Hei igjen alle sammen. Det er lenge siden jeg har latt høre fra meg, så lenge at både brukernavn og passord er glemt.
Min 900 '83 begynner å bli sliten. Den har nå gått 300 000 km og er i teknisk meget god stand, men ganske så lekk. En av ungene påsto han så en fisk svømme rundt på gulvet i baksetet ... I bagasjerommet ligger det nok "Pampers" til en hel barnehage for å suge opp vann. Kort sagt; den nærmer seg nok tiden for de evige motorveier ...
Jeg kan ha økonomi til å anskaffe en SAAB 900S i 94-97 modell. Mitt spørsmål er om det er gjort vesentlige forbedringer som gjør at jeg bør se etter en bestemt årsmodell?
Beste hilsner
Torstein
Norge
Forskjell SAAB 900S 94-97
Redaktør: Bestyrelsen
-
GæstGæ
Det er altså ingen vesentlige forbedringer innenfor intervallet 94-96, men i 97 ble enkelte børnesykdommer ordnet?
Betyr det at jeg bør unngå modeller før '97? Her i Norge er det et spesielt bredt utvalg av '94 tilgjengelig.
Hvor vesentlige var disse manglene?
Hilsner
Torstein
Norge
Det er altså ingen vesentlige forbedringer innenfor intervallet 94-96, men i 97 ble enkelte børnesykdommer ordnet?
Betyr det at jeg bør unngå modeller før '97? Her i Norge er det et spesielt bredt utvalg av '94 tilgjengelig.
Hvor vesentlige var disse manglene?
Hilsner
Torstein
Norge
-
GæstGæ
ja, du skal ikke købe 900 fra før 1997, det er elendigt gearskift og kobling (kabel) og undervognen er ikke noget at skrive hjem om, det er og bliver en 50% Opel......køb hellere en god, rigtig saab 1990-1993 900i (classic model), det er en langt bedre undervogn og bedre køregenskaber, bedre sæder m.m.m.. og så er den smuk !!!!
smed
ja, du skal ikke købe 900 fra før 1997, det er elendigt gearskift og kobling (kabel) og undervognen er ikke noget at skrive hjem om, det er og bliver en 50% Opel......køb hellere en god, rigtig saab 1990-1993 900i (classic model), det er en langt bedre undervogn og bedre køregenskaber, bedre sæder m.m.m.. og så er den smuk !!!!
smed