Banner cycler

Benzinforbrug

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Torben.E.
EXTREME SAAB FREAK

2. dec 2004, 21:51

Det tør jeg ikke love endnu, men muligheden foreligger da.
Men spørg lige igen når vi nærmer os :-)

Torben E
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

2. dec 2004, 21:54

Oki doki, jeg kommer nemlig til Lund d. 24 og kører nord på igen d. 25. Vi kan ikke få hunden passet, så han må med en smut til Horsens og danse om juletræ :D
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
9000CSu/turbo
SAAB FREAK

3. dec 2004, 08:52

Hej - Så fik jeg i aftes NGK på bilen igen, men valget faldt jo på 5ES, til trods for forskellige meninger om det.
MEN jeg tror det var det rette valg FORDI: (og her må I meget gerne rette mig hvis jeg tager fejl) Hvis "man"
ta'r et tændrør som er for koldt (eks. 7ES) så vil tændrøret sode til.....Hvis man derimod tager et tændrør som
er for varmt (eks. 5ES) så vil det være "hvidt". For at få det optimale skal det helst være noget der ligner en
lys kaffebrun farve...Enig?
De NKG 5ES'ere jeg pillede ud da jeg (beklageligvis) kom til at sætte Bosch i var netop denne lyse brune farve.
MEN de Bosch jeg pillede af i aftes (var 7'ere) var allerede efter kun 3 ugers tid i bilen sodet til!
Derfor mener jeg umiddelbart jeg får det bedste resultat/økonomi ved at sætte 5ES'ere i ??
Er jeg helt galt på den??
mvh. Allan :lol:
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

3. dec 2004, 12:55

Hej Allan.

Nope, jeg tror (og har hele tiden gjort) at du har valgt de rette. ;)

Som nævnt kørte jeg også med 5ES i min 9000i (2,3), og de blev nemlig også den rette lyse kaffebrune farve. Og holdt som sagt små 40.000 km.
Din opfattelse af tingen m.h.t. varmetallet er også helt korrekt.

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
ttp
EXTREME SAAB FREAK

6. dec 2004, 12:23

Mht. benzinforbrug.

Er lige landet i Ijmuiden, efter at have kørt ca. 890km hjemmefra med enkelte afstikkere.

Totalt snit for hele turen ve 9.9L/100Km, med blandet kørsel - en del vejarbejde plus det løse. Gennem Tyskland lå hastigheded mellen 60 og 190. Ikke det helt vilde, men på den anden side havde det jo nok hjulpet hvis man kunne have ligget på 110 hele vejen.

Man vender sig lynhurtigt til fartpiloten :)

Bortset fra det skal jeg vist lige have smidt en ny udstødning på den - er begyndt at sige lidt mere, og ladetrykket kan godt finde på at 'hoppe' lidt. Må lige se hvad forhandleren sigre til det - har trods alt kun haft bilen i et par uger.

Tilbage til "Modern Forum"