Banner cycler

Himlen falder ned m.m.

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Gisforum
SAAB NET NYBEGYNDER

Himlen falder ned m.m.

29. dec 2004, 12:41

Hej med jer.

Sådant et forum har jeg ledt efter længe, tak for det.

Jeg har en gammel SAAB 900 fra 1982, der efterhånden har lidt skavanker, men jeg håber der er nogle i dette forum der kan hjælpe´.

1. Min himmel er næsten faldet ned overalt, hænger kun fast i ca. 20%, kan den på en eller anden måde sættes fast igen ?

2. Alle pærer i min instrumentbelysning er sprunget, hvordan skifter jeg dem, skal hele instrumentbordet skille ad ?

3. Den gamle dame glider efterhånden lidt i koblingen, er det en stor omgang at skifte den, kan det betale sig at købe noget brugt, eller skal der ny gearkasse på.

Håber I kan hjælpe mig og min gamle dame.

Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

29. dec 2004, 12:58

Hej GIS!
Nu siger du ikke hvilken motor der sidder i, men det brude være en 8v :D
Spørgsmål1: Din himmel kan tages ud og om-polstres. Du vil ikke finde midler til at få den til at blive hængende oppe i særligt lang tid... Dvs det passer ikke, hvis du skyder hæfte-klemmer i den, kan den holde, men det er så ikke så pænt...
Spørgsmål2: For at skifte pærer afmonterer du bare højttaler-coveret over instrumenthuset. Derfra kan du komme til pærerne. De sidder i 2 grå sokler der skal drejes en halv omgang for at komme ud. Førnævnte er til instrument-belysning, jeg går ud fra det er disse du mener.
Spørgsmål3: Vil jeg lade andre svare på, har absolut INGEN koblingserfaring!
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

29. dec 2004, 13:28

Det med koblingserfaring, det har jeg så :D Det er nemt, det er ikke gearkassen, som er stået af! Det eneste du skal have adskilt er de luftslanger mm. som sidder over koblingen. Og så er det nemmeste lige at afmonterer hjælmen.
http://www.twinsaabs.com/ her inde er der en god guide med billeder, men på engelsk!
MVH Lars Kristensen
Jan
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

29. dec 2004, 14:07

Hej Gis....

Hvis det er en 3 dørs er himlen meget nem at tage ud, jeg har lavet loftet på en 4 dørs 99, jeg rensede det gamle loft helt af(brug handsker, tror det er glasfiber) derefter smurte jeg det hele ind i hessian klæber og lod det tørre derefter et lag klæber mere, mens det var vådt kom jeg stoffet på, jeg havde fundet noget "jogging" lignende stof hvor jeg vendte den glatte side mod loftet, da vi skitede bilen efter 2-3 år sad set stadig pænt.
Du kan også finde noget originalt stof og lime det med kontaktlim,
jeg valgte hessianklæberen fordi jeg kunne arbejde vådt(nemmere at glatte ud) der skal ikke for meget på, jeg havde enkelte steder hvor det gik igennem stoffet, meget kan dog vaskes mens det stadig er vådt.

Mvh
Jan
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.

http://www.saab-brochuresamling.dk
PeterM
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

29. dec 2004, 20:28

Hej.
synes det lyder mærkeligt, at ALLE pærer er sprunget. Er det noget der er sket pludseligt eller er de stået af en efter en? Har du chekket sikring mv, Mål evt om der er spænding på...
Du kan købe kits med alt hvad du skal bruge for at renovere himlen på www.partsforsaabs.com.
Peter

Tilbage til "Modern Forum"