Ja så har jeg endelig fået monteret 3" batteribøj og 3" gennemgående JT udstødning , efter en del forhindringer på min 900 LTT fra 1991.
Første projekt var for et stykke tid siden at få flyttet batteriet for forrøret - deraf også navnet "batteribøj". Jeg fik lavet en en fin kasse til at montere batteriet i bagagerummet og i samme anledning købte jeg et større batteri, for en sikkerheds skyld på - 80A/600Ah. Skal også snart have monteret benzinfyr i bilen, så det er jo godt med lidt ekstra boost.
En af de bøvlede ting var bl.a. at få støbejerns flancen af lige efter turboen, hvor lambdasonden sidder i et gevind.. Begge dele sad urokkeligt fast og så måtte en skærebrænder hjælpe til - ja drabeligt så det ud!! Det gik så rigtig godt indtil den ene pindbolt knækkede, så derfor skulle der bores et hul og fikses lidt ting, for at det store forrør kunne komme på. Øj hvor kan sådanne ting bare sitte fast!
Men selve udstødningen var ret nemt at få på.. ca. 15 min hvis man skynder sig lidt og har en lift og det henne ved bagakslen var faktisk en del lettere end jeg havde regnet med.
JT siger at det giver en hvis effektforøgelse og det har de nok ret i. Motoren føles i hvert flad en del mere omdrejningsvillig og turboen får en hurtigere spool op tid m.m.
Kig selv på : http://www.jt-tuning.se/ for mere info..
Hvis der er spørgsmål og nogle andre som tænker på at gøre det samme, så bare spørg løs..
Mvh. Martin/900LTT