Jule Garagetræf i Skive
Redaktør: Bestyrelsen
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
hej drenge
så er der garagetræf i skive på søndag. det er godtnok lidt tæt på men casper ankersen og lars "kaas" er med på ideen, så lad os mødes dem der kan.
jeg har godtnok lidt rodet i garagen lige nu men det går jo nok.
loddekolbe tændingspistol osv. har jeg liggende så det skulle være muligt med lidt jule heste.
jeg har også plads over graven så bare kom.
så er der garagetræf i skive på søndag. det er godtnok lidt tæt på men casper ankersen og lars "kaas" er med på ideen, så lad os mødes dem der kan.
jeg har godtnok lidt rodet i garagen lige nu men det går jo nok.
loddekolbe tændingspistol osv. har jeg liggende så det skulle være muligt med lidt jule heste.
jeg har også plads over graven så bare kom.
My Turbo Turns Faster Than Yours
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Jakob hvornår skal vi sige at vi skal mødes fra og til ca.
- Jakob-Jensen
ja skal vi sige ved 11 tiden det er jo søndag he he. fint at muncken er med også.
trist at hun ikke lige var med på en køre tur. nå men så må vi jo se det kort en anden gang.
ja skal vi sige ved 11 tiden det er jo søndag he he. fint at muncken er med også.
trist at hun ikke lige var med på en køre tur. nå men så må vi jo se det kort en anden gang.
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
- Jakob-Jensen
- lars_buch
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Jeg skal godt nok til julefrokost om lørdagen
men hvis jeg er levende søndag formiddag (og blevet ædru) kunne jeg godt tænke mig at kikke op.
Loddekolbe lyder jo fint jeg har jo en hel del Ms print som kun mangler komponenter.
// Lars
Jeg skal godt nok til julefrokost om lørdagen
Loddekolbe lyder jo fint jeg har jo en hel del Ms print som kun mangler komponenter.
// Lars
SAAB 9000- Can it get any better?
http://www.saabpower.dk
- Jakob-Jensen
du skal være velkommen. du kunne jo smide en manifold i bagagerummet, hvis du er kommet igang med den, så vi kan se dit projekt, jeg er igang med en manifold til en bobbel motor hvor der skal turbo på.
hvis du ikke er i live til at komme lige kl. 11 så kommer du jo bare senere på dagen.
du havde også gang i noget intercooler ikke ???
du skal være velkommen. du kunne jo smide en manifold i bagagerummet, hvis du er kommet igang med den, så vi kan se dit projekt, jeg er igang med en manifold til en bobbel motor hvor der skal turbo på.
hvis du ikke er i live til at komme lige kl. 11 så kommer du jo bare senere på dagen.
du havde også gang i noget intercooler ikke ???
- lars_buch
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
og det hele kommer nok på plads til sommer (det er i hvert fald der jeg har sat deadline)
// Lars
P.S. hvis jeg kommer smider jeg det hele i bagagerummer så kan vi kikke og pille
// Lars
P.S. hvis jeg kommer smider jeg det hele i bagagerummer så kan vi kikke og pille
SAAB 9000- Can it get any better?
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Hmm, søndag siger i... Det kommer til at knibe for mig, ville ellers gerne have været med... Men det må blive en anden gang! Lasse har vel egentligt også "kun" et stykke papir endnu, det "rigtige" kort kommer nok først om et par uger 
Lars: Hvis du ikke tager derop, kunne jeg godt finde på at køre forbi dig søndag sidst på eftermiddagen, men det er lidt løst endnu, kommer an på hvad der sker med min fatter...
Daniel.
Lars: Hvis du ikke tager derop, kunne jeg godt finde på at køre forbi dig søndag sidst på eftermiddagen, men det er lidt løst endnu, kommer an på hvad der sker med min fatter...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- henrik
- SUPER SAAB FREAK
jeg bor i volling ca. 2 km fra Balling mod kjærgårdsholm.
jeg skal til fest lørdag, men mon ik jeg kan være klar til kl 11. finder lige ud atf det til til i aften.
er det i orden hvis far og eller bror tager med. det er trodsalt fars medlemskab vi bruger da min bil ikke helt ruller endnu. hvis jeg kan komme hvor bor du henen i skive?
vh. henrik
jeg bor i volling ca. 2 km fra Balling mod kjærgårdsholm.
jeg skal til fest lørdag, men mon ik jeg kan være klar til kl 11. finder lige ud atf det til til i aften.
er det i orden hvis far og eller bror tager med. det er trodsalt fars medlemskab vi bruger da min bil ikke helt ruller endnu. hvis jeg kan komme hvor bor du henen i skive?
vh. henrik
Mvh Henrik
medlem nr. 239
Saab 99 Gl
9000 cs 2,3 Turbo
medlem nr. 239
Saab 99 Gl
9000 cs 2,3 Turbo
- krfogh
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Desværre er jeg nødt til at takke fra i denne omgang! Det er satans nok, men planlagde den kommende weekend for 2 uger siden. Men jeg vil rigtig gerne med næste gang.
Mvh Kristoffer (som næsten er færdig med renoveringen af min c900 T16)
Desværre er jeg nødt til at takke fra i denne omgang! Det er satans nok, men planlagde den kommende weekend for 2 uger siden. Men jeg vil rigtig gerne med næste gang.
