyttig ting.
Per
#101 - En to tur bo -----
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
- FlorianAreiter
OK, og hvor kan jeg finde sådan noget....? 
Jeg tror ikke længere på at Saab overlever..... det VED jeg at den gør!!
tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
- Carsten.R.B
- EXTREME SAAB FREAK
Du kan prøve Køsters boghandel, Østergade 9, 8900 Randers
Tlf.: 86 42 66 13, hvis han ikke har det/den skaffer han den.
Eller er der vel ikke en boghandel med respekt for dem selv som ikke kan skaffe den, Husk og nævne om den skal være på Engelsk/Svensk eller...........
Du kan prøve Køsters boghandel, Østergade 9, 8900 Randers
Tlf.: 86 42 66 13, hvis han ikke har det/den skaffer han den.
Eller er der vel ikke en boghandel med respekt for dem selv som ikke kan skaffe den, Husk og nævne om den skal være på Engelsk/Svensk eller...........
- turbosøren
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg har været igennem samme overvejelser mht min tidligere nonturbo NG900 og efter en lang og omfattende research besluttede jeg at det ikke var besværet værd! Købte en 9000 2,3 turbo for de samme penge, en beslutning jeg IKKE har fortrudt! Lad SAAB om at bygge turbomotorer, de har trods alt gjort det i over 30 år!!!!
- kesr
Hvis du stadig ikke har slået det ud af hovedet Florian, så er der en Turbo motor til salg i vores svenske søsterklub, 7.000 svenske bananer + montering
Posted: 2005-Januari-27 at 22:44
9-3 motor T7 ltt 154 hk inklusive turbon gått 8000 mil
Pris:7000 eller bud
SAAB ng900 -95
http://www.900klubben.com/test/forum_po ... =3547&PN=1
Posted: 2005-Januari-27 at 22:44
9-3 motor T7 ltt 154 hk inklusive turbon gått 8000 mil
Pris:7000 eller bud
SAAB ng900 -95
http://www.900klubben.com/test/forum_po ... =3547&PN=1
- FlorianAreiter
Skal jeg købe migself en forsinket julegave, eller skal jeg bare en turbomotor hvor der stadig er monteret resten af bilen?
Skal jeg købe migself en forsinket julegave, eller skal jeg bare en turbomotor hvor der stadig er monteret resten af bilen?
Jeg tror ikke længere på at Saab overlever..... det VED jeg at den gør!!
- labr_dk
Lad være - køb en med turbo - du kommer til at skulle sælge huset hvis synsmanden mener, at det er en registreringspligtig ændring (og dét er det helt sikkert).
Et andet sted har jeg lige beskrevet hvad det kræver at ombygge en lav-tryks turbo model (9000) til højtryk; det er ikke specielt svært men koster en hel del...tid...
Jeg tør SLET ikke tænke på hvad du bliver udsat for ud over motoren.
fwiw
Lars
Et andet sted har jeg lige beskrevet hvad det kræver at ombygge en lav-tryks turbo model (9000) til højtryk; det er ikke specielt svært men koster en hel del...tid...
Jeg tør SLET ikke tænke på hvad du bliver udsat for ud over motoren.
fwiw
Lars
Livet begynder ved én bar; navnet på min bar er 9-5 aero '00