Banner cycler

Små "udsætter" på min 900 t16 fra ´90

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

Små "udsætter" på min 900 t16 fra ´90

26. apr 2004, 19:38

Hej saab folk.
Tak for en god dag, til jer som var med oppe i nordjylland i lørdags. Det var rigtig hyggeligt.

Min 900 t16 har lige fra da jeg fik den, haft et lille problem. Nogle gange, så kommer den med en lille udsæt fra motoren, lige som om, den slår en lille prut. Men det sker kun ca. 4-5 gange per måned. Det føles lige som om man kører jævnt fx. ca. 100 km/t og slipper speederen og lader bilen trille, imens den stadig er i gear, i et par sekunder og igen træder speederen i bund, så kommer bilen med et lille ryk.
Først troede jeg at det var benzin pumpen, men da jeg har skiftet benzin pumpen og den stadig driller, så kan det jo ikke være den.
Jeg skal dog snart lave 200.000 km sevice eftersyn, så jeg har tænkt på om det evt. kan være benzin filteret.
Har i en god ide om hvad jeg skal kigge efter, eller har en af jer haft samme problem.

På forhånd tak.

MVH. Lars - Nordjylland

Brugeravatar
coope
ULTRA SAAB FREAK

26. apr 2004, 21:17

hejza..
det ken være så mange ting...
jeg er selv saab mekaniker ved vest-biler i varde, og vi har mange 900 der soddes til i indsugninger ved gasspjældet (min egen havde det samme problem)... det kan være en af årsagerne, det kan også være en benzin slange der er utæt og hvis der kommer en luftbobbel med ind i indsprøjtningen
kan det give nogle voldsomme ryk... man der er kan være mange årsager... hvis du skal til setrvice alligevel så syntes jeg du skulle få tjekket tændkabler og rotordækslet... der er fire poler i rotor dækslet der kan blive iret så der er dårlig kontakt...

ps. du er velkommen til at ringe til mig hvis du vil have bedre forklaring (25777230)
OG900 85` T16 made in Trollhättan.
SAAB Turbo: Den lette vej til klip i kørekortet...

coope@sol.dk
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

26. apr 2004, 23:19

Hej coope.
Jeg har renset spjældhuset og tomgangsventilen, og diverse slanger med rense benzin. Men hvordan finder man en utæt benzin slange, der lugter ikke af benzin eller noget. Jeg har tænkt på om det evt. kan være noget elektroniks fx. fordelerdæksel /rotor og tændkabler eller en anden elektronik enhed.

MVH. Lars - Nordjylland

PS. Jeg har lige opdaget at ventilations regulatoren er utæt for vacuum, jeg prøvede den metode, hvor han luser de forskellige huller i den gummi konsol, som man afmontere bag regulatoren, og der var ingen af slangerne utæt. Så jeg skal lige have fundet en brugt regulator evt. igennem klubben.
MVH Lars Kristensen

Tilbage til "Modern Forum"