Mvh Kristoffer (som næsten er færdig med renoveringen af min c900 T16)
Kristoffer
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't
- Jakob-Jensen
i skal være velkomne allesammen, addressen er voldgade 12 i skive.
i skal være velkomne allesammen, addressen er voldgade 12 i skive.
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
- Jakob-Jensen
ja det var sgu hyggeligt, jeg holder jer ikke til ansvar overfor hullerne i 99eren.
ja det var sgu hyggeligt, jeg holder jer ikke til ansvar overfor hullerne i 99eren.
- 900LTT
Jeg vil også lige sige tak for sidst - det var sørme en spændende eftermiddag.
Heh ja der blev kigget godt på den game 99 Turbo og den startede da også meget fint. Det er i hvert fald en bil som ikke må gå til grunde. Man skal jo også huske på at en Saab 99 Turbo jo er den første serieproducerede familiebil med turbo. Jeg har hørt mange som hårdnakket hælder til BMW 2002 turbo, men den kom jo snart aldrig uden for en bane og blev produceret i nogle hundrede eksemplarer - kan ik på stående fod huske det rigtige antal.
Det var super lige at få set efter hvordan min motor stod i tænding og især at jeg fik tweaked APC´en, så den kan holde ladetrykket bedre ved højere omdrejningstal m.m. - ja nu må jeg nok vænde mig til og sige, at den ikke har de 145HK mere hehe.
Og så var vi jo ude for at prøvekøre et par gange - det var nærmest en oplevelse i sig selv -
tænker specielt på Kaas´ Saab 900 T16 med imponerende trækkraft og Solgaards grønne 99 Turbo 16V, som man ikke sådan
lige glemmer turen i..nui et adrenalin kick!
Hvor mange billeder blev der egentlig taget?
Og her til sidst en stor tak til Jakob for at stille lokaler til rådighed og skabe en hyggelig søndag med Saab som hovedemne.
VH Martin
Heh ja der blev kigget godt på den game 99 Turbo og den startede da også meget fint. Det er i hvert fald en bil som ikke må gå til grunde. Man skal jo også huske på at en Saab 99 Turbo jo er den første serieproducerede familiebil med turbo. Jeg har hørt mange som hårdnakket hælder til BMW 2002 turbo, men den kom jo snart aldrig uden for en bane og blev produceret i nogle hundrede eksemplarer - kan ik på stående fod huske det rigtige antal.
Det var super lige at få set efter hvordan min motor stod i tænding og især at jeg fik tweaked APC´en, så den kan holde ladetrykket bedre ved højere omdrejningstal m.m. - ja nu må jeg nok vænde mig til og sige, at den ikke har de 145HK mere hehe.
Og så var vi jo ude for at prøvekøre et par gange - det var nærmest en oplevelse i sig selv -
tænker specielt på Kaas´ Saab 900 T16 med imponerende trækkraft og Solgaards grønne 99 Turbo 16V, som man ikke sådan
lige glemmer turen i..nui et adrenalin kick!
Hvor mange billeder blev der egentlig taget?
Og her til sidst en stor tak til Jakob for at stille lokaler til rådighed og skabe en hyggelig søndag med Saab som hovedemne.
VH Martin
- Jakob-Jensen
ja det var da godtnok lige i nærheden, kunne du ikke lige have smuttet ned efter smøger og så have kigget forbi garagen
ja det var da godtnok lige i nærheden, kunne du ikke lige have smuttet ned efter smøger og så have kigget forbi garagen
- 900LTT
Jep.. det var en rigtig hyggelig søndag i Skive og tak for billederne Solgaard-hvor mange blev det egentlig til?
Ang. det med primær gearing vi snakkede om.
7´er Kædehjul + pakning kostede kun 350,- oppe ved MH-parts, Kibæk. I dag snakkede jeg så med lagermanden ved den lokale
Saab forhandler. Jeg spurgte til hvad kædehjul til en 8´er gearing kostede? Reservedels nr. 87 28 578 =2.385 + moms!
Ja så kan jeg da bedre forstå hvorfor de er så sjældne, men de kan altså fåes hvis nogle overvejer at få købt dette.
Fik og vide at der er ca. 1-2 ugers leveringstid og det er da til at leve med.
I øvrigt så kan man stadigvæk få org. fartpilot til en c900 - kan informere om priser hvis nogle er interesseret i det..
Martin/900LTT
Ang. det med primær gearing vi snakkede om.
7´er Kædehjul + pakning kostede kun 350,- oppe ved MH-parts, Kibæk. I dag snakkede jeg så med lagermanden ved den lokale
Saab forhandler. Jeg spurgte til hvad kædehjul til en 8´er gearing kostede? Reservedels nr. 87 28 578 =2.385 + moms!
Ja så kan jeg da bedre forstå hvorfor de er så sjældne, men de kan altså fåes hvis nogle overvejer at få købt dette.
Fik og vide at der er ca. 1-2 ugers leveringstid og det er da til at leve med.
I øvrigt så kan man stadigvæk få org. fartpilot til en c900 - kan informere om priser hvis nogle er interesseret i det..
Martin/900LTT
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Ja, sikkert... Syntes stadigvæk dit køb ved Kibæk var ret godt! Vidste ikke det stadigvæk var muligt at få en 8'er, men det er da positivt, hvis man engang får brug for sådan en 
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8