Banner cycler

NOS i trimmet bil

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

msa
SAAB FREAK

NOS i trimmet bil

26. nov 2004, 19:03

Kan man uden risiko for varige mèn koble et tør-anlæg med 20-30 hk`s dyse på en veltrimmet CST 200 (snart ~ 300 hehe) eller vil dette lille projekt ødelægge bilen og/eller betyder det, at bilen evt. skal just. igen.

Info: jeg har lånt et anlæg ud til min bror som kører en 9000 cc 2,0 t 16V (iøvrigt købt af mig :D ).
gassen giver ham et HELT VILDT træk (dyse ca. 50-60 hk hvis jeg husker rigtigt) det største problem han har er, at en stor del af effekten ender som streger på asfalten, hvorfor 1. gear dårligt anvendes.

Grunden til denne lyst er naturligvis effekt kurven :lol: :lol:

Torben.E.
EXTREME SAAB FREAK

26. nov 2004, 19:11

Jeg ville ikke bruge det, ikke fordi det ikke virker, men fordi du kan få alt det power du vil have uden.

Hvis det skal bruges til noget fornuftigt, så sæt det til med et ordentligt shot feks 50, sammen med en trykvagt der afbryder ved ca 0.8 bar, så har du elimineret turbotøven og hjulpen turboen op i rpm.

Noget andet er at alle saab´s orginalturboer er ret små, derfor får du problemer med for højt modtryk på udst. siden.

Men sammen med en stor turbo burde det være ok :D
Torben E
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

26. nov 2004, 22:57

hej

jeg ville ikke bruge GAS for det er begyndelsen til enden, det slider rigtigt meget på motoren.

de der vil køre men GAS bygger deres motore efter det med kraftigere lejer, stempler osv.
My Turbo Turns Faster Than Yours

Tilbage til "Modern Forum"