Jeg skal have speedometeret af min v4 1967for at kunne fjerne støvet inde bag glasset.
Det er næsten umuligt at finde ud af hvordan det er fastspændt på bagsiden, og der er jo ikke meget plads.
Jeg har fået speedometerkablet afmonteret, men kan ikke finde de skruer som jeg mener skal holde det på plads. De øvrige runde instrumenter er monteret med en bøjle og to rillede skruer, men hvor sidder de på speedometeret?
Vil det være nødvendigt at afmontere ratstammen?
Jeg vil være meget taknemmelig for hjælp.
Det er træls at lige netop speedometeret er så støvet. De øvrige instrumenter er klare som glas.
Henning
Afmontering af speedometer
Redaktør: Bestyrelsen
- Leifdalsgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hej Henning Spedometeret sidder fast på samme måde som de andre instrumenter med en bøjle og to fingerskruer,sådan er det på min V4 fra 1973 hvis din er fra 1967 er det andre instrumenter,men i værkstedsbogen står der på saab 96 løsnes den riflede centrum møtrik for bøjlen til fastholdelse
- v41967
- SAAB FREAK
Hvis det er tilfældet må det kunne lade sig gøre.
jeg prøver igen.
Henning
Takker mange gange. Vil det sige at der kun er een møtrik / fingerskrue der holder speedometeret?Leifdalsgaard skrev:Hej Henning Spedometeret sidder fast på samme måde som de andre instrumenter med en bøjle og to fingerskruer,sådan er det på min V4 fra 1973 hvis din er fra 1967 er det andre instrumenter,men i værkstedsbogen står der på saab 96 løsnes den riflede centrum møtrik for bøjlen til fastholdelse
Hvis det er tilfældet må det kunne lade sig gøre.
jeg prøver igen.
Henning
- v41967
- SAAB FREAK
Jeg har lige fået den af. For satan hvor er det godt. Du er årets guttermand.
Med en lille minipolygriptang fik jeg den løsnet. derefter to lampefatninger og en ledning.
Du har sgu reddet min lørdag aften. Nu skal jeg bare ha' glasset af.
Hvor er det dejligt at Saaben er så uhyggelig simpel og fri for plastik. Det er dælendundreme dejligt. Kan ikke takke dig nok.
Henning
YES Leif !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Leifdalsgaard skrev:Hej Henning Spedometeret sidder fast på samme måde som de andre instrumenter med en bøjle og to fingerskruer,sådan er det på min V4 fra 1973 hvis din er fra 1967 er det andre instrumenter,men i værkstedsbogen står der på saab 96 løsnes den riflede centrum møtrik for bøjlen til fastholdelse
Jeg har lige fået den af. For satan hvor er det godt. Du er årets guttermand.
Med en lille minipolygriptang fik jeg den løsnet. derefter to lampefatninger og en ledning.
Du har sgu reddet min lørdag aften. Nu skal jeg bare ha' glasset af.
Hvor er det dejligt at Saaben er så uhyggelig simpel og fri for plastik. Det er dælendundreme dejligt. Kan ikke takke dig nok.
Henning
- v41967
- SAAB FREAK
Så har jeg fået glasset af. Med tre små skarpe skruetrækkere har jeg bukket kanten ud hele vejen rundt. Det er ligesom at tage et cykeldæk af en fælg.
Pling siger det og glasset falder ud. Og det er rigtig glas, ikke plastik. Kromringen er intakt på forsiden. Man kan ikke se at den har været afmonteret.
Superfedt
Leifdalsgaard skrev:Hej Henning Spedometeret sidder fast på samme måde som de andre instrumenter med en bøjle og to fingerskruer,sådan er det på min V4 fra 1973 hvis din er fra 1967 er det andre instrumenter,men i værkstedsbogen står der på saab 96 løsnes den riflede centrum møtrik for bøjlen til fastholdelse
Så har jeg fået glasset af. Med tre små skarpe skruetrækkere har jeg bukket kanten ud hele vejen rundt. Det er ligesom at tage et cykeldæk af en fælg.
Pling siger det og glasset falder ud. Og det er rigtig glas, ikke plastik. Kromringen er intakt på forsiden. Man kan ikke se at den har været afmonteret.
Superfedt