22. dec 2004, 06:33
Altså Daniella, læs nu hele teksten ovenfor, Casper har foreslået at det kan være hjul-lejet
Søren: Jeg tror helt sikkert at det er dit knokkelled, som er gået til. Jeg har skiftet begge led på min egen iforbindelse med jeg havde bremserne adskilt aligevel. Så skiftede jeg knokkelledene samtidig, så var jeg fri for det senere

Men jeg vil tro hvis du tager i biltema, så kan du købe et knokkelled for ca. 500,- og selv skifte det, hvis du er lidt fingernem. Der eneste jeg kan sige, som er en smule svær er der sidder en lille låse ring inde i selve ledet, som holder omkring trækakselen. Hvis du ikke har det rigtige værktøj, så kan det drille af H. til

Men der fandt jeg ud af, hvis du tager en flad næppet spids tang, som åbner istedet for at lukke, når du klemmer om tangen, så tager det 30 sekunder

Jeg fandt en tang som de bl.a bruger som special værktøj hos VW. Men jeg er sikker på bl.a biltema osv. har en ligende tang, som jeg vil tro koster ca 100,-
Hvis du selv vil skifte det knokkelled, så vil jeg anbefale dig at skifte hjulleje i samme operation, det tager ikke så lang tid, når du aligevel har adskilt spindelen.