Banner cycler

Cab : nyt i Download

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

Cab : nyt i Download

24. jul 2008, 16:15

Hr. Kanstrup har været så venlig at fremsende en hjemmeavlet udgave af en komplet Saab Cab oversigt. Den indeholder betegnelser, tekniske data, modelår osv osv.

Den kan findes af medlemmer under Downloads ( Artikler , Cab ).

Jeg tror Kanstrup selv fletter en lille kommentar til han skriv her når han kommer online igen.

PS: Der er også kommet to nye Guides - dog ikke cab relateret ;-)


Billede
Brugeravatar
Kanstrup
ULTRA SAAB FREAK
Indlæg: 200
Tilmeldt: 7. jun 2008, 17:26

28. jul 2008, 22:29

Tak for det Vels :)

Oversigten er en opsamling, af det jeg ved om OG Cab.

Det er altså ikke noget i retning af teknisk leksikon-viden, men nærmere en oversigt til at skaffe et overblik over "tøjbilerne" af den "gamle skole".

Det har været helt spændende at følge den seneste debat om AERO contra TURBO S. Min tekst er skrevet længe før denne tråd kom i gang, og er altså ikke et parts-indlæg.

Kommentarer og forslag ses gerne. Skriv en PM.
Medlem 556
9-3 Viggen Cab 2000 MCY
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

31. jul 2008, 11:45

Jeg har nu læst dette glimrende indlæg og vil gerne komme med en lille bøn. Kan vi ikke godt holde artiklerne i et andet format end word. Selv fortrækker jeg klart txt, rtf eller pdf. Det med at læsning af indlæg kræver køb af et program til flere tusinde kroner er ikke helt tip top... Det er ikke noget problem for mig, men hvad om jeg nu skrev et par indlæg og gemte det i Keynote eller Pages format??? Ville I så købe en Mac og bemeldte programmer for at læse det?? Nej vel.. :-)

Blot en bøn om at holde siden fri for disse producent ejede formater. Jeg ved godt at pdf er producent ejet, men readeren er fri og meget almindelig i web sammenhæng samt god til at holde formateringen når man har billeder og den slags med...
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

31. jul 2008, 12:12

Vi konverterer bare til PDF, intet problem og jeg skal nok gøre det i nærmeste fremtid (med mindre Hr. Thorning kommer mig i forkøbet)
Billede
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

31. jul 2008, 12:23

Tak :-)
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

31. jul 2008, 13:36

Hvorfor folk så betaget af det PDF-l*rt? Det er sløvt, forsvinder når man scroller og tager en krig at downloade. :evil:

Billede
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
viking
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg: 13193
Tilmeldt: 2. mar 2005, 14:58

31. jul 2008, 13:53

Ja det er jo klart Edwin, når du opererer med et dail-up modem på 56k der er fremkommet ved en byttehandel med et anker topstykke :lol:

Nå spøj til side. 8)

Word er vist genkendt i over 90 % af alle pc-er Erkend det eller ej, det er programmet der bruges til tekstbehandling.....

Man kan downloade programmer der kan læse word til andre tekstprogrammer....
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

31. jul 2008, 15:08

Ganske basalt kan man jo bare hente Word vieweren fra Microsoft. Den er ganske gratis og for de interesserede findes der også viewere til Excel, PowerPoint osv osv.

2003 version:
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en

2007 version:
http://www.microsoft.com/downloads/deta ... laylang=en
Billede
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

31. jul 2008, 15:30

Hej Vels. Kommer du også med linken til brug for Linux, BSD, OS X, Symbian folkene og dem der bare gerne vil have tingene vist inden i browseren evt i firefox, opera eller safari? Nå,,,nej Word er bare ikke sagen på en webside....
Jeg håber du holder ved dit tilbud om pdf eller lignende.. :-)

Til tvivlerne: Prøv lige disse (evt fra mobiltelefonen):

http://www.hakke.dk/bil/Blandet/Cabriol ... ersigt.rtf

http://www.hakke.dk/bil/Blandet/Cabriol ... ersigt.pdf

http://www.hakke.dk/bil/Blandet/Cabriol ... ersigt.htm

http://www.hakke.dk/bil/Blandet/Cabriol ... er.doc.dot

Hvad var nemmest?
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

31. jul 2008, 15:35

OpenOffice..til dem med de alternative systemer :wink: ...

Men ja, skal det se lidt godt ud OG være gratis OG være platformsuafhængigt OG ikke for stort at installere så PDF da....

Eller RTF...
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

31. jul 2008, 16:12

khs skrev:

Nå,,,nej Word er bare ikke sagen på en webside....

Jeg har just læst Kanstrups fine fortælling om Cab.

Jeg spørger jo fordi jeg ikke ved det: Hvad er der galt med dette Word-dokument? Det fremstår nydeligt og præsentabelt?

Hvorfor er PDF objekt for denne nærmest Beatles-agtige tilbedelse? Beatles havde da noget at byde på? Og de kunne spille hurtigt, hvis de skulle, ligesom Word?

Den røde PDF-sticker er jo ikke skabt ud af ingenting. Der går ikke røg af en brand, uden at der er ild. :roll:
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

31. jul 2008, 16:57

Ja selvfølgelig konverterer jeg den da. Den oprindelige plan med vores download/guides var at de skulle være i PDF format også dels for at holde størrelsen nede.

PS: De nørder der bruger linux kan sgu selv regne den ud i stedet for at hyle, blot fordi de kan ;-)
Symbian OS, tjaa der er ikke gjort noget særligt for at tilpasse siden til telefon eller lignende, so why bother. Og igen, dem der er snilde nok til at bruge den teknologi kan nok også finde et plugin.

Når alt er sagt, ja så kommer der selvfølgelig i PDF.

Edwins, nej selv nogle tåber frygter ikke haven. PDF er skabt netop til web og til multiplatform. Har man problemer med PDF er det nok nærmere skaberen af dokumentet der ikke har opført sig ordentligt eller også har man et teknisk problem med sin computer ( alder indbefattet - jeg formoder din er en Oric Atmos fra 1983 ? )
Billede
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

31. jul 2008, 17:01

Word er ganske udmærket til tekstbehandling, ingen tvivl om det. Det er bare ikke det der er sagen her. Sidder du på en netcafe i Ungubungu og vil læse Kanstrups glimrende indlæg vil du sansynligvis løbe ind i problemmer. En maskine der kun er bygget til at kigge web sider med, er ikke altid udstyret med MS-word. Der findes mange tynde klienter i denne verden hvor MS-word ikke kører. Pdf er langt mere udbredt i web verdenen og er blevet de facto reader i internet sammenhæng. Vil man have absolut sikkerhed for at tingene kan læses er txt og html sagen. Det er gangbart over alt. Word er bare ikke en integreret del af enhver web browsene computerlignende dims.

Det drejer sig altså om hvor mange der kan læse det. Skal det holde formateringen så det kan printes som skribentet har tænkt det, er pdf bedst da txt mangler formatering og html ikke altid printer så fikst. Prøv at søg lidt på internettet efter manualer og vejledninger til et eller andet. Det er stort set altid pdf filer fordi det kan læses af alle uanset platform og så holder det formateringen. Det virker oven i købet på min mobiltelefon.

Ja, pdf fylder mere. Word dokumentet der udløste dette fylder 38k og pdf'en med samme indhold 52k.
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
khs
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1650
Tilmeldt: 28. sep 2004, 00:29

31. jul 2008, 17:03

PS: De nørder der bruger linux kan sgu selv regne den ud i stedet for at hyle, blot fordi de kan
JA :-)
Venlig hilsen,
Karsten
SKD medlem 222
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:
Indlæg: 12248
Tilmeldt: 19. aug 2005, 08:27

31. jul 2008, 17:38

Vels, det er en bambuscomputer fra sidste år, med komponenter sammensat af et computerfirma i Glostrup. Den virker fremragede. Højeste godkendelse fra min heksedoktor udi computere. Jeg har haft min sidste Scumpaq, computernes Ford.

Stadigt står bitsene i nederste venstre hjørne og tæller sammen, når det er PDF og et skaldet dokument som en Word-side er 10 gange større i PDF, hvis det kan gøre det.

Jeg har ADSL, ellers lagde jeg ikke alle de billeder ind her. Det ADSL jeg har er da hurtigere end det på fabrikken.

Tak for forklaringen.
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

31. jul 2008, 18:15

Edwins, hvis du er træt af din Acreobat reader, så sæt den på slankekur:

Du kan smide en go' del af plug-ins der starter ned i en anden folder.

Og hvis du ikke vil lege med det så prøv den her erstatning ( som så oss' er gratis):

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC
Indlæg: 4386
Tilmeldt: 28. feb 2006, 15:06

1. aug 2008, 19:18

Har pt. mistet internet forbindelsen herhjemme og venter på TDC.
Så alt arbejde på websiden inkl. konvertering af dokumenter står lige stille indtil jeg ikke er på via telefonen med GPRS.

/Vels
Billede
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 26. jun 2007, 20:01

1. aug 2008, 19:31

I forbindelse med PDF vil jeg oss' lige anbefale den her gratis PDF-Printer:

http://www.bullzip.com/

Den installerer sig som en printer, og laver en PDF-fil direkte. Det kan være frygteligt praktisk
For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349

Tilbage til "Cabriolet Forum"