Jeg har en 87´ 900 CAB fra U.S.A... Der er ingen lygteviskere mont. og her under mit vinterprojekt ville jeg så mont. disse motorer; men jeg kan ikke finde ledningerne til motorerne. Er der nogen, der har en ide om at lygteviserne ikke er på U.S. modellerne ?
Venlig hilsen.
Kurt.
Lygteviskere på OG 900 CAB US model ?
Redaktør: Bestyrelsen
- Kanstrup
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Det ser ud til at være tilfældet for nogle US-cabs. Som du skriver - ingen lygteviskere på din.
Har lige kigget mine fotos gennem, og kan se, at Kongsvad's 1988'er Turbo - også en US-Cab - heller ikke har lygtevaskere.
På min 1991'er, der lige er landet derovrefra, er der derimod lygtevaskere.
Har lige kigget mine fotos gennem, og kan se, at Kongsvad's 1988'er Turbo - også en US-Cab - heller ikke har lygtevaskere.
På min 1991'er, der lige er landet derovrefra, er der derimod lygtevaskere.
Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
- westphal
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Lygteviskere på OG 900 CAB US model.
Tak for svaret, og tillykke med det gule lyn.
Venlig hilsen.
Kurt fra Karup.
Venlig hilsen.
Kurt fra Karup.
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Indlæg
Lygteviskere på OG 900 CAB US model.
Jeg har en 87 CAB fra Itl. og den har viskerer på. Men jeg har afmonteret visker bladet og armen, da armen skal sandblæses og males. MEN viskerne pynter ikke lige cab-en
1) Har du brug for viskeren på en CAB der sikkert kun ruller til sommer kørsel ?
2) Gider du se på viskerer der har tendens til at parkerer hvor det passer dem...?
Mit råd: ingen vinterkørsel = ingen lygte viskerer...
1) Har du brug for viskeren på en CAB der sikkert kun ruller til sommer kørsel ?
2) Gider du se på viskerer der har tendens til at parkerer hvor det passer dem...?
Mit råd: ingen vinterkørsel = ingen lygte viskerer...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Det dér med at lygteviskerne ikke pynter er jeg lodret uenig i! Det hører sig til, og selvfølgelig har USA-versionerne også lygteviskere, inkl. ledningsnettet til disse. Dog med en anden viskerarm, pga. de små "knopper" i lygteglasset på USA-bilerne.
Viskerne på lygterne er en genial SAAB-opfindelse som desværre ikke længere sidder monteret på bilerne i dag pga. GM's "rationaliseringer".
Selvfølgelig skal der sidde lygteviskere på en og900, og de skal fungere. At fjerne dem pga. (misforstået) forfængelighed er, set fra min stol, et tegn på lige dele uvidenhed og blasfemi. Ta' dén!!
Viskerne på lygterne er en genial SAAB-opfindelse som desværre ikke længere sidder monteret på bilerne i dag pga. GM's "rationaliseringer".
Selvfølgelig skal der sidde lygteviskere på en og900, og de skal fungere. At fjerne dem pga. (misforstået) forfængelighed er, set fra min stol, et tegn på lige dele uvidenhed og blasfemi. Ta' dén!!
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- svenT16
- SAAB-MANIAC
Indlæg
hmmm peter..
viskerne på min gamle og900 er fjernet pga en stor intercooler
et godt bytte. men den skal heller ikke køre som vinterbil.
har haft mange gode oplevelser om vinteren med viskere på lygterne, hvor snesjap gjorde det nærmest umuligt at se.
viskerne på min gamle og900 er fjernet pga en stor intercooler
har haft mange gode oplevelser om vinteren med viskere på lygterne, hvor snesjap gjorde det nærmest umuligt at se.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Indlæg
Det er jo så smag og behag Peter, om de er der eller ej er mig lidt ligemeget. Syntes looket er en smule mere rent uden, og er også ofret på min pga IC .
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Haha Hørt Peter
Der skal være lygteviskere på en SAAB og de skal virke!
Samtlige af mine nuværende kørende SAAB'er + min fars har fungerende lygteviskere, men det har da også kostet nogle timers arbejde at få dem til at fungere pålideligt. Lux'en får også lygteviskere, på trods af den frontmonterede 9000 IC, det bør kunne lade sig gøre. Det ser da også dumt ud med de der huller i fronten, uden viskerne 
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
