29. dec 2004, 22:34
Hejsa allesammen
så er der nyt i historien om min måske kommende bil!
Fik et stelnummer på den og via saab9000.com er dette oplysningerne på den:
Model year 1986 ( med vankølet turbo? ifølge reg. attest. 12. måned 85´)
Model series Turbo
Body style 5-door Combi-Coupe
Airbags Not specified
Engine B202 with intercooler (2.0l turbo)
Transmission 5-speed manual
Built at Line A, Trollhattan, Sweden
Har fundet ud af at den er importeret fra ? i 95´ og sandsynligvis solgt ved Sand Jensen i silkeborg.
Den har gået 350,000 km, men tilsyneladende ingen problemer med motoren, men synes den den havde en lidt dyb tikkelyd ( ikke ventil tror jeg ) når den fik lidt gas - svært at forklare, og ingen rumlen fra kæden såvidt jeg kunne høre, men ellers ingen mislyde fra gearkasse eller lign. som også gik let og ubesværet. ingen synlig rust nogen steder da den er nymalet og nys, og intet at se under bunden ( aluplader ved ophæng også ok ) og alt det elektriske virkede umiddelbart som det skulle, bortset fra lys i dørene og et par småting.... af udstyr har den vel næsten det sædvanlige..
læder ( i rød/brun - bilen var oprindelig hvid, nu sort )
c-lås
elruder for&bag
elspejle
Bosch alarm ( ved ikke om den virker )
air-con ( virker for øvrigt ikke.. big surprice.. )
indfarvede håndtag og spejle ( en slags m3 eller lign. - vel ikke standart )
forlygte viskere osv.
ved ikke om der er mere eller mindre end standart..
Himlen er dog ved at falde ned ( nemt at fixe? ) og den har et par kosmetiske småfejl i kabinen og en brækket antenne
Men for at gøre en allerede lang histore kort så vil manden have 25,000 kr for den... er det en fornuftig pris eller? og er der andet som en saab nybegynder bør/burde være opmærksom på så jeg ikke brænder fingerne?
Tak for jeres hjælp og et godt forum!