Banner cycler

Er den mon totalskadet ??

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Jimmy
SAAB NET NYBEGYNDER

Er den mon totalskadet ??

12. mar 2004, 19:32

Der var sørme en der kørte ud foran min kone idag.
Han overtrådte ubetinget vigepligt, så der er ikke så meget tvivl om hvem der har skylden.
Men hvor meget skal der egentlig til før den totalskades ?
Følgende skal skiftes :
Kølerhjelm.
venstre forskærm og forlygte.
Kofangeren skal nok også skiftes.

Det er en SAAB 900c fra 1989 med 295000 km på tælleren, så der skal sikkert ikke så meget til før den er totalskadet ....

Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

12. mar 2004, 23:04

hej jimmy

den er lidt svær for det kommer an på standen af bilen osv. men hvis den bliver vuderet til at skaden er på over 65 % af bilen værdi så bliver den total skadet. du kan måske få den bygget op af brugte dele så måske går det.

held og lykke
My Turbo Turns Faster Than Yours
Maretti
SAAB NET NYBEGYNDER

Re: Er den mon totalskadet ??

13. mar 2004, 14:09

[quote="Jimmy"]Der var sørme en der kørte ud foran min kone idag.
Han overtrådte ubetinget vigepligt, så der er ikke så meget tvivl om hvem der har skylden.
Men hvor meget skal der egentlig til før den totalskades ?
Følgende skal skiftes :
Kølerhjelm.
venstre forskærm og forlygte.
Kofangeren skal nok også skiftes.

Det er en SAAB 900c fra 1989 med 295000 km på tælleren, så der skal sikkert ikke så meget til før den er totalskadet ....[/quote]

Hej

Noget lign. skete for mig i januar. Her var der tale om kofanger kølergrill forlygte & viskermotor opretning & maling af hjelm og dør. Skaden blev lavet, men forsikringen krævede at der anvendtes brugte dele i det omfang det var muligt. Bilen er en 1984 Turbo 16
Gæst

16. mar 2004, 23:54

Hej.
De overordnede regler er som følger. Er bilen skadet for over 65% af værdien skal forsikringsselskabet kontakte dig og spørge dig om du vil have den lavet eller ej. Er den skadet for mere end 75% af værdien, ja så dør den uanset hvad du siger og gør. Værdien bliver i store træk afgjort af taksatoren og tro mig der kan være meget stor forskel på sådan nogle taksatorer.
Jimmy
SAAB NET NYBEGYNDER

18. mar 2004, 19:56

Talte med taksatoren i dag ....

23.000 skal den repareres for, så den er totalskadet..
rcj
SAAB FREAK

4. apr 2004, 14:19

Du kan prøve disse adr.
Det i Sverige har en hel del SAAB af alle årgange til meget billige priser og du kan spørge på Email. www.thomassonsbilskrot.se
Det ligger ikke så langt fra færgen.
Dette firma ligger i Jylland, de har hovedsagligt dele til SAAB importeret fra Californien og der for uden rust www.mh-parts.dk
hilsen Rolf

Tilbage til "Modern Forum"