Banner cycler

Inderskærme

Forum for alt der drejer sig om alt til vores elskede Veteran modeller Saab 92, 93, 94, 95, 96 og 97

Redaktør: Bestyrelsen

MogensBen
SUPER SAAB FREAK

Inderskærme

3. okt 2008, 23:03

Hej!
Hvilke regler gælder for reparation af bageste hjulhuse/ inderskærme?
Er det en del af den bærende konstruktion, eller må jeg bruge hønsetråd, glasfiber og fugeskum? (Når jeg nu ikke har råd til den store tur)
Bilen er en 95 V4

PS: www.inderskaerme. dk kan skaffe alu-inderskærme bag til 95 V4 - det synes jeg da er lidt imponerende.
www.lokari.de kan vist også skaffe inderskærme.

Mogens

Brugeravatar
kim96v4
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Inderskærme

4. okt 2008, 00:35

nej det må du ikke med mindre du mener den "skærm" som udstødningen hænger i så kan du bruge hvad som helst
Den der siger sex er det bedste i verden, har aldrig været rigtig skidetrængende

project v4 turbo på vej SOLGT
9K cse 2,0 T
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

4. okt 2008, 08:32

Når bilen skal rustrepareres skal den oprindelige styrke i strukturen bibeholdes. Bilen er selvbærende, således gør mange bække små en stor å.

Man skal ikke bare tænke på hvad bilen kan holde til når man kører i den. Den skal også have det der på moderne dansk hedder "crashworthiness", altså kunne tåle og absorbere kræfter i forbindelse med trafikuheld.

Så havde jeg været bilinspektør havde folk fået deres rustne bil lige i nakken, hvis der er Plastic Padding reparationer større end diameteren på et hønseæg i bilen.

Da myndighedene i sin tid strammede op om strukturelt rustarbejde i biler, var det fordi de var trætte af at se Anders And bladsstore pladestykker, anbragt med 4 svejseklatter og så smurt ind i Sikaflex for resten. :wink:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262

Tilbage til "Veteran Forum